לקסוס RX החדש
לקסוס RX החדש.
 לקסוס RX החדש
לקסוס RX החדש.

לקסוס מסירה את הלוט מעל לקסוס RX החדש לשנת 2022, דור חמישי לקרוסאובר המצליח של החברה המתחרה מול דגמים כגון ב.מ.וו X5, אודי Q7 ועוד. לקסוס RX החדש ישווק בשלושה דגמים עיקריים, דגם ביצועים היברידי RX 500h, דגם פלאג-אין RX +450h ודגם כניסה היברידי RX 350h. בשוק האמריקאי לקסוס RX ישווק גם בדגם בנזין RX 350. 

 

לקסוס RX מבוסס על גרסה של פלטפורמת TNGA של טויוטה (GA-K) ועם אורך של 4,890 מ"מ, רוחב של 1,920 מ"מ, גובה של 1,710 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,850 מ"מ הוא זהה באורכו לדגם היוצא אך עם תוספת משמעותי של 60 מ"מ לבסיס הגלגלים, המשדרגת את המרווח ליושבי השורה השנייה, ועם תוספת קלה של 25 מ"מ לרוחב. כבעבר, לקסוס RX קטן יותר מדגמים כגון ב.מ.וו X5/אודי Q7 אך גדול יותר מדגמים כגון ב.מ.וו X3/אודי Q5. הפלטפורמה החדשה אפשרה ללקסוס להפחית את משקל הדגם ב-90 ק"ג יחד עם השגת קשיחות גבוהה יותר לפיתול. 

 

2022 לקסוס RX החדש
לקסוס RX החדש.

דגם RX 450h פלוס הוא כאמור דגם הפלאג-אין. זו הפעם הראשונה בה לקסוס RX משווק עם מערכת הנעה כזו וסביר להניח כי לא תופתעו לשמוע כי מדובר באותה מערכת הנעה היברידית פלאג-אין שפגשנו לאחרונה בלקסוס NX החדש וזו אותה מערכת שהוצגה לראשונה בראב4 פלאג-אין. המערכת מציעה שילוב של מנוע 2.5 ליטר עם שני מנועים חשמליים, קדמי ראשי ואחורי משני להנעה כפולה, היוצרים יחדיו יחידת הנעה בהספק כולל של 306 כ"ס שתאפשר ל- RX החדש נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של כ-7 שניות.

 

כמו בראב4 פלאג-אין גם כאן נמצא סוללות ליתיום-יון בקיבלות של 18.1kWh שתאפשר לדגם טווח נסיעה של כ-65 ק"מ (נתון לא סופי). טעינה של הסוללה באמצעות מטען 32A תאפשר טעינה מלאה של הסוללה בזמן של 2.5 שעות. 

 

לקסוס RX 500h
דגם הביצועים ההיברידי לקסוס RX 500h.

את דגם RX 450h היוצא מחליף כעת דגם ביצועים היברידי RX 500h. דגם זה מצויד במערכת הנעה היברידית המשלבת מנוע 2.4 ליטר טורבו עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית ושני מנועים חשמליים, התוצאה היא יחידת הנעה בהספק כולל של 371 כ"ס שתאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של כ-6.0 שניות (נתון לא סופי) לצד צריכת דלק משולבת של 12.2-11.8 ק"מ לליטר. 

 

דגם זה מצויד במערכת הנעה כפולה DIRECT4 החדשה שהוצגה לראשונה עם הדגם החשמלי לקסוס RZ 450e. לא מדובר במערכת הנעה כפולה מכנית אלא ביחידת בקרה חדשה להנעה כפולה השולטת על יחידת ההנעה הקדמית והמנוע החשמלי הנוסף, בהספק של 108 כ"ס, המותקן מאחור. לקסוס התקינה בדגם הביצועים הזה מערכת היגוי אחורית ומערכת בלימה משופרת.

 

2022 לקסוס RX החדש תא הנוסעים
תא נוסעים עשיר וטכנולוגי יותר.

דגם הכניסה ההיברידי RX 350h מצויד ביחידת הנעה היברידית חדשה שהוצג עם לקסוס NX החדש. זו מערכת המבוססת על מנוע 2.5 ליטר עם שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, בהספק כולל של 245 כ"ס. זו למעשה גרסה חדשה למערכת ההנעה ההיברידית של הראב4 הנעה כפולה, מנוע הבנזין הוא אותו מנוע אך יש כאן מנועים חשמליים חדשים, חזקים וקלים יותר, וכן סוללה חדשה שהיא קטנה וקלה יותר. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.0 שניות לצד צריכת דלק משולבת של 14.9-15.6 ק"מ לליטר. 

 

לצד כל הדגמים האלו נמצא דגם בנזין מסורתי, RX 350, עם מנוע 2.4 ליטר טורבו בהספק מרבי של 279 כ"ס המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית למערכת הנעה כפולה, לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.1 שניות וצריכת דלק משולבת של 11.4 ק"מ לליטר. 

 

2022 לקסוס RX החדש
לקסוס RX החדש.

העיצוב החיצוני של לקסוס RX החדש הוא פרשנות מודרנית לעיצוב של הדגם היוצא, במיוחד בעיצוב החזית המציג פרשנות חדשה לגריל המוכר של החברה. נמצא גם יחידות תאורה חדשות ומודרניות מלפנים ומאחור. מי שאהב את העיצוב של הדור הקודם יאהב גם את זה של החדש. 

 

תא הנוסעים של ה- RX החדש כבר שונה לחלוטין מזה של הדגם היוצא וכמו בשאר דגמי לקסוס החדשים את תשומת הלב גונב מסך המגע המרכזי בגודל "14 המשרת את מערכת Lexus Link Pro. חלקו העליון של המסך מוקדש לתצוגת מערכת המולטימדיה והניווט וחלקו התחתון מכיל תצוגה קבועה עבור השליטה על חימום/אוורור המושבים ובקרת האקלים. בכדי לשמור על נוחות השימוש, לקסוס הטמיעה במסך שתי חוגות לשליטה על הטמפרטורה וכפתור פיזי לשליטה על עצמת השמע - שילוב מוצלח של שימושיות וטכנולוגיה עדכנית. מערכת Lexus Link Pro כולל עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, תפעול קולי, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי בחיבור אלחוטי, ניווט מבוסס ענן, אינטגרציה עם עם שירותי הזרמת מוזיקה כגון כמו אפל ואמזון מיוזיק ועוד. המערכת מאפשרת גם שימוש במפתח דיגיטלי, אותו ניתן לשתף עם משתמשים אחרים. 

 

לקסוס RX החדש
לקסוס RX החדש.

לצד אבזור נוחות עשיר נמצא את הדור החדש של מערכת הבטיחות של לקסוס עם יכולות משופרות ובעיקר התנהגות "אנושית" יותר שגם לומדת את הנהג ומתאימה את תגובת המערכת לאופי הנהיגה שלו. בצורה זו לקסוס שואפת שיותר נהגים יעשו שימוש במערכות הבטיחות בהן מצויד הדגם שכן פעולה לא צפויה או אגרסיבית מידי של מערכות בטיחות מתקדמות גורמות לנהגים פשוט לנתק אותן ולא לעשות בהן שימוש. כמובן שנמצא את כל המערכות המוכרות כגון בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב והתאמת המהירות לתוואי הנסיעה, ניטור שטח מת אקטיבי מלפנים ומאחור, בלימה אוטונומית עם תמיכה בפנייה בצומת, סיוע אקטיבי להיגוי בעת תמרון חירום, מערכת יציאה בטוחה הכוללת זיהוי רוכבי אופניים ולא רק רכבים ועוד.  

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.