איוניק 6
איוניק 6.
איוניק 6
איוניק 6.

לאחר ההשקה המוצלחת של האיוניק 5 בעולם, יונדאי מתכוננת להשיק את הדגם החשמלי הייעודי השני שלה תחת מותג המשנה איוניק, מדובר כמובן באיוניק 6 שהיא מכונית סדאן חשמלית והמתחרה הישירה של יונדאי לטסלה מודל 3. את האיוניק 6 יונדאי תכננה להשיק במרץ 2022 אך דיווחים מקוריאה מספרים כי נשיא קבוצת יונדאי מוטורס דרש לשדרג מספר תחומים בדגם ולכן ההשקה נדחתה בכ-3 חודשים.

 

כפי שניתן לראות בסרטון האיוניק 6 נושאת עיצוב חיצוני בהשראת הקונספט יונדאי Prophecy שהוצג אשתקד אך כצפוי, המבעבר לגרסת ייצור מכתיב מראה שגרתי יותר לעומת הקונספט.

האיוניק 6 מבוססת על אותם מכלולים של האיוניק 5, כולל כמובן שימוש באותה פלטפורמת E-GMP שתאפשר לדגם גם יכולת טעינה מהירה במיוחד במתח של 800V ובהספק של עד 350kW. יהיה מעניין לראות אם האיוניק 6 תצויד גם באותן יחידות הנעה וסוללות של האיוניק 5 או שיונדאי תצייד את הדגם, שאמור להתחרות ישירות בטסלה מודל 3, ביחידות הנעה משודרגות ועם סוללות בקיבולת קצת גדולה יותר.

 


מה שבטוח הוא שגם אם הדגם ישווק עם אותה יחידות הנעה בדיוק, בזכות העיצוב האוירודינמי ומקדם הגרר הנמוך יותר לדגם יהיה טווח נסיעה גדול יותר באופן משמעותי, במיוחד בנסיעה בכביש המהיר.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.