פורשה 718 קאיימן GT4 RS
פורשה 718 קאיימן GT4 RS.
פורשה 718 קאיימן GT4 RS
פורשה 718 קאיימן GT4 RS.

לאחר שסיפקה לנו הצצה מוקדמת אל הדגם וחשפה את זמן ההקפה שלו על מסלול הנורבורגרינג העומד על 7 דקות ו-4.5 שניות, נתון מהיר יותר ב-23.6 שניות מהקאיימן GT4 הרגילה, פורשה חושפת במלוא הדרה את הקאיימן GT4 RS, גרסת הקצה מכוונת המסלול של ה-718 קאיימן ולמעשה, זה הפעם הראשונה בה דגמי ה-718 זוכים לגרסת RS.

 

אז מה הפוך את הקאיימן GT4 RS למהירה הרבה יותר מהקאיימן GT4 הרגילה? זה מתחיל מהמנוע. לשני הדגמים מנוע שישה צילינדרים אטמוספרי שטוח בנפח 4.0 ליטר אך כאן מסתיים הדמיון בין הדגמים שכן במקום 400 כ"ס ו-42.8 קג"מ, המנוע שמותקן בקאיימן GT4 RS, שלמעשה נלקחת ישירות מה- 911 GT3 החדשה, מייצר הספק מרבי של 500 כ"ס ומומנט מרבי של 45.8 קג"מ - עם קו אדום ב-9,000 סל"ד. אלו נתונים דומים לאלו של ה-911 GT3 לה הספק מרבי של 510 כ"ס ומומנט מרבי של 47.6 קג"מ.

 

פורשה 718 קאיימן GT4 RS
מכוונת מסלול.

למרות מוט הילוכים המעוצב כמו מוט הילוכים של תיבה ידנית, הקאיימן GT4 RS משווקת עם תיבת 7 הילוכים PDK בלבד בעלת יחסי העברה קצרים יותר עבור ההילוכים הנמוכים. על הכביש התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.4 שניות ומהירות מרבית של 315 קמ"ש, זאת לעומת 3.9 שניות ו-302 קמ"ש הקאיימן GT4 הרגילה.

 

פורשה 718 קאיימן GT4 RS רושמת על המאזניים משקל של 1,415 ק"ג (עם מיכל דלק מלא וללא נהג) כך שהיא קלה יותר ב-35 ק"ג מהקאיימן GT4 הרגילה וזאת למרות שדגם RS מצויד כסטנדרט בכלוב התהפכות. את הפחתת המשקל הזו הדגם השיג באמצעות מכסה מנוע וכנף קדמית מקרבון, הסרה של חלק מחומרי בידוד הרעש ועוד. העיצוב הקרבי יותר הוא תוצאה של תכנון אווירודינמי מוקדם שנועד לשפר את כושר הקירור של המנוע ותיבת ההילוכים, את יכול הנשימה של המנוע וכן הגדלה משמעותית של כוח ההצמדה במהירויות גבוהות המושגת בעיקר באמצעות הכנף האחורית הקבועה - לדגם כוח הצמדה הגדול יותר בכ-25% מזה של הקאיימן GT4 הרגילה.

 

פורשה קאיימן GT4 RS
אווירת מרוצים גם בתא הנוסעים.

הקאיימן GT4 RS יושבת נמוך יותר ב-30 מ"מ מהגרסאות הרגילות של הקאיימן ולצד כיול קשיח יותר למתלים נמצא גם שימוש בתותבים מחוזקים ומוטות מייצבים עבים יותר. לקוחות שירצו קצת יותר, כלומר פחות משקל, יוכלו לבחור בחבילת Weissach המחליפה חלקי מרכב שונים בחלקים עשויים מקרבון ורוכשי החבילה יוכלו בנוסף לשדרג לחישוקי "20 ממגנזיום, אמיתי כמובן, עם צמיגי מסלול מישלין Pilot Sport Cup 2 R, במקום חישוקי ה-"20 אלומיניום הרגילים של הדגם עם צמיגי קאפ 2.

 

פורשה קאיימן GT4 RS
אופציה לחישוקי מגנזיום קלי משקל.

מחירה של פורשה 718 קאיימן GT4 RS בשוק הגרמני עומד על החל מ-141,338 אירו (כולל מע"מ).

2022 פורשה 718 קאיימן GT4 RS

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.