2025 יונדאי איוניק 6N
יונדאי איוניק 6N.
2025 יונדאי איוניק 6N
יונדאי איוניק 6N.

עד לפני כעשור יונדאי ומכוניות ספורט/ביצועים לא נכנסו במשפט אחד אך כיום חטיבת N של יונדאי היא כבר שם מוכר ומוערך ובתחום הרכב החשמלי היא בכלל אמת המידה לאיך אפשר וצריך לייצר רכב ביצועים חשמלי. נכון, עבור מרבית הצרכנים רכבים סופר מהירים כמו המודל 3 פרפורמנס זה כל מה שהם צריכים אך מי שחובב ניהוג, נהיגה, שליטה וניהול דו שיח עם מגבלות האחיזה, צריך כבר לחפש במקום אחר ולמקום הזה נכנסת כעת האיוניק 6N, מכונית הביצועים החשמלית החדשה של יונדאי המצטרפת אל האיוניק 5N בהיצע דגמי הביצועים החשמליים של יונדאי. 

 

 יונדאי במבצע אאוטלנדר

האיוניק 6N אמנם עושה שימוש באותה יחידת הנעה חשמלית של האיוניק 5N, אך אם אתם רוצים להבין את ההבדלים המהותיים יותר בין הדגמים, מעבר למרכב השונה כמובן, אז ביונדאי מתארים את ה- 5N כקרוסאובר שובב ואת האיוניק 6N כמכונת נהיגה מדויקת. 

 

2025 יונדאי איוניק 6N
יונדאי איוניק 6N.

כאמור, אין הפתעות בתחום ההנעה כך שהאיוניק 6N עושה שימוש במערכת הנעה חשמלית כפולה בהספק מרבי משולב של 609 כ"ס ומומנט מרבי של 75.4 קג"מ ובמצב בוסט הזמני (עד 10 שניות) ההספק יעלה ל-650 כ"ס והמומנט המרבי ל-78.5 קג"מ, אז נתון התאוצה 0-100 קמ"ש יעמוד על 3.2 שניות, 0.2 שניות פחות מהאיוניק 5N. המהירות המרבית בדגם עומדת על 257 קמ"ש. 

 

גם כאן נמצא סוללות 84kWh עם מערכת קירור מתקדמת שתאפשר לדגם לספק את מלוא הפוטנציאל גם תחת עומס גבוה ממושך, כולל שני מצבי קירור מיוחדים למרוצי דראג ולנהיגת מסלול. טעינה מהירה מתבצעת עד להספק של 350kW כך שטעינה של 10% עד 80% אורכת כ-18 דקות. 

 

יונדאי איוניק 6N 2025
יונדאי איוניק 6N.

האיוניק 6N מבוססת על האיוניק 6 המחודשת שהוצגה מוקדם יותר השנה, אך מכאן יונדאי ביצעה אין ספור שדרוגים ושיפורים כדי להפוך מכונית סדאן חשמלית נוחה ונינוחה למכונת נהיגה חדה ומהירה וזה מתחיל בהרחבה משמעותית של מפסק הגלגלים מלפנים ומאחור ב- 60 מ"מ וממשיך לחיזוקי שלדה שונים, תותבים קשיחים יותר, מערכת בלימה משודרגת עם צלחות ענק בקוטר 400 מ"מ, חלקי מתלה שונים, בולמים אדפטיביים, דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית e-LSD מאחור, מערכת היגוי שונה, צמיגי פירלי P Zero 5 החדשים בפיתוח ייעודי לדגם המולבשים על חישוקי "20 מחושלים וקלים במיוחד, ועוד ועוד. כמו באיוניק 5N, גם כאן נמצא מערכת בלימה רגנרטיבית בעוצמה גבוהה במיוחד המסוגלת לייצר כושר האטה של עד 0.6G.

 

יונדאי איוניק 6N תא הנוסעים
יונדאי איוניק 6N.

לצד השדרוגים המכניים נמצא שליטה אלקטרונית נרחבת על מערכת ההנעה ומערכות הבקרה הדינמיות.  בין היתר נמצא אפשרות בחירה של 11 דרגות לחלוקת המומנט לפנים אחור, מצב דריפט נשלט משופר המאפשר לנהג לבחור מבין 10 דרגות לזווית ההחלקה "ולכמות העשן" שמותר לצמיגים לייצר בזמן הדריפט. כל זה בא לצד מגוון אפשרויות כיול לתגובת הדוושה, המתלים, היגוי, בקרת יציאה מהמקום, דימוי העברת הילוכים, הדמיית סאונד מנוע, תצוגת נתוני נהיגת מסלול עשירה ועוד. 

 

2025 יונדאי איוניק 6N
יונדאי איוניק 6N.

העיצוב החיצוני של האיוניק 6N אגרסיבי במיוחד והנולד רק להלהיב את העין הצופה אלא גם לשרת את היכולות הדינמיות, כולל הכנף האחורית שתפקידה להגדיל את כוח ההצמדה מאחור במהירויות גבוהות. אווירת הביצועים ממשיכה אל כלל תא הנוסעים עם מושבי ספורט אחוזים, דוושות מתכת, כפתורי גישה מהירה על ההגה למערכת הבקרה החשובות, תצוגת ביצועים ייעודית במערכת המולטימדיה, תצוגה ייחודית בלוח המחוונים המשתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, תצוגה עילית מכוונת לדגם ביצועים ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
 יונדאי במבצע אאוטלנדר
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.