עם מסירות של 11,585 רכבים חדשים בחודש דצמבר 2013, שוק הרכב מסכם שנה חיובית עם עלייה של 3.7% ומסירות של 212,581 רכבים חדשים.

יונדאי - המותג הנמכר ביותר בישראל גם בשנת 2013

איגוד יבואני הרכב פרסם היום (ה') את דו"ח מסירות רכב חדש המסכם את שנת 2013 בשוק הרכב המקומי. לפי הדו"ח, 212,581 רכבים חדשים עלו השנה על כבישי ישראל, מספר המציין עלייה של 3.7% לעומת שנת 2012.

 

שנת 2013 התאפיינה במבול של מבצעי רכב כפי שלא ראינו כמותו בעבר כאשר מבצע רודף מבצע ולאורך כל השנה, דבר שללא ספק סייע לשוק לרשום מגמה חיובית בסיכומה של השנה. אף מאזדה ופורד, המשווקות ע"י דלק מוטורס, שבאופן מסורתי לא קיימו בעבר מבצעי מכירות, יוצאות מחר (יום ו') במבצע רחב היקף למשך שבוע ימים ועוד מספר יבואנים צפויים לצאת במבצעי תחילת השנה במיוחד עבור מועדוני לקוחות כגון "חבר".

 

ככלל, ניתן לציין את שנת 2013 כשנה בה מחיר המחירון הוא לראותו בלבד, בין אם מדובר ברכב חדש או יד 2. במקביל, שנת 2013 נתנה את האות למגמה שתלך ותתרחב במהלך שנת 2014 – מכירת רכב חדש ע"י חברות הליסינג, אמנם עדיין כיד 1 "וירטואלית" אך בהנחות של 10-20% ואף יותר.

 

בסיכומה של שנת 2013, לא מפתיע למצוא את יונדאי במקום הראשון בטבלה ובמרחק גדול משאר מותגי הרכב עם מסירות של 32,089 רכבים חדשים ב-2013 (דצמבר:827 רכבים), יונדאי מסכמת עלייה של 1.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יונדאי עשתה זאת כמעט ללא כל דגם חדש או מחודש בהיצע המקומי ועם הגעתה בשנה הבאה של ה-i10 החדשה, i20 החדשה וה-i35 המחודשת, אין ספק שיונדאי תמשיך להיות אחד המותגים המובילים בישראל.

 

טויוטה שהייתה במחצית של 2013 עוד במגמה שלילית, מסיימת את 2013 כשנת שיא של המותג בישראל עם מסירות של 22,788 רכבים חדשים (דצמבר:2460 רכבים) ורושמת עלייה של 13.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. את הזינוק הזה חייבים ביוניון מוטורס לקורולה החדשה שמאז תחילת שיווקה בישראל ביולי 2013, היא המכונית הנמכרת ביותר בכל חודש.

 

קיה עולה מקום אחד בטבלה לעומת שנת 2012 ומסיימת במקום השלישי עם שנה מצוינת נוספת למותג, למעשה השנה הטובה ביותר אי פעם למותג, עם מסירות של 20,925 רכבים חדשים (דצמבר: 1,310 רכבים), קיה רושמת עלייה של 9.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מי שסייעה לקיה לרשום שנה כזו מוצלחת היא כמובן הפיקנטו שמסיימת את שנת 2013 כמכונית המנכרת ביותר בישראל עם מסירות של 9,659 יחידות.

 

סקודה שסיימה את 2012 במקום החמישי עולה שנה למקום הרביעי תוך שהיא ממשיכה להציג שיפור תמידי וקבוע לאורך השנים. עם מסירות של 13,153 רכבים חדשים ב-2013 (דצמבר: 1044 רכבים) סקודה מסכמת את השנה עם עלייה על 16.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במהלך 2014, סקודה תתחזק באחד הדגמים החושבים ביותר למותג – הפאביה החדשה.

 

פורד יורדת מהמקום השני ב-2012 אל המקום החמישי בסיכומה של שנת 2013. עם מסירות של 12,192 רכבים חדשים פורד רושמת ירידה חדה של 39.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במהלך 2014, תנחת בישראל הפוקוס החדשה/מחודשת, אולי הפעם עם מנוע 1.0 ליטר טורבו.

 

חמשת המותגים שרשמו את העלייה המרשימה ביותר לשנת 2013 הם (למותגים שמסרו מעל ל-500 רכבים): סייק (MG3) עם עלייה של 333% ומסירות של 729 רכבים חדשים; מיצובישי עם עלייה של 148.2% ומסירות של 6,333 רכבים חדשים; מרצדס עם עלייה של 67.1% ומסירות של 1,654 רכבים חדשים; רנו עם עלייה של 49.4% ומסירות של 9.930 רכבים חדשים; סובארו עם עלייה של 39.5% ומסירות של 2,435 רכבים.

 

בהמשך נפרסם סיכום מלא של שנת 2013 בשוק הרכב הישראלי, כולל מכירות לפי דגמים.

 

טבלת מסירות רכב חדש 2013

 

מתוך הכמות של רנו 430 רכבים נמסרו ע"י בטר פלייס.

אוטו איטליה: מזראטי 24, פרארי 11.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.