ניאו ET7
ניאו ET7.
ניאו ET7
ניאו ET7.

בחודש אוקטובר האחרון ניאו (NIO) הכריזה על כניסה רשמית לשוק האירופי, ליתר דיוק למספר מצומצם של מדינות נבחרות כמו גרמניה, הולנד ועוד בהן שוק הרכב החשמלי נמצא בתנופה. ניאו משווקת את הרכבים שלה במספר תצורות, אפשרות למסלול ליסינג של 12 חודשים עד 60 חודשים ובמסלול רכישה מלא, עם או ללא הסוללה. 

 

עד עתה ניאו חשפה רק את מחירי הסלול הליסינג, החל מ-999 אירו לחודש עבור לדגם ET5 המתחרה במודל 3, החל מ-1,199 אירו לדגם ET7 המתחרה בטסלה מודל S והחל מ-1,299 אירו לקרוסאובר החשמלי EL7. המחירים כוללים את כל ההוצאות על הרכב כולל ביטוח מקיף, שירות ואף צמיגים. 

 

ניאו ET5
ניאו ET5.

כעת, ניאו חושפת גם את מחירי הרכישה של הדגמים, החל מ-50,850 אירו לדגם ET5, החל מ-70,850 אירו לדגם ET7 והחל מ-74,850 אירו לדגם EL7. המחיר כאמור לא כולל את עלות הסוללה ולרוכשים אפשרות בחירה מבין שני מסלולים, תשלום חודשי תמורת השכרה של הסוללה או רכישה מלאה.

 

סוללת 75kWh:

רכישה מלאה: 12,000 € 

השכרה: 169 € לחודש

טווח נסיעה: 

445 ק"מ בדגם ET5

445 ק"מ בדגם ET7

394 ק"מ בדגם EL7

 

סוללת 100kWh:

רכישה מלאה: 21,000 € 

השכרה: 289 € לחודש

טווח נסיעה: 

580 ק"מ בדגם ET5

580 ק"מ בדגם ET7

513 ק"מ בדגם EL7

 

ניאו EL7
ניאו EL7.

אם נשווה למחירי מודל 3 בגרמניה, אז המחיר המלא של מודל 3 RWD הבסיסית עומד על 53,470 € (לפני הטבה ממשלתית של 2,500 €), המחיר של מודל 3 טווח ארוך (LR) עומד על 62,970 € והמחיר של מודל 3 פרפורמנס עומד על 66,970 €. המחירים של ניאו ET5 לעומת זאת עומדים על 62,850 € עם סוללת 75kWh ועל 71,850 € עם סוללת 100kWh. הניאו ET5 יקרה יותר אך צריך לזכור שבטסלה אין אפשרות למסלול ליסינג ואין אפשרות להשכרה של הסוללה. מצד שני לטסלה יש טעינה מהירה יותר, עד 250kW לעומת עד 150kW בדגמי ניאו, ולשני המותגים טעינה ביתית זהה עד 11kW. 

 

ניאו ET5
ניאו ET5.

לטסלה יש על הנייר יתרון קל בטווח הנסיעה אך אלו דברים שצריך לבחון גם במציאות ולניאו יש יתרום של שירות החלפת סוללה המאפשר בשתי דקות לצאת לדרך עם סוללה מלאה. מבחינת נתונים של מערכת ההנעה, ניאו ET5 היא בין מודל 3 LR לבין מודל 3 פרפורמנס שכן לניאו ET5 מערכת הנעה חשמלית כפולה AWD עם הספק כולל של 480 כ"ס ונתון 0-100 קמ"ש של 4.0 שניות, דומה יותר למודל 3 LR עם 498 כ"ס ונתון 0-100 קמ"ש של 4.4 שניות. 

 

ניאו ET7
ניאו ET7.

כמובן שיש עוד מגוון נתונים להשוואה כגון מרווח לנוסעים, איכות תא הנוסעים, אבזור, מערכת בלימה ועוד, אין ספק שניאו מנסה למצב עצמה כמותג פרימיום מעל לטסלה וקרוב יותר למותגים גרמניים ורואים את זה בכל הפרטים הקטנים כמו איכות חומרים גבוהה יותר, תאורת אווירה עשירה, מושבים איכותיים יותר, מגוון רחב יותר של שילובי צבעים וחומרים לתא הנוסעים ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 21

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.