פורשה 911
911 על דלק סינתטי? רק בעוד מספר שנים.
פורשה 911
911 על דלק סינתטי? רק בעוד מספר שנים.

פורשה מודיעה על השקעה של 75 מיליון דולר בחברה המתמחה בפיתוח מתקני ייצור דלק סינתטי (LLC Global HIF). החברה הזו, שמרכזה בצ'ילה, היא החברה שבונה כיום את מפעל הפיילוט הראשון של פורשה לייצור דלק סינתטי ממימן ו-CO2 באמצעות אנרגיית רוח.

 

שריפה של דלק סינתטי מאפשרת להפעיל מנוע בעירה פנימית כמעט ללא פליטת CO2 או מזהמים אחרים, שימוש בדלק כזה יאפשר, לדוגמה, לבעלי רכבי הספורט של פורשה עם מנוע בעירה פנימית לעשות שימוש ברכבם גם כאשר יוחמרו דרישות הזיהום בעולם. הפיתוח המעבדתי של דלק סינתטי מאפשר להעניק לו תכונות זהות לאלו של דלק מאובנים בכל הקשור לצורת הבעירה, ואף לשפר אותה, כך שאין צורך לבצע כל שינוי במנוע בכדי לעשות שימוש בדלק סינתטי.

 

פורשה מפעל לייצור דלק סינתטי
ייצור דלק סינתטי החל מהמחצית השנייה של השנה.

ענקיות האנרגיה ExxonMobil ו- Siemens Energy שותפות עם פורשה במיזם לפיתוח דלקים סינתטיים ומטרת העל של המיזם היא לא רק דלק לרכבים, זה למעשה החלק הזניח בתוכנית, אלא ייצור של דלק נקי לכלי התחבורה המזהמים ביותר בעולם, מטוסים וספינות.

 

"באמצעות השקעתה ב- LLC Global HIF ,פורשה משקיעה בתחום עסקי אטרקטיבי. דלקים סינתטיים מציעים אפשרויות אטרקטיביות במגוון מגזרי התחבורה, מתעשיית הרכב ועד תעופה
וספנות. בנוסף, methanol-E הוא חומר גלם חשוב ליישומים אחרים, כמו התעשייה הכימית, שם הוא יכול להחליף חומרי גלם שמקורם במאובנים. methanol-E הוא מוצר ביניים המיוצר במהלך
ייצור הדלק הסינתטי".

 

פורשה חוקרת כבר מספר שנים את השימוש בדלקים מתחדשים והיא עושה זאת במסגרת מעבדתית ועל מסלול המרוצים.יצרנית מכוניות הספורט מתכננת להשתמש בדלק סינתטי מצ'ילה בפרויקטי דגל של הספורט המוטורי. בעתיד, ניתן להניח שהם ישמשו לתדלוק כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית של החברה עצמה במהלך התדלוק הראשוני במפעל ובמרכזי הניסוי של פורשה.

תגיות: פורשה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.