יונדאי i30 האצ'בק 1.6 אוטו' במבחן: היא מעוצבת, מאובזרת חסכונית מבעבר ואיכותית, האם יונדאי i30 החדשה הגיע לפסגה?

2012 יונדאי i30 החדשה - איכותית, מעוצבת באלגנטיות ומאבוזרת

כאשר בחנו את הדור היוצא של יונדאי i30, קראנו לה "קו המשווה", שכן בכל הקשור לתכנון הנדסי, יונדאי i30 ישרה קו עם הטובות שבמכוניות המשפחתיות. מה היה חסר לה? בעיקר עיצוב חוץ ופנים ושיפור באיכות הכוללת שכן ה-i30 היוצאת הייתה מכונית פשוטה בכל הקשור בתא הנוסעים והרגישה לא מודרנית מספיק ביחס למתחרות.

 

2012 יונדאי i30 החדשהזה גם לא סוד, שיונדאי רואה לנהג עיניה את פולקסווגן (בעבר זו הייתה טויוטה) ולשם היא מכוונת בשאיפה להציע מכוניות פרימיום עממיות. ה-i30 החדשה מכוונת לאותו המקום בדיוק והשאלה היא האם זה הצליח לה והאם היא מתחרה כיום שווה בשווה בטובות שבמכוניות ההאצ'בק המשפחתיות.

 

תזכורת: יונדאי i30 החדשה מגיעה לישראל עם שתי יחידות הנעה, 1.4 ליטר 100 כ"ס ו-1.6 ליטר 135 כ"ס (הנבחנת) וכן בשתי רמות אבזור, הבסיסית הנמכרת ב-122,000 שקל והגבוהה הנמכרת ב-125,000 שקל המוסיפה לרשימת האבזור חיבור USB, בקרת שיוט ומגביל מהירות, הגה וידית הילוכים מצופים בעור וחישוקים קלים.

 

 

2012 יונדאי i30 האצ'בק – עיצוב:

i30 החדשה זוכה במראה אירופאי זורם ואלגנטייונדאי עם ה-i30 החדשה, הופכת את המשפחתית האצ'בק שלה למכונית שלא קונים רק מהראש כמו בדור הקודם, אלא גם מהרגש. כך פחות או יותר ניתן לסכם את השינוי החיצוני שעברה ה-i30 בדור השני והחדש שלה.

 

מאז שיונדאי הציגה את ה-ix35 עם שפת העיצוב "fluidic sculpture ", ליונדאי יש זהות עיצובית מגובשת כאשר ה-i30 החדשה מציגה את אותה שפת עיצוב אך במיקוד לשוק האירופאי (שם היא מתוכננת ומיוצרת) וככזו, היא מציגה עיצוב נאה והרמוני, אלגנטי וזורם- אירופאי למהדרין, זאת לעומת המוחצנות המופגנת של ה-i35 לדוגמה המיועדת בעיקר לשוק האמריקאי.

 

 

2012 יונדאי i30 האצ'בק – תא הנוסעים:

כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים של ה-i30 החדשה הוא קפיצת מדרגה, בעצם שתיים או שלוש מדרגות, לעומת הדגם המוחלף. את קפיצת המדרגה הזו הרגשתי עוד לפני הכניסה אל תא הנוסעים עם סגירת דלת תא המטען, אליה זרקתי בתחילה את תיק הצילום, שמרגישה כבדה ונסגרת בצליל המשדר מוצקות ואיכות מרשימה.

תא נוסעים איכותי ומוקפד, עיצוב הפנים קוריאני למהדרין, הנדסת האנוש מצוינת

אם העיצוב החיצוני אירופאי למדי, זה הפנימי קצת פחות וכאן יונדאי שומרת על הטעם האסייתי שהוא יותר הייטקיסטי ומודרני (גם עם לא עמוס) ולא נכנעת לעיצוב האירופאי הנקי והקלאסי. את תא הנוסעים ניתן לקבל בשחור מלא או בשילוב של שחור וחום בהיר שהוא מוצלח יותר לטעמי ומרשים במיוחד.

