2021 רנו ארקנה
רנו ארקנה מגיע לאירופה.
2021 רנו ארקנה
רנו ארקנה מגיע לאירופה.

רנו ארקנה (Arkana) הוא קרוסאובר קופה אותו רנו הציגה לראשונה בתערוכת מוסקבה בשנת 2018 והחל מאשתקד הוא משווק בשני שווקים בלבד, בשוק הרוסי על בסיס פלטפורמה מיושנת (אותה פלטפורמה של הדאסטר) ועם אופציה להנעה כפולה ובשוק הדרום קוריאני כסמסונג XM3 על בסיס פלטפורמת CMF-B המודולית והמודרנית המשמשת דגמים כגון רנו קפצ'ור ועוד, אך עם הנעה קדמית בלבד.

 

כאשר רנו הציגה את הדגם היא ציינה כי אין לה כל כוונה לשווק את הדגם באירופה אך כעת, בשל הפופולריות ההולכת וגדלה של רכבי פנאי באירופה, היא החליטה לשנות את החלטתה והחל מהשנה הבאה הדגם ישווק גם באירופה, בגרסה המודרנית והמתקדמת יותר של השוק הקוריאני, משם גם הדגם יגיע לשוק האירופי ובמהלך 2021, גם לשוק המקומי שלנו.

 

2021 רנו ארקנה
עיצוב קופה מוצלח.

רנו ארקנה הוא קרוסאובר קופה גדול ומרווח יחסית ועם אורך של 4,568 מ"מ, רוחב של 1,820 מ"מ, גובה של 1,571 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,720 מ"מ, הוא ארוך יותר בכ-120 מ"מ מהקדג'אר ועם תוספת משמעותית של 73 מ"מ לבסיס הגלגלים. נפח תא המטען גדול ועומד על 513 ליטר (438 ליטר בדגמי E-TECH ההיברידיים). למעט סמלים שונים, מדובר באותו דגם קוריאני בדיוק, מהחוץ ומהפנים. מה שאתם ראים בתמונות זו את רמת הגימור R.S ליין המעניקה לדגם מראה ספורטיבי יותר.

 

רנו ארקנה 2021
מידות גדולות המאפשרות תא נוסעים מרווח.

בתא הנוסעים נוכל למצוא כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני, לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל "10.2 (או מסך 4.2"-7" בהתאם לרמת הגימור) מערכת מולטימדיה מודרנית עם מסך מגע בגדלים של "7 או "9.3 כמו בקליאו החדשה. נוכל למצוא גם משטח טעינה אלחוטי, בלם יד חשמלי עם פונקציית AUTO HOLD, מספר שקעי USB, בקרת אקלים (לא מפוצלת) ועוד.

 

2021 רנו ארקנה תא הנוסעים
מודרני כמו כל דגמי רנו האחרונים.

רנו ארקנה ישווק באירופה עם מערכת הנעה היברידית E-TECH הזהה למה שפגשנו בקליאו E-TECH החדשה וכן עם מנוע 1.3 ליטר טורבו הנעזר במערכת מיקרו-היברידית קלה 12V. המערכת ההיברידית מבוססת על מנוע בנזין 1.6 ליטר ולה הספק כולל של 140 כ"ס. מנוע ה-1.3 ליטר טורב ישווק בתחילה בגרסת 140 כ"ס ו-26.5 קג"מ עם תיבת 7 הילוכים EDC כפולת מצמדים ובהמשך גם בגרסת 160 כ"ס.

הארקנה יצויד במפרט עשיר של מערכות בטיחות, כולל בקרת שיוט משולבת במערכת שמירה על מרכז הנתיב לתמיכה בנהיגה סמי-אוטונומית בפקקי תנועה או בכביש המהיר (0-160 קמ"ש), בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי - יום ולילה, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, זיהוי תמרורים, מצלמת 360 מעלות, חיישני חניה היקפיים (אחור, חזית וצד), מערכת חניה אוטומטית ועוד.

תגיות: רנו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.