רנו אוסטרל 2023
רנו אוסטרל.
רנו אוסטרל 2023
רנו אוסטרל.

קרסו מוטורס, יבואנית רנו בישראל, החלה בשיווק רנו אוסטרל, הקרוסאובר הקומפקטי החדש של רנו שהחליף את הקדג'אר ומתחרה מול קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, פיג'ו 3008 ועוד. רנו אוסטרל ישווק בדגמי בנזין 1.3 ליטר טורבו בהפסקים של 140 כ"ס או 160 כ"ס או בגרסה היברידית מלא E-Tech בהספק כולל של 200 כ"ס. מחירי הדגם עומדים על החל מ-174,990 ₪ (המחירים נחשפו בטעות באתר freesbe שנמצא בבעלות של קרסו מוטורס).

 

רנו אוסטרל (Austral) מבוסס על פלטפורמת CMF-CD המעודכנת שתוכננה לשאת ביעילות גם מערכת הנעה היברידית, זו אותה פלטפורמה המשרתת גם את ניסאן אקס טרייל החדש, קשקאי, מיצובישי אאוטלנדר ועוד. לאוסטרל אורך של 4,510 מ"מ, רוחב של 1,825 מ"מ, גובה של 1,644 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,667 מ"מ, כלומר גדול יותר מהקדג'אר היוצא עם תוספת של 60 מ"מ לאורך ו-20 מ"מ לבסיס הגלגלים. לאוסטרל נפח תא מטען גדול של 555-1,455 ליטר בדגם ההיברידי או 575-1,525 ליטר בדגמי הבנזין. 

 

רנו אוסטרל
רנו אוסטרל.

רנו אוסטרל - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

רנו אוסטרל ישווק כאמור עם שתי יחידות הנעה, 1.3 ליטר טורבו המוכר עם סיוע חשמלי קל 12V ובדגם היברידי E-Tech עם מערכת הנעה היברידית השונה מזו של הקשקאי (e-Power). 

 

אוסטרל E-Tech היברידי: מערכת ההנעה ההיברידית של האוסטרל משלבת מנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו המייצר 131 כ"ס ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ, שני מנועים חשמליים, אחד צמוד לתיבת ושני למנוע (סטרטר גנרטור) ,בהספק כולל משותף של 102 כ"ס, סוללה בקיבלות של 1.7kWh ותיבת 6 הילוכים אוטומטית ייחודית הדומה לתיבת הילוכים ידנית של רכבי מרוץ ללא מצמדים. 

 

השילוב הזה יוצר מערכת הנעה בהספק כולל של 200 כ"ס (באירופה ישנה גם גרסת 160 כ"ס) המאפשרת לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.4 שניות ומהירות מרבית של 175 קמ"ש. לדגם זה צריכת דלק משולבת של 21.7 ק"מ לליטר. 

 

רנו אוסטרל
רנו אוסטרל.

מערכת ההנעה ההיברידית הזו תשאף להתחיל את הנסיעה עם הנעה חשמלית בלבד בהתאם למצב הסוללה ולפי רנו ניתן לבצע כ-80% מהנסיעה העירונית על חשמל בלבד. האוסטרל מצויד במערכת בלימה רגנרטיבית לה 4 דרגות עצמה שונות אותן ניתן לקבוע דרך מנופים על גלגל ההגה. למערכת מספר מצבי פעולה, כולל מצב דינמי בו כל המנועים פועלים בכדי לספק ביצועים מרביים, מצב e-drive בו מנוע הבנזין פועל כגנרטור לטעינת הסוללה וההנעה היא חשמלית בלבד, מצב חשמלי מלא בו מנוע הבנזין כבוי וההנעה 100% חשמלית ומצב ICE בו מנוע הבנזין אחראי על הנעת הרכב ובזמן הזה גם על טעינת הסוללה לשימוש מאוחר יותר. בזכות העבודה ששניים מההילוכים בתיבה משמשים את המנוע החשמלי העיקרי, האוסטרל יכול לנצל טוב יותר את המנוע החשמלי. 

 

רנו אוסטרל
רנו אוסטרל.

