הונדה Sensing 360 דור שני
הונדה Sensing 360 דור שני.
הונדה Sensing 360 דור שני
הונדה Sensing 360 דור שני.

הונדה מציגה את הדור הבא של מערכות הבטיחות המתקדמות שלה, הונדה Sensing 360 והונדה Sensing Elite אשר בשורה התחתונה יאפשרו נהיגה אוטונומית ברמה 3 והן חלק בלתי נפרד מהחזון של החברה להגיע להפחתה של 50% בתאונות קטלניות ברכבי הונדה עד לשנת 2030. החלק המעניין במערכות האלו הוא שהונדה מתכננת לשלב אותן גם באופנועים מתוצרת החברה בכדי שעד לשנת 2050 לא יהיו הרוגים כלל ברכבים ואופנועים מתוצרת החברה. 

 

מערכת הונדה Sensing 360 דור שני היא פיתוח מתקדם יותר למערכת הונדה Sensing 360 הנוכחית של החברה עם יכולות חדשות המאפשרות נהיגה אוטונומית ברמה 3 בכבישים בינעירוניים ומהירים - נהיגה ללא אחיזה בהגה. השוק הראשון שיזכה לקבל את המערכת החדשה, החל משנת 2024, הוא השוק הסיני שכן זה שוק בו החוקים בתחום השימוש במערכות נהיגה אוטונומית בכביש הציבורי מקלים יותר.

 

הונדה SENSING 360 דור שני
נהיגה אוטונומית ברמה 3.

הונדה Sensing Elite היא כבר הדור הבא של מערכת הנהיגה האוטונומית של החברה שתעשה שימוש נרחב יותר בטכנולוגיית AI בכדי ללמוד ולהכיר יותר סיטואציות ותרחישים על הכביש כך שהיא ותאפשר נהיגה אוטונומית הקרובה יותר לרמה 4, כלומר נהיגה אוטונומית בעיר ומחוצה לה. זה כמובן מה שטסלה כבר עושה לא מעט שנים. זו תהיה "ספינת הדגל האוטונומית" של הונדה אותה הוא תתחיל להטמיע בחלק מהרכבים שלה (כולל מותג הפרימיום של הונדה, אקורה) החל מאמצע העשור הנוכחי. 

 

הדור השני של מערכת הונדה Sensing 360 יוסיף למערכת הנוכחית את היכולות הבאות: 

  1. שמירה על מרכז נתיב ללא אחיזה בהגה כחלק ממערכת בקרת השיוט האדפטיבית, כולל התאמת מהירות הנסיעה לתוואי הדרך.
  2. מעבר נתיב אוטונומי. בזמן שימוש במערכ בקרת השיוט האדפטיבית המערכת תבצע עקיפה, כולל חזרה לנתיב,  של רכב קדמי איטי יותר. לפני כל מעבר נתיב המערכת תיידע את הנהג על ביצוע פעולת מעבר נתיב.
  3. עצירת חירום בטוחה. במקרה ומערכת הנהיגה מזהה שהנהג לא מגיב להתראות, כמו לקחת ההגה חזרה לידיו, המערכת תביא את הרכב לכדי עצירה מלאה תוך כדי הפעלת איתות המצוקה והצופר בכדי להזהיר את שאר משתמשי הדרך. 
  4. מערכת יציאה בטוחה. מערכת המונעת יציאה מהרכב במידה ומסוכן לעשות זאת.
  5. בקרת נהג למניעת תאונה. אם המערכת מזהה שהנהג לא ערני היא תשמיע התראה ובמקביל תאט את מהירות הנסיעה ותשמור על הרכב בנתיב הנסיעה. אם המערכת מזהה סכנה להתנגשות ברכב אחר, הולך רגל או רוכב אופניים וקובעת שיש מספיק מקום בתוך הנתיב בכדי להתחמק, היא תאט את מהירות הנסיעה ותסייע לנהג עם ההיגוי. 
  6. סיוע אקטיבי להיגוי בעת תמרון חירום בכדי להתחמק מתאונה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.