2022 ניסאן קשקאי היברידי e-Power
ניסאן קשקאי היברידי e-Power.
2022 ניסאן קשקאי היברידי e-Power
ניסאן קשקאי היברידי e-Power.

כאשר ניסאן חשפה את הקשקאי החדש בפברואר אשתקד היא סיפקה לנו מידע ראשוני על מערכת ההנעה ההיברידית e-Power של הדגם, כעת ולקראת תחילת השיווק של הדגם באירופה היא מספקת לנו מידע נוסף על מערכת ההנעה ההיברידית הייחודית הזו שלה.

 

למערכת e-Power שבקשקאי החדש הספק כולל של 188 כ"ס ומומנט מרבי של 33.6 קג"מ. זה מספיק לפי ניסאן לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.9 שניות ולמהירות מרבית של 170 קמ"ש. לפי ניסאן לקשקאי ההיברידי צריכת דלק משולבת של 18.9 ק"מ לליטר (נתון לא סופי) זאת לעומת 15.9 ק"מ לליטר בדגם הבנזין 1.3 טורבו 156 כ"ס המשווק בישראל.

 

ניסאן קשקאי היברידי e-Power
הנעה באמצעות המנוע החשמלי בלבד.

מערכת הנעה היברידית מסוג e-Power, שהוצגה לראשונה בניסאן נוט, בעלת עקרון פעולה שונה ממערכת הנעה היברידית רגילה. במערכת זו ההנעה מתבצעת ע"י המנוע החשמלי בלבד, חזק יחסית, ומנוע הבנזין משמש רק כגנרטור לטעינת הסוללה או לאספקה ישירה של זרם למנוע החשמלי בעת מאמץ. היתרונות של המערכת הם זמינות כוח מיידית והתחלת נסיעה חלקה ושקטה כמו ברכב חשמלי ובנוסף, בתצורה זו ניתן להפעיל את מנוע הבנזין בצורה אופטימלית יותר. התצורה הזו של המערכת מאפשרת כמובן לוותר לחלוטין על שימוש בתיבת הילוכים.

 

קשקאי היברידי e-Power
קשקאי היברידי e-Power.

מערכת e-Power שבקשקאי משלבת מנוע חשמלי חזק האחראי כאמור על הנעת הגלגלים הקדמיים (188 כ"ס ו-33.6 קג"מ) סוללת ליתיום-יון קטנה, ממיר מתח ומנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו עם יחס דחיסה משתנה בהספק מרבי של 156 כ"ס. יחס הדחיסה במנוע הזה משנתה מיחס נמוך של 8:1 ליחס גבוה של 14:1. בזמן בו המנוע נדרש לייצר זרם גבוה הוא יפעל ביחס דחיסה נמוך המאפשר לקבל הספק גבוה יותר באמצעות הגדלת לחץ הגדישה ובזמן נסיעה נינוחה, כמו בשיוט בכביש המהיר, הוא יפעל ביחס דחיסה גבוה המאפשר הפחתה של צריכת הדלק ופליטת המזהמים. המעבר מיחס דחיסה נמוך לגבוה ולהיפך שקוף ובלתי מורגש לנהג, למעט כמובן הרעש שהמנוע מייצר.

 

בנושא זה, מהנדסי ניסאן דאגו שתהיה התאמה בין הרעש שהמנוע מייצר לבין התאוצה ומהירות הנסיעה. השונות הזו, בין הסל"ד (הרעש) של מנוע הבנזין לבין התאוצה או מהירות הנסיעה ברכבים היברידיים היא תופעה שהנהג והנוסעים מתארים כלא נעימה ולכן מהנדסי ניסאן יצרו מערכת המתאימה את סל"ד המנוע לביצועים. כל זה לא היה אפשרי אם למנוע לא היה יחס דחיסה משתנה.

 

קשקאי היברידי e-Power
קשקאי היברידי e-Power.

ניסאן ציידה את הקשקאי ההיברידי במערכת נהיגה בדוושה אחת (e-Pedal) המופעלת באמצעות כפתור בין המושבים הקדמיים. בעת עזיבת דוושת התאוצה המערכת תבלום את הרכב עד לתאוצה שלילית של 0.2g, מספיק בכדי להפעיל את אורות הבלימה, ותביא את הרכב עד למהירות זחילה אך לא עד עצירה מלאה כמו ברכב חשמלי.

 

הקשקאי ההיברידי מצטרף אל הקשקאי 1.3 ליטר טורבו של הנעזר במערכת היברידית קלה 12V ומשווק בהספקים של 138 כ"ס או 156 כ"ס.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 16

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.