קיה
קיה תגדיל את היצע הדגמים ההיברידיים כמענה להאטה הצפויה בשוק הרכב החשמלי.
קיה
קיה תגדיל את היצע הדגמים ההיברידיים כמענה להאטה הצפויה בשוק הרכב החשמלי.

כמו יצרנים אחרים, גם קיה מעדכנת את התוכניות העסקיות שלה לאור ההאטה הצפויה בשנים הקרובות בקצב החדירה של הרכב החשמלי, האטה שהיא תוצאה של מחירים שהם עדיין גבוהים, תשתית טעינה שעדיין רחוקה מלספק מעבר משמעותי להנעה חשמלית, אשראי יקר, הפחתה של סובסידיות לרכב חשמלי ועוד. כמענה לכך, קיה מתכננת להגדיל את היצע הדגמים ההיברידיים שלה בשנים הקרובות אך כל זה לא אומר שהחברה לא תמשיך בתוכנית השקת הדגמים החשמליים שלה ויש לה לא מעט כאלו בקנה.  

 

בתחום ההיברידי, עד לסוף שנת 2024 קיה מתכננת לשווק 6 דגמים היברידיים, בשנת 2026 המספר הזה יגדל לשמונה דגמים ובשנת 2028 קיה תשווק תשעה דגמים היברידיים שונים. ההיצע הזה יאפשר לקיה לספק אלטרנטיבה עבור לקוחות ושווקים שעדיין לא מוכנים לבצע את המעבר להנעה חשמלית, כמו השוק האמריקאי בו קצב החדירה איטי יותר לעומת השוק האירופי. 

 

קיה EV3 קונספט
קיה EV3 יוצג השנה בגרסת ייצור.

 

כאמור, כל זה לא עוצר את התוכניות של קיה בתחום הרכב החשמלי שכן עד לשנת 2027 קיה מתכננת לשווק 15 דגמים חשמליים ולהגיע ליעד מכירות של 1.6 מיליון רכבים חשמליים בשנה בשנת 2030, מתוך יעד מכירות כולל של 4.3 מיליון רכבים. היצע הדגמים החשמליים הייעודיים של קיה, בנוסף ל- EV6 ול-EV9, יכלול גם את הדגמים הבאים: קיה EV3, קיה EV4, קיה EV5 וקיה EV2. את שלושת הדגמים הראשונים כבר פגשנו, כדגמי ייצור או קונספט, קיה EV2 הוא דגם חדש שלא מוכר לנו ולפי המספר מדובר כנראה בקרוסאובר עירוני חשמלי. 

 

לצד דגמים אלו קיה תחל לשווק רכבים מסחריים חשמליים על בסיס פלטפורמה ייעודית, בשנת 2025 היא תשיק את קיה PV5 ובשנת 2027 את קיה PV7 הגדול יותר. מדובר ברכבים חשמליים המבוססים על פלטפורמת סקייטבורד המאפשרת לייצר את שני הדגמים במגוון רחב של גרסאות מרכב, בסיס גלגלים שונה ועוד, כיאה לכל רכב מסחרי. 

 

קיה EV5 החשמלי
קיה EV5.

השנה, קיה תציג מתיחת פנים/שדרוג לדגמים קיה EV6 החשמלי והספורטאז' וכן תחשוף את גרסת הייצור של קיה EV3. לצד זה, קיה תחל השנה לשווק את דגם הביצועים EV6 GT במספר גדול יותר של שווקים את וזה גם המקרה עם קיה EV5 אותו קיה תחל לשווק גם מחוץ לשוק הסיני (אך עדיין בייצור סיני), בשלב זה לשוק האוסטרלי והשוק התאילנדי בלבד. בשווקים אלו הדגם מבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית שונה מפלטפורמת E-GMP והדגם מצויד, לראשונה בקיה, בסוללת LFP. בהמשך, קיה מתכננת לשווק את ה- EV5 גם בשווקים נוספים אך זה כבר יהיה על בסיס פלטפורמת E-GMP המשמשת את שאר הדגמים החשמליים הייעודיים של החברה. 

 

קיה EV4
קיה EV4.

קיה מציינת כי הדגמים החשמליים הבאים שלה יעשו שימוש בסוללות NMC בטכנולוגיה שונה עם צפיפות אנרגטית גבוהה יותר לצד שיווק של דגמים עם סוללות LFP זולות יותר כדי לספק ללקוחות רכבים במחיר נגיש יותר. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 13

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.