 

מלפנים, תא הנוסעים מספק תחושה מרווחת ואוורירית למדי מהסוג הנעים לשהייה ארוכה ולמרות הגג הפנורמי המוצע כסטנדרט (בדגמי ה-1.6) המרווח לראש מצוין גם לגבוהים במיוחד. הנהג מוצא עצמו מול דשבורד מעוצב ואיכותי, לוח מחוונים מודרני למראה-קריא וברור ושפע של חומרים רכים למגע ואיכותיים למראה. אפילו הפלסטיקה הקשיחה יותר הנמצאת בתחתית הדשבורד, הדלתות ובין המושבים, אמנם פשוטה יותר למראה אך עדיין משדרת מוצקות ונראית איכותית עם טקסטורה נאה. איכות ההרכבה, כרגיל אצל יונדאי, טובה מאוד ומשדרת מוצקות ועמידות לנזקי הזמן.

 

מרווח מאחור, גם לשלושה, אך פחות מה-i35כניסה אל מהמושב האחורי מתבצעת בקלות בזכות מפתח רחב המאפשר כניסה נוחה. שם הנוסעים ימצאו מושב נוח ורחב עם מקום מספק לראש, לברכיים וכפות הרגליים. נוסע אמצעי לא ירגיש בעונש בזכות רצפה שטוחה והמגבלה היחידה היא שגובהו לא יעלה על 1.80. הביקורת היחידה שלי למושב האחורי מופנת אל גב המושב המחייב ישיבה זקופה מידי ופחות נוחה לטעמי וכן על כך שאין יציאת מיזוג מרכזית לאחור. הנוסעים מאחור ייהנו במיוחד מהגג הפנורמי הגדול, שאמנם לא שימושי במיוחד בקיץ הישראלי, אך בערבים וכמובן בחורף זה מוסיף לאווירה ולתחושת המרווח וזה תמיד מרתק ילדים קטנים.

 

תא המטען המציע נפח של 378 ליטר, הוא מהגדולים בקטגוריה-רחב ונוח להעמסה. קיפול המושבים מאחור (יש צורך לקפל גם את הבסיס) מספקים תא מטען שטוח אך עם מדרגה קטנה ומיותרת במרכזו (אך לא מפריעה במיוחד). אז מתקבל נפח של 1,316 ליטר עם משטח העמסה ארוך ושימושי.

 

בתחום הנדסת האנוש והארגונומיה, אין תלונות כמעט ואת הכל תמצאו היכן שאתם מצפים והתפעול של כל האבזור ברכב מרגיש איכותי ומוצק לתפעול. על מה כן נתלונן? על כך שהקונסולה המרכזית רחוקה מידי מהנהג בכל הקשור לתפעול מערכת השמע (למרות שיש כפתורים על ההגה לשליטה מלאה) וכן ביצוע פעולות מורכבות יותר במערכת השמע מסורבל. אם להיות רגע באמת קטנוניים? הכפתורים של המיזוג ומערכת השמע עשויים מפלסטיקה קצת פשוטה למראה (פחות למגע) שלא תואמת את האיכות של שאר הפלסטיקה בתא הנוסעים.

 

רמת האבזור נמוכה מהדגם המוחלף, אך הכל מרגיש איכותי יותרמעבר לכך, אין פשלות בתכנון תא הנוסעים של ה-i30 החדשה ולרשות הנוסעים יש שפע של תאי אחסון ואציין לטובה במיוחד את התא בתחתית הקונסולה המרכזית שהוא פשוט ענק, נגיש ושימושי במיוחד-פרקטיקה במיטבה. בנוסף, לרשות הנוסעים תא כפפות מצונן, שני מחזיקי כוסות בין המושבים הקדמיים ו-4 מחזיקי בקבוקים בדלתות. חבל שאין משענת מרכזית מאחור לטובת הנוחות ולעוד שני מחזיקי כוסות/פחיות.

 

אם כבר נגענו במיזוג, ל-i30 החדשה מזגן מכני פשוט ואין בקרת אקלים בהיצע הישראלי. המזגן מקרר מצוין, אך יש לציין שבקיץ החם שלנו דרגה 1 אינה מספיקה (בעיקר לגברים) ולכן יש להשתמש בעוצמה גבוהה יותר שהיא לא חרישית במיוחד.

