2022 רנו אוסטרל
רנו אוסטרל - המחליף של הקדג'אר.
2022 רנו אוסטרל
רנו אוסטרל - המחליף של הקדג'אר.

רנו קדג'אר לא היה הצלחה מרשימה של רו בסגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים, הלקוחות באירופה העדיפו יותר את ה-3008 של פיג'ו או הקשקאי של ניסאן, לדוגמה. כעת רנו מציגה את המחליף של הקדג'אר, רנו אוסטרל, המציג קפיצת מדרגה מרשימה בכל התחומים, החל מהעיצוב הדינמי, תא הנוסיעם המרשים למראה והמתקדם טכנולוגית ועד ליחידות ההנעה החדשות והמתקדמות כולל שתי יחידות הנעה היברידיות.

 

האוסטרל מבוסס על פלטפורמת CMF-CD החדשה שתוכננה מראש לשאת ביעילות מערכות הנעה היברידיות או פלאג-אין והיא אותה פלטפרומה המשרתת את הקשקאי, אקסטרייל והאאוטלנדר החדשים. לאוסטרל אורך של 4,510 מ"מ, רוחב של 1,825 מ"מ, גובה של 1,644 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,667 מ"מ, כלומר גדול יותר מהדגם היוצא עם תוספת של 60 מ"מ לאורך ו-20 מ"מ לבסיס הגלגלים.

 

רנו אוסטרל
קפיצת מדרגה מרשימה מהקדג'אר.

רוכשי האוסטרל (Austral) יוכלו לבחור מבין שתי יחידות הנעה היברידיות (E-TECH Hybrid), שתיהן מתבססות על מנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו חדש, מנוע חשמלי, תיבת הילוכים ייחודית ללא מצמדים וסוללה בקיבלות של 1.7kWh הפועלת במתח גבוה יחסית של 400V. המערכת הזו מגיעה בשתי גרסאות הספק של 160 כ"ס או 200 כ"ס ולפי רנו צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 21.7 ק"מ לליטר - חסכוני יותר מהקשקאי ההיברידי e-Power לו מערכת היברידית שונה.

 

רנו אוסטרל
שתי יחידות הנעה היברידיות.

לצד הגרסה ההיברידית המלאה הרושים יוכלו לבחור מבין שלוש יחידות הנעה נוספות עם סיוע היברידי קל: 1.2 ליטר טורבו עם סיוע היברידית 48V בהספק של 130 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית וצריכת דלק משולבת של 18.9 ק"מ לליטר. מי שרוצה תיבה אוטומטית יבחר במנוע 1.3 ליטר טורבו עם סיוע היברידי 12V קל יותר, זו אותה יחידת הנעה המוכרת לנו מהקשקאי החדש. יחידת הנעה זו משודכת לתיבת הילוכים רציפה X-TRONIC והיא מגיעה בהספקים של 140 כ"ס או 160 כ"ס. לגרסה החזקה יותר צריכת דלק משולבת של 16.1 ק"מ ללליטר.

 

לפי רנו, בכל הדגמים הותקנה מערכת מיזוג חדשה שכבר לא מושפעת מביצועי המנוע ולכל הדגמים יש מערכת בלימה רגנרטיבית ובדגמים ההיברידיים המלאים לנהג ישנה אפשרות בחירה מבין 4 דרגות עצמה שונות.

 

רנו אוסטרל
מופע מרשים של עיצוב וטכנולוגיה.

דגמי הבסיס של האוסטרל מצוידים במתלה אחורית פשוט מסוג קורת פיתול, הדגמים היקרים יותר מצוידים במערכת היגוי 4CONTROL לכל הגלגלים (עד 5 מעלות לגלגלים האחוריים) ושם נמצא מתלה אחורי רב חיבורי יחד עם מערכת היגוי שונה וישירה יותר. מעבר לשיפור היכולות הדינמיות המערכת הזו גם מאפשרת להקטין את קוטר הסיבוב של הדגם ל-10.1 מטר בלבד.

 

את העיצוב "החלבי" של הקדג'אר היוצא מחליף האוסטרל בעיצוב שרירי ומוחצן מהסוג שיכול לקלוע לטעם רחב יותר של לקוחות. מי שירצה מראה ספורטיבי וייחודי יותר יוכל לבחור ברמת הגימור החדשה "Esprit Alpine" בהשראת מותג הספורט אלפין של רנו. גרסה זו כוללת חישוקי "20, צבעים חיצוניים ייחודיים, מושבי ספורט בריפוד עור משולב באלקנטרה, גימור קרבון בתא הנוסעים ועוד. בגרסאות עם סיוע היברידי נפח תא המטען עומד על 500 ליטר ובזכות מושב אחורי הנעה על מסילה ניתן להגדיל את הנפח ל-575 ליטר, קיפול המושבים מאחור יגדיל את הנפח ל-1,525 ליטר.

 

רנו אוסטרל
מערכת מולטימדיה עם כל שירותי הרשת גוגל.

תא הנוסעים של רנו אוסטרל מציג קפיצת מדרגה ענקית לעומת מה שהיה מוכר לנו מהקדג'אר בכל הקשור לעיצוב, איכות חומרים וכמובן שגם בתחום הטכנולוגי. כמו במגאן E-TECH החשמלי גם כאן אנחנו פוגשים מסגרת גדולה המכילה לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מסך "12 אנכי עבור מערכת המולטימדיה ואופציה לתצוגה עילית "9.7. מערכת המולטימדיה מבוססת על מערכת ההפעלה של גוגל לרכבים כך שהיא כוללת את כל שירותי הרשת המוכרים של גוגל, כולל תפעול קולי מתקדם, מפות גוגל, חנות אפליקציות ייעודית לרכבים ועדכוני OTA. הממשק ניתן להתאמה אישית מלאה כולל פרופיל אישי לכל נהג. למרות המסכים הגדולים ברנו לא וויתרו על ממשק פיזי נוח לשליטה על בקרת האקלים. המשענת הקטנה בין המושבים נועדה לשמש כנקודת משען לתפעול נוח יותר של מסך המגע.

 

2022 רנו אוסטרל
רנו אוסטרל.

האוסטרל מצויד במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות במאפשרות נהיגה אוטונומית ברמה 2. בין היתר נמצא בלימה אוטונומית עם תמיכה בחציית צמתים, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב ושימוש במידע ממערכת הניווט התאמת המהירות, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית ועוד. נמצא גם מערכת חנייה אוטומטית, תאורת Matrix LED אדפטיבית ומערכת יציאה בטוחה מהרכב.

תגיות: רנו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 16

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.