פורשה קאיין
פורשה מתכננת אח גדול וחשמלי לקאיין.
פורשה קאיין
פורשה מתכננת אח גדול וחשמלי לקאיין.

במסגרת המפגש השנתי של פורשה, החברה חשפה בין היתר את התוכניות שלה לתחום הרכב החשמלי ובשורה התחתונה, פורשה מתכננת להגיע לתמהיל מכירות של 80% רכבים חשמליים מכלל מכירות הרכב החדש של החברה עד לשנת 2030. 

 

אחד הדגמים שיסייעו לחברה להשיג את היעד הזה הוא קרוסאובר חדש לחלוטין, בכיר וגדול יותר מהקאיין, שישווק עם הנעה חשמלית בלבד. הדגם, שזכה לשם הקוד K1, יתבסס על פלטפורמת SSP שהיא הפלטפורמה הייעודית החדשה של קבוצת פולקסווגן לרכבים חשמליים, פלטפורמה שתשמש גם את הרכבים הבכירים יותר של אודי. 

 

מכירות פורשה 2022
מכירות פורשה 2022.

הדגם יעשה שימוש בדור הבא של מערכת ההנעה החשמלית של פורשה המבוססת על ארכיטקטורת 920V החדשה של פורשה, זו תאפשר לדגם טעינה אולטרה מהירה ופעולה בזרם נמוך יותר של הסוללות, דבר שבין היתר מפחית גם את פליטת החום מהסוללות ומאפשר לשמור על ביצועים גבוהים גם בעומס ממושך מאוד - כיאה לרכב של מותג רכבי ספורט. לצד זה פורשה מבטיחה כי הדגם יהיה בעל יכולות אוטונומיות גבוהות. 

 

עוד הרבה לפני שנפגוש את גרסת הייצור של ה- K1, נפגוש לקראת סוף השנה את המקאן החדש והחשמלי, עד לשנת 2025 נפגוש כבר את הבוקסטר והקאיימן שישווקו עם גרסאות חשמליות ובשנת 2026 נפגוש גרסה חשמלית לדור הבא של הקאיין. דגמים אלו יצטרפו כמובן אל הטייקן החשמלי שהוא הדגם החשמלי הייעודי הראשון של פורשה. ומה עם האייקון המוטורי של פורשה, ה-911? זו בשלב זה תמשיך עם מנועי בעירה פנימית, אולי עם סיוע חשמלי קל, אבל בפורשה כבר הודיעו שהם ימשיכו לשווק את הדגם עם מנוע בעירה פנימית כמה שיהיה ניתן ובשביל זה החברה מפתחת דלק סינטטי. 

 

פורשה Mission R
פורשה Mission R - קדימון לקאיימן החשמלית.

פורשה סיכמה את שנת 2022 כעוד שנת שיא למותג עם מסירות של 309,884 רכבים חדשים. הדגם הנמכר ביותר של פורשה הוא הקאיין עם 95,604 מסירות, המקאן אחריו עם 86,724 יחידות, פורשה 911 נמסרה ב- 40,410 יחידות, טייקן עם 34,801 יחידות, פאנאמרה עם 34,142 יחידות והבוקסטר/קאיימן 718 עם 18,203 יחידות. 

 

פורשה מקאן חשמלי
פורשה מקאן חשמלי.

פורשה מומחית ביכולת שלה להוציא את הכסף מהכיסים של הלקוחות שלה, באמצעות רשימת תוספות בלתי, וזה אפשר לחברה לסיים את שנת 2022 עם רווח תפעולי מרשים של 18%, נתון אותו החברה שואפת להגדיל ל-20%. חלק מהיעד הזה יושג באמצעות העלאת המחיר של דגמי החברה, מהלך אותו החברה תבצע כבר במהלך המחצית השנייה של השנה. עליית המחיר לא תתבצע ללא תוכן וערך ללקוח, במקרה של הקאיין לדוגמה פורשה תציג מתיחת פנים לדגם עם דגמי PHEV המציעים סוללה גדולה יותר משמעותית וטווח נסיעה חשמלי ארוך יותר של כ-80 ק"מ - כפול מזה של הדגם הנוכחי. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.