 

לפני שניגע בנושא האבזור, אציין שלמרות שה-i30 החדשה נמכרת במחיר דומה לדגם היוצא (בעיית שוק הליסינג המוכרת), היא למעשה יקרה הרבה יותר מהדגם היוצא ולכן בכלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, היו צריכים לעמול קשה יותר בתפירת רשימת האבזור המקומית ובניחוש של מה שחשוב לצרכן המקומי. כך יצא שאין בקרת אקלים או אין חיבור USB ברמת הגימור הבסיסית ואין 4 חלונות חשמל אוטו' . מכל מה שהוחסר (לעומת רשימת אופציות ארוכה במיוחד שהיצרן מציע), מורגשים בחסרונם דיבורית BT וכניסת USB ברמת הבסיס (שהייתה בעבר).

 

למרות הפסקה הקודמת, בסך הכל רשימת האבזור מכובדת ומערכת בקרת האקלים לדוגמה לא מורגשת בחסרונה ואני באופן אישי, נמנע בכלל מלדבר בסלולרי בזמן נהיגה. i30 החדשה משווקת בשתי רמות אבזור כאשר זו הבסיסית (INSPIRE) כוללת בין היתר: 4 חלונות חשמל, מראות חשמליות, תאורת LED ליום, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, מזגן מכני ועוד בדגם ה-1.6 ליטר ישנו חלון גג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי. רמת האבזור הגבוהה יותר (PREMIUM) בתוספת של 3,000 שקל ובמחיר של 125,000 שקלים, מוסיפה לרשימה: הגה וידית הילוכים מצופים בעור, כניסות USB+AUX, מערכת בקרת שיוט ומגביל מהירות וחישוקי "15 קלים.

 

 

2012 יונדאי i30 האצ'בק – יוצאים לדרך:

על הכביש  - שיפור לעומת הדגם היוצא, אך עדיין לא המילה האחרונה

 

מתחת למכסה המנוע יונדאי מציע את מנוע ה-1.6 ליטר GDI האטמוספרי עם הזרקת דלק ישירה, אותו מנוע משרת גם את הולוסטר (עם5 כ”ס יותר). למנוע הספק של 135 כ"ס ב-6,300 סל"ד ומומנט מרבי של 16.7 קג"מ ב-4,850 סל"ד. בניגוד לולוסטר ובשל אספקה מוגבלת של תיבת ה-DCT כפולת המצמדים, המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטו' רגילה עם תפעול ידני ממוט ההילוכים.

 

דף הנתונים יספר על 11.0 שניות בתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ועל מהירות מרבית של 192 קמ"ש. בסך הכל, כמו שדף הנתונים מספר ולמרות הספק גבוה יחסית של 135 כ"ס, הביצועים ממוצעים לקטגוריה, מספיק זריז ומהיר, אך אין ספק שתיבת DCT הייתה משפרת את הביצועים. מצד שני, העברות ההילוכים חלקות ומספיק מהירות עם תגובה מדודה ונכונה לדוושת הגז.

 

ביצועי המנוע טובים, אך תגובת הדוושה ארוכה יותר לטובת צריכת הדלקהאצות הביניים המדמות עקיפה גם כן ממוצעות עם 8.3 שניות 80-120 קמ"ש (או 7.9 שניות בתפעול ידני). אז למרות שה-i30 החדשה ללא ספק מהירה יותר מהדגם היוצא, היא למעשה מרגישה פחות זריזה בתחושה והסיבה העיקרית לכך (כמו בהרבה מכוניות חדשות) זה כמובן הרצון לשפר את צריכת הדלק ע”י עידון תגובת דוושת הגז. לשם כך, ישנו גם כפתור ECO ייעודי המשנה את התגובה של דוושת הגז לאדישה יותר למידת הלחיצה, אך באופן כזה שבאמת הופך את זה לשימושי ולא מסרס מידי כמו אצל חלק מהמתחרות. צריכת הדלק עצמה עמדה לאורך המבחן על 10.7 ק"מ לליטר, מכובד בהחלט ובשימוש ממוצע אין כל בעיה להשיג צריכה של בין 12-13 ק"מ לליטר.

