בעוד מספר חודשים, פולקסווגן תשיק באירופה את הסופרמיני החשמלית פולקסווגן ID. Polo שהיא מכונית אחת מתוך משפחה ארבע מכוניות חשמליות קטנות שקבוצת פולקסווגן תשיק במהלך שנת 2026, משפחה הכוללת בנוסף את קופרה ראוול הספורטיבית, הקרוסאובר העירוני סקודה אפיק והדגם המקביל לו מבית פולקסווגן, ID. CORSS.
לקראת סיום שלב המבחנים על הכביש הציבורי, השלב האחרון בפיתוח הדגם, פולקסווגן מספקת לנו קצת פרטים נוספים על יחידות ההנעה החשמליות אשר ישרתו את הדגם: שתי סוללות ושלושה מנועים. היצע המנועים כולל שלושה מנועים חשמליים קדמיים בהספקים של 116 כ"ס, 135 כ"ס ו-211 כ"ס כאשר גרסת הביצועים, ID Polo GTI, תצויד במנוע בהספק מרבי של 226 כ"ס.
את שני דגמי הבסיס, 116 כ"ס או 135 כ"ס, ניתן יהיה לקבל עם סוללת LFP בקיבולת נטו של 37kWh. את הסוללה הזו יהיה ניתן להטעין באמצעות מטען DC עד להספק של 90kW. דגם ה- 211 כ"ס, או הפולו GTI, מצוידות בסוללת NMC בקיבולת נטו של 52kWh המאפשרת לדגמים אלו טווח נסיעה של עד 450 ק"מ - כאן טעינה מהירה DC אפשרית עד להספק של 130kW.
עבור הדגמים הקטנים שלה פולקסווגן פיתחה את פלטפורמת MEB+ שהיא גרסת הנעה קדמית לפלטפורמת MEB המשמשת את הדגמים החשמליים הבכירים יותר של קבוצת פולקסווגן. המעבר לפלטפורמה הזו נועד להוזיל עלויות ייצור, כך גם הסוללות החדשות שפותחו עבור דגמים אלו (בחיבור ישיר בין התאים למארז הסוללה).
לפולקסווגן ID פולו אורך של 4,053 מ"מ, רוחב של 1,816 מ"מ, גובה של 1,530 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,600 מ"מ, לעומת הפולו בנזין הנוכחית הפולו החשמלית בעלת אורך דומה, היא רחבה יותר ב-61 מ"מ, גבוה יותר ב- 94 מ"מ ועם תוספת של 48 מ"מ לבסיס הגלגלים, כך שהיא מבטיחה חלל תא נוסעים מרווח יותר אך לא דורשת יותר מקום עבור תמרון וחניה. נפח תא המטען של הפולו החשמלית גדול יותר משמעותית, 435 ליטר לעומת 351 ליטר בפולו בנזין, זה כבר נפח גדול יותר מזה של הגולף. קחו בחשבון שהנפח הזה מתקבל בזכות חלל אחסון גדול שנמצא מתחת למדף רצפת תא המטען.