אוסטרל 1.3 טורבו: מנוע 1.3 ליטר ארבעה צילינדרים טורבו המשווק בשתי גרסאות הספק: 140 כ"ס ו-26.5 קג"מ או 160 כ"ס ו-27.5 קג"מ. בשני המקרים המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה X-TRONIC של ניסאן ולדגמים אלו מהירות מרבית זהה של 174 קמ"ש ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10 שניות או 9.7 שניות, בהתאמה. צריכת הדלק המשולבת בדגם זה עומדת על 16.1 ק"מ לליטר או 15.9 ק"מ לליטר, בהתאמה. 

 

רנו אוסטרל
רנו אוסטרל.

את העיצוב האלגנטי והלא משכנע של הקדג'אר האוסטרל מחליף בעיצוב שגרתי יותר אולי אך בסך הכל מודרני, נעים לעין ומהסוג שמסוגל לפנות לטעם רחב יותר. מה שלא שגרתי כלל הוא עיצוב תא הנוסעים הייחודי של הדגם, מעבר לאיכות חומרים גבוהה יותר וגימור עשיר יותר, רנו השקיע לא מעט בתכנון תא נוסעים מודרני אך נגיש ושימושי, כך לדוגמה למרות שניתן לשלוט על הכל דרך המסך המרכזי "12 הענק, עדיין נמצא ממשק פיזי נוח לשליטה על בקרת האקלים, שורה שנייה הנעה על מסילה (60/40), שקעי USB טייפ C לכל שורות המושבים ועוד. 

 

דגמי הבנזין של רנו אוסטרל ישווקו בארבע רמות גימור, שתי רמות גימור לדגם 140 כ"ס ושתי רמות גימור לדגם 160 כ"ס, האוסטרל E-TECH ההיברידי ישווק ברמת גימור TECHNO הגבוהה ביותר בלבד. 

 

רנו אוסטרל
מופע מרשים של עיצוב וטכנולוגיה.

דגם 140 כ"ס ישווק ברמת הגימור EQUILIBRE הכוללת: מולטימדיה "12 מבוססת אנדרואיד אוטומוטיב, תומכת עברית ועם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי בחיבור אלחוטי, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 עם תצוגה משתנה, מצלמת רוורס, חיישני תאורה וגשם, בלם יד חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאה למושב האחורי, בקרת שיוט, תאורת תא נוסעים LED, תאורה ראשית LED, חישוקי "17 ועוד. רמת הגימור EQUILIBRE+ של דגם זה תוסיף חישוקי "18. 

 

רנו אוסטרל
מערכת מולטימדיה על בסיס אנדרואיד.

דגם 160 כ"ס ישווק ברמת הגימור ICONIC המוסיפה מצלמת 360 מעלות, חלון גג פנורמי, חלונות כהים מאחור, מסילות גג, מערכת חניה אוטומטית, ריפודי בד משולב בעור, תאורת אווירה, כיוון גובה גם למושב הנוסע, מראה מרכזית מתכהה, חישוקי "19 ותאורת יום שודרגת C-Shape. רמת הגימור TECHNO, הזמינה כאמור גם בדגם ההיברידי, מוסיפה מושב נהג חשמלי עם פונקציית עיסוי וחימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה. 

 

רנו אוסטרל
רנו אוסטרל.

בתחום הבטיחות, בכל רמות הגימור נמצא מערכת בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, שמירה על מרכז נתיב ובקרת ערנות נהג. החל מרמת הגימור ICONIC נמצא בנוסף ניטור שטח מת אקטיבי, תאורה ראשית אדפטיבית ומערכת יציאה בטוחה. רמת ברמת הגימור TECHNO נמצא בקרת שיוט אדפטיבית. 2023 רנו אוסטרל - מפרט טכני מלא להורדה.

 

2023 רנו אוסטרל - מחירון:

רנו אוסטרל 1.3 טורבו 140 כ"ס EQUILIBRE - מחיר 174,990 ₪

רנו אוסטרל 1.3 טורבו 140 כ"ס EQUILIBRE+ - מחיר 179,990 ₪

רנו אוסטרל 1.3 טורבו 160 כ"ס ICONIC - מחיר  194,990 ₪

רנו אוסטרל 1.3 טורבו 160 כ"ס TECHNO - מחיר 199,990 ₪

רנו אוסטרל E-TECH היברידי TECHNO - מחיר 249,990 ₪

תגיות: רנו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 22

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.