 

קל למצוא תנוחת נהיגה טובה ב-i30 החדשה כאשר המושב מציע טווח כיוון רחב מאוד בציר האורך והגובה ואת ההגה ניתן לכוון בטווח רחב, אך ארוכי גפיים יתלוננו שהוא לא יוצא מספיק החוצה. המושבים נוחים ורכים, גם לאורך זמן, ומרופדים בבד איכותי ונעים. כלל, ה-i30 החדשה היא מסוג המכוניות שמהר מאוד מתחברים אליהן ומרגישים בבית מהרגע הראשון.

 

הפסקת פרסומות: מנגנון כיוון ההגה הוא אותו מנגנון שיו"ר פולקסווגן, בכבודו ובעצמו, התלהב ממנו. ממה הוא התלהב?, כנראה מכך שהמנגנון מאוד נוח לתפעול, מאפשר כיוון רציף ולא מדורג וההגה נשאר יציב בכל נקודה כאשר המנגנון משוחרר ולא קופץ מעלה או נופל מטה כמו אצל רוב המתחרות.

 

ליונדאיi30 החדשה פלטפורמה חדשה לחלוטין (סדרת K) ותפריט המתלים זהה לדגם היוצא-מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור. השלדה החדשה עם כיול מחדש למתלים, בסך הכל מספקים נוחות נסיעה טובה למדי והמתלים לא נכנעים למהמורות. למרות זאת, משהו עדיין חסר שם בכיול הסופי שכן למרות שה-i30 לא נכנעת לשיבושים, היא גם לא משכיחה מהנהג שהם קיימים שם בין אם אלו שיבושים קטנים או גדולים או סתם חוסר שלמות בסלילה. בנוסף, על כביש גלי ה-i30 מתנדנדת יתר על המידה. בהשוואה לדגם היוצא, ה-i30 החדשה נוחה יותר והמתלים שלה יותר מכוילים טוב יותר.

 

חלק מהאשמה הייתי מפנה גם אל הצמיגים שכן הצמיגים הם אלו שאחראיים על הטיפול בכל השיבושים הקטנים וחוסר השלמות בסלילה וצמיגים איכותיים יותר יתכן והיו פותרים את הבעיה (אך זה רק ניחוש). זאת דרך אגב למרות שמדובר בצמיגים עם פרופיל גבוה יחסית (195/65R15) ויש לומר שכך צריך להיות ברכב משפחתי ללא יומרות ספורטיביות ובניגוד למגמה הרווחת של צמיגים בחתך נמוך ומיותר ברכבים משפחתיים.

יונדאי i30 החדשה - דרוש ליטוש בתחום ההיגוי ונוחות הנסיעה

 

בידוד הרעשים טוב בסך הכל, אך ממוצע באופן כללי ופחות טוב מה-i35 לדוגמה. עיקר הרעש מגיע מכיוון הכביש/צמיגים והוא נשמע כמעט כל הזמן, לא באופן מטריד אך נוכח. רעשי רוח לא נשמעים בשיוט ב-100 קמ"ש ורק מעל 120 קמ"ש הם מצטרפים והופכים לדומיננטיים. את המנוע בשיוט לא תשמעו (100 קמ"ש ב-2,500 סל"ד) ואם לא תעברו את ה-4,000 סל"ד הוא גם לא ישמע במיוחד. יש לציין שבאזור ה-2,500-3,000 סל"ד המנוע מייצר סוג של וויברציה/המהום, הנשמעת/מורגשת בתא הנוסעים כאשר המזגן ומערכת השמע אינם פועלים יתכן שזה בשל המנוע הבתול (עם 400 ק"מ) של רכב המבחן.

 

את התנהגות הכביש של ה-i30 אפשר לסכם במילה אחת, בטוחה. התנהגות כביש בטוחה זה גם מה שפחות או יותר מקבלים מהגרמניות שלשם יונדאי מכוונת. מבחינה יבשה, רמת האחיזה גבוהה (אפילו מאוד) וההתנהגות על המגבלות מאוד צפויה. אם מתעקשים, אפשר גם לשתף את הזנב, אך ריגוש לא תמצאו כאן שכן ה-i30 החדשה מסננת את מה שאמור להגיע לנהג מהכביש דרך השלדה וההגה.

