כאשר כלמוביל השיקה במרץ השנה את הסנטה פה החדש היא הודיעה כי במהלך הרבעון השלישי של 2025 היא תשווק בישראל את מכונית הביצועים אלנטרה N, אז הנה אנחנו בפתחו של הרבעון השלישי וזה אומר שבקרוב תשווק כאן המשפחתית ביצועים של יונדאי המתחרה בעיקר מול דגמים כגון סקודה אוקטביה RS ויהיה מעניין לגלות האם התמחור יהיה דומה (266,990 ₪) או כזה מפתיע שיערער את השוק כפי שכלמוביל עשתה עם ה- i20N שחתכה את המחיר של המתחרות בעשרות אלפי שקלים כך שה- i20N נחטפה מהמדפים.
יונדאי אלנטרה N היא במידה רבה גרסת הסדאן ל- i30N כאשר שני הדגמים חולקים מכלולים משותפים רבים למעט המרכב השונה והעבודה שה- i30N פותחה עבור השוק האירופי והאלנטרה N עבור השוק האמריקאי כך שאנחנו אולי לא מכירים את האלנטרה N אך אנחנו מכירים את ה- i30N המצטיינת וזה אומר שיש בהחלט למה לצפות.

בחזיתה של האלנטרה N נמצא מנוע 2.0 ליטר טורבו המייצר הספק מרבי של 280 כ"ס (290 כ"ס במצב NGS עם תיבת DCT) ומומנט מרבי של 40 קג"מ. בניגוד למרבית המתחרות שוויתרו על תיבת הילוכים ידנית, לאלנטרה N עדיין יש אחת כזו עם 6 הילוכים ומי שמעדיף תיבה אוטומטית ימצא תיבת 8 הילוכים DCT כפולת מצמדים (מצמדים רטובים). בשני המקרים הכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה eLSD נשלט אלקטרונית ובדגם עם תיבת 8DCT כל החבילה הזו מאפשרת להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.4 שניות, נתון זהה לסיוויק טייפ R ו-1.1 שניות פחות מה- 6.5 שניות של האוקטביה RS.

נתוני הביצועים הם רק חלק קטן ממה שהפוך את האלנטרה N לדגם ביצועים של ממש, לעומת האלנטרה הרגילה כל מערך המתלים זכה למקצה שדרוג מקיף (מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור) ורק על קצה המזלג נזכיר שימוש בחלקי מתלים קלים וקשיחים יותר, תותבים (בושינג) קשיחים יותר, חיבור ישיר בין הצירייה לנושא הגלגל (Wheel Hub) המפחית 1.7 ק"ג מכל פינה קדמית, מוטות מייצבים עבים יותר, קפיצים קשיחים יותר עם הנמכת מרכב ובולמים אדפטיביים עם שליטה נפרדת על כל בולם. לצד כל זה יונדאי חיזקה באופן כללי את השלדה, כגון תוספת של גשר חיזוק אחורי ועוד, ובשורה התחתונה השלדה של האלנטרה N קשיחה יותר לפיתוח ב-10% מזו של האלנטרה הרגילה.
מה עוד? נמצא מערכת היגוי חדשה עם משוב משופר לנהג, מערך הבלימה זכה גם הוא לשדרוג עם רפידות עמידות יותר וצלחות בלימה גדולות יותר משמעותית בקוטר של 360 מ"מ מלפנים (לעומת 280 מ"מ באלנטרה הרגילה) ו-315 מ"מ מאחור. מערכת הבלימה נמצאת מאחורי חישוקי "19 מחושלים וקלים במיוחד הנועלים צמיגים במידה של 245/35 מדגם PS4S בתכנון ייעודי לדגמי N של יונדאי. העיצוב האגרסיבי לפגוש הקדמי הוא לא רק לשם המראה הספורטיבי אלא כדי להזרים יותר אוויר לקירור המנוע, מצנן הביניים והבלמים.

העיצוב החיצוני של האלנטרה N ספורטיבי ואגרסיבי והחוויה הזו ממשיכה אל חלל תא הנוסעים בזכות מושבי באקט אוחזים בריפוד עור ואלקנטרה, תקרה כהה, דוושות בציפוי מתכתי וגלגל הגה עליו ימצא הנהג את כל מה שצריך בזמן נהיגה מהירה - מנופי שליטה על ההילוכים (בדגם DCT בלבד כמובן), כפתור NGS לגדישת יתר במשך של 20 שניות (משפיע גם על תיבת ההילוכים ומפת דוושת התאוצה), כפתור N להפעלה מהירה של פרופיל הנהיגה האישי וכפתור N נוסף למעבר בין מצבי הנהיגה השונים אותם קבע היצרן. בפרופיל האישי לנהג אפשרות בחירה לכיול שונה עבור הבולמים, דוושת התאוצה, בקרת המשיכה/יציבות, תיבת ההילוכים, תגבור ההיגוי ועוד.
שאר תא הנוסעים דומה כמובן למוכר לנו מהאלנטרה הרגילה המציעה איזון מוצלח בין מסכים (שני מסכי "10.25) לבין שימושיות ושמירה על ממשקי שליטה ידניים כמו על בקרת האקלים, השמע וכו'. מה שכן שונה הוא התצוגה במסכים ובמיוחד מסך N במערכת המולטימדיה המאפשר לצפות במגוון נתוני ביצועים לצד שלל אפשרויות כיול למערכות ההנעה והדינמיקה השונות - יש שיאמרו קצת יותר מדי אפשרויות.

כאמור, את האלנטרה N אנחנו לא מכירים עדיין אך את ה- i30N אנחנו מכירים היטב כהוט האץ' מהשורה הראשונה, כזו שהופכת כל נהיגה שגרתית, גם אם זה רק לפזר את הילדים למסגרות, לחוויה ספורטיבית וכאשר דוחקים בה לקצה היא מתגמלת את הנהג על יכולות הניהוג שלו. אם התמחור האגרסיבי של הדגם בשוק האמריקאי יישמר גם כאן אצלנו, תהיה לנו כאן משפחתית כפית במחיר תחרותי ונגיש יחסית ומתחרה ראויה למעט המשפחתיות החמות שנותרו, לא רק בשוק הישראלי אלא בכלל בעולם.