 

עבור רוב הנהגים זה אומר שהם יזכו במכונית המספקת הרבה בטחון לאוחז בהגה עם תחושה כבדה ומוצקה של המכונית על הכביש (גרמנית?), אך עבור הנהגים שגם אוהבים קצת להנות מנהיגה ברכב משפחתי, כאן הם לא ימצאו את זה. זאת דרך אגב, למרות שמערכת בקרת היציבות מתנתקת לחלוטין בלחיצת כפתור פשוטה.

 

על ההיגוי של ה-i30 החדשה צריך פסקה נפרדת שכן יונדאי מציעה כאן לראשונה הגה עם שלושה מצבי תגבור: נוחות, רגיל וספורט, וכל זאת בלחיצה פשוטה על כפתור בהגה. מצב 'קומפורט', הופך את ההגה לקל למדי, לטעמי לא קל מידי והוא נוח לתמרוני חנייה ותנועה עירונית ונדמה לי שלא מעט נהגים יאהבו את המצב הזה כמצב הקבוע. מצב 'נורמל' מקשיח את ההגה, אך בו לא מצאתי שימוש שכן מצב 'ספורט', מציע משקל טוב ונכון יותר לנהיגה בינעירונית ובכביש המהיר.

 

במצב ספורט, ההגה מציע לא רק משקל טוב והוא מרגיש כבד (כמעט גרמני) אלא הוא גם מדויק בכבישים מפותלים עם פניות הדוקות. אך כמו ברוב ההגאים של יונדאי/קיה (בולוסטר זה לא קיים), הוא מהיר מידי סביב מרכזו כך שבנסיעה בכביש המהיר תמיד נדרש תיקון קל להיגוי בין אם בקו ישר או בין אם בכניסה לסיבוב מהיר.

 

2012 יונדאי i30 האצ'בק – סיכום מבחן:

היא מעוצבת, איכותית, מרווחת ועם תא הנוסעים מתוכנן היטב. אין ספק שיונדאי i30 החדשה, כמו שאר דגמי יונדאי החדשים, מציגה קפיצת מדרגה של ממש בכל הקשור לעיצוב ואיכות כוללת ואין ספק שהיא נמצאת כיום בטופ של סגמנט המשפחתיות כמתחרה חזקה כיום לא רק בשוק הליסינג אלא ובמיוחד בשוק הפרטי.

 

עיקר הביקורת אל ה-i30 החדשה מופנת אל ההיגוי והמתלים להם חסר את הליטוש הסופי המבדיל בין טוב מאוד למצוין, אך הביקורת באה לא רק במובן של נוחות נסיעה או הנאה מנהיגה, שזה רק בונוס עבורי במכונית משפחתית, אלא בעיקר במובן של זהות המותג.

 

עם ה-i30 החדשה, יונדאי מוכיחה שהיא יודעת לייצר מוצר איכותי שגם למתחרות שלה יש מה ללמוד ממנו והיא עוקפת לא מעט יצרניות וותיקות בהרבה ממנה, אך יחד עם זאת, היא גם הגיע לשלב שהיא צריכה ייחוד ואופי לא רק בעיצוב או בתכנון תא נוסעים ואיכות ייצור, אלא גם בתחושה שהיא מספקת לנהג כך שכל מי שרוכש יונדאי ידע שהוא מקבל את מה שהוא מצפה לו מהמותג.

 

זו דרך אגב לא רק ביקורת אלא גם מחמאה, שכן ליונדאי אין מה לחפש יותר בלרצות להיות כמו, אלא היא רק צריכה לגבש אופי וללכת עם זה הלאה אל מקום שהמתחרות יסתכלו עליה.

יונדאי i30 אוטו' 1.6 ליטר
שנת הצגת הדגם 2012
מנוע 4 צילינדרים
נפח 1,591 סמ"ק
הספק 135 ב-6,300 סל"ד
מומנט 16.7 ב-4,850 סל"ד
0-100 קמ"ש 11.0 שניות
מהירות מרבית 192 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים אוטו' 6 הילוכים טיפטרוניק
תצורת מרכב 5 דלתות האצ'בק
אורך/רוחב/גובה (מ"מ) 4,300/1,780/1,470
בסיס גלגלים 2,650 מ"מ
צמיגים 195/65 R15
משקל 1,250 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 14.9 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 10.7 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק 5 כוכבים
בטיחות 7 כריות אוויר EBD+ABS+ESP+HSC+TSC+VSM+HBA
מפרט מלא

hyundai-i30-2012-review-israel_00
hyundai-i30-2012-review-israel_00
hyundai-i30-2012-review-israel_01
hyundai-i30-2012-review-israel_01
hyundai-i30-2012-review-israel_02
hyundai-i30-2012-review-israel_02
hyundai-i30-2012-review-israel_03
hyundai-i30-2012-review-israel_03
hyundai-i30-2012-review-israel_04
hyundai-i30-2012-review-israel_04
hyundai-i30-2012-review-israel_05
hyundai-i30-2012-review-israel_05
hyundai-i30-2012-review-israel_06
hyundai-i30-2012-review-israel_06
hyundai-i30-2012-review-israel_07
hyundai-i30-2012-review-israel_07
hyundai-i30-2012-review-israel_08
hyundai-i30-2012-review-israel_08
hyundai-i30-2012-review-israel_09
hyundai-i30-2012-review-israel_09
hyundai-i30-2012-review-israel_10
hyundai-i30-2012-review-israel_10
hyundai-i30-2012-review-israel_11
hyundai-i30-2012-review-israel_11
hyundai-i30-2012-review-israel_12
hyundai-i30-2012-review-israel_12
hyundai-i30-2012-review-israel_13
hyundai-i30-2012-review-israel_13
hyundai-i30-2012-review-israel_14
hyundai-i30-2012-review-israel_14
hyundai-i30-2012-review-israel_15
hyundai-i30-2012-review-israel_15
hyundai-i30-2012-review-israel_16
hyundai-i30-2012-review-israel_16
hyundai-i30-2012-review-israel_17
hyundai-i30-2012-review-israel_17
hyundai-i30-2012-review-israel_18
hyundai-i30-2012-review-israel_18
hyundai-i30-2012-review-israel_19
hyundai-i30-2012-review-israel_19
hyundai-i30-2012-review-israel_20
hyundai-i30-2012-review-israel_20
hyundai-i30-2012-review-israel_21
hyundai-i30-2012-review-israel_21
hyundai-i30-2012-review-israel_22
hyundai-i30-2012-review-israel_22
hyundai-i30-2012-review-israel_23
hyundai-i30-2012-review-israel_23
hyundai-i30-2012-review-israel_24
hyundai-i30-2012-review-israel_24
hyundai-i30-2012-review-israel_25
hyundai-i30-2012-review-israel_25
hyundai-i30-2012-review-israel_26
hyundai-i30-2012-review-israel_26
hyundai-i30-2012-review-israel_27
hyundai-i30-2012-review-israel_27
hyundai-i30-2012-review-israel_28
hyundai-i30-2012-review-israel_28
hyundai-i30-2012-review-israel_29
hyundai-i30-2012-review-israel_29
hyundai-i30-2012-review-israel_30
hyundai-i30-2012-review-israel_30
hyundai-i30-2012-review-israel_31
hyundai-i30-2012-review-israel_31
hyundai-i30-2012-review-israel_32
hyundai-i30-2012-review-israel_32
hyundai-i30-2012-review-israel_33
hyundai-i30-2012-review-israel_33
hyundai-i30-2012-review-israel_34
hyundai-i30-2012-review-israel_34
hyundai-i30-2012-review-israel_35
hyundai-i30-2012-review-israel_35
hyundai-i30-2012-review-israel_36
hyundai-i30-2012-review-israel_36
hyundai-i30-2012-review-israel_37
hyundai-i30-2012-review-israel_37
hyundai-i30-2012-review-israel_38
hyundai-i30-2012-review-israel_38
hyundai-i30-2012-review-israel_39
hyundai-i30-2012-review-israel_39
hyundai-i30-2012-review-israel_40
hyundai-i30-2012-review-israel_40
hyundai-i30-2012-review-israel_41
hyundai-i30-2012-review-israel_41
hyundai-i30-2012-review-israel_42
hyundai-i30-2012-review-israel_42
hyundai-i30-2012-review-israel_43
hyundai-i30-2012-review-israel_43
hyundai-i30-2012-review-israel_44
hyundai-i30-2012-review-israel_44

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.