לאחר שחשפה בחודש מארס האחרון את ה-A3 ספורטבק החדשה, אודי חושפת כעת את ה-A3 סדאן החדשה, אותה היא הייתה אמורה לחושף בתערוכת ניו יורק שכמו תערוכת רבות אחרות, התבטלה עקב מגפת הקורונה. את אודי A3 החדשה, ספורטבק וסדאן, נפגוש בישראל במהלך המחצית השנייה של השנה.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

כמו במקרה של ה-A3 ספורטבק, גם ה-A3 סדאן החדשה מציגה עיצוב ספורטיבי, שרירי ומוחצן יותר עליו אחראיים חיטובי המרכב המודגשים, הגריל הקדמי גדול הממדים ויחידות התאורה העדכניות של אודי המעניקות לדגם מראה מודרני בעל נוכחות (הדגם שבתמונות מצויד בחבילת S ליין). הדגם מצויד בתאורת יום דינמית המורכבת מ-15 נורות LED ומאפשרת הצגה של חתימת תאורה שונה בהתאם לרמת הגימור/המנוע. מלפנים ומאחור ישנה תאורת מחוונים דינמית.

העיצוב החדש אפשר להקטין את מקדם הגרר במעט לערך של 0.25, גם בזכות התריסים האקטיביים בגריל הקדמי הנפתחים/נסגרים בהתאם לצרכי הקירור של המנוע ומהירות הנסיעה.

 

אודי A3 סדאן החדשה
עיצוב על הצד הספורטיבי יותר.

אודי A3 סדאן החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB II שהותאמה לשאת מערכת הנעה היברידית פלאג-אין ביעילות רבה יותר והיא קשיחה יותר וקלה יותר (במעט) מזו של הדגם היוצא. עם אורך של 4.5 מטר, רוחב של 1.82 מטר, וגובה של 1.43 מטר הדגם ארוך יותר ב-40 מ"מ מה-A3 סדאן היוצאת, רחב יותר ב-20 מ"מ וגבוה יותר ב-10 מ"מ. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי על 2,636 מ"מ, מה שאומר שכעת הוא זהה לדגם הספורטבק, אך קטן משמעותית ממתחרות כגון מרצדס A קלאס סדאן או ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה. גם נפח תא המטען נותר ללא שינוי על 425 ליטר.

 

A3 סדאן החדשה
תאורת מחוונים דינמית.

בשלב ההשקה, אודי A3 סדאן החדשה תהיה זמינה עם מבחר מצומצם של מנועי בנזין ודיזל, דגם הבנזין TFSI 35 מצויד במנוע 1.5 ליטר טורבו עם 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בין 1,500-3,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 הילוכים s-tronic כפולת מצמדים ובמקרה זה, המנוע נעזר במערכת מיקרו היברידית 48V המסייעת למנוע בתוספת של 5 קג"מ בזמן יציאה מהמקום או בהאצה מסל"ד נמוך ומאפשרת לרכב לשייט במהירות קבועה למשך זמן של עד 40 שניות כאשר המנוע קבוע.

 

בגרסת המיקרו-היברידית עם מנוע ה-1.5 TFSI לדגם צריכת דלק משולבת של 21.2-20.4 ק"מ לליטר בהתאם לרמת הגימור וגודל חישוקי הגלגלים. מנוע נוסף שיוצע עם הדגם הוא מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל TDI בהספק של 150 כ"ס. עם מנוע זה לדגם צריכת דלק משולבת של 27.8-25.6 ק"מ לליטר.

 

A3 סדאן החדשה
עיצוב דמוי קופה.

בהמשך, אודי תצייד את ה-A3 סדאן החדשה גם במנוע 1.0TFSI עם 110 כ"ס ואופציה למערכת מיקרו-היברידית 48V, גרסת 116 כ"ס למנוע הדיזל וכן בשתי מערכות הנעה פלאג-אין בהספקים של 204 כ"ס או 245 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-60 ק"מ.

 

תא הנוסעים זהה למה שפגשנו ב-A3 ספורטבק והוא מספק את מה שאנחנו מצפים לקבל מאודי, שילוב של איכות חומרים גבוהה עם מראה מודרני וטכנולוגיה עדכנית. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים דיגיטלי "10.25כסטנדרט (עם אפשרות לשדרוג למסך "12.3) ומערכת מולטימדיה חדשה MIB3 בגודל "10.1. המערכת החדשה כוללת חיבור קבוע לרשת האיטרנט, שישה פרופילים עם העדפות האישיות של כל נהג, שירותי רשת שונים, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי בחיבור אלחוטי, תפעול באמצעות מגע על המסך (כבר אין את הגלגלת בין המושבים) או באמצעות פקודות קוליות טבעיות.

 

A3 סדאן החדשה
תא נוסעים איכותי וטכנולוגי.

בנוסף נמצא בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, תאורת אווירה מתקדמת, 4 שקעי USB טייפ C (שניים מאחור), תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים (shift-by-wire), אפשרות לריפודים מבד עשוי בקבוקי פלסטיק ממוחזרים ועוד.

 

לקוחות הדגם יוכלו לבחור במתלים רגילים, מתלי ספורט (כמו בחבילת S ליין) עם הנמכת מרכב של 15 מ"מ או בבולמים אדפטיביים עם הנמכת מרכב של 10 מ"מ. הבולמים האדפטיביים מצוידים בחיישנים המודדים את תנועת הבולם ומשנים את קשיחותו באופן רציף בהתאם למצב הנהיגה הנבר (רגיל, חסכוני או ספורט).

כמו ב-A3 ספורטבק החדשה אנחנו פוגשים מבחר מרשים של מערכות בטיחות מתקדמות. אופציה לתאורת LED matrix, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה 0-210 קמ"ש, ניטור שטחים מתים, מערכת יציאה בטוחה, בקרת שיוט אדפטיבית העושה שימוש במערכת הניווט והמצלמה הקדמית בכדי להתאים את מהירות הרכב לתנועה ותוואי הנסיעה, בקרת ערנות נהג המסוגלת להביא את הרכב לעצירה מלאה במידה והנהג לא הגיב להתראות זמן ממושך ועוד.

 

2020 אודי A3 סדאן החדשה

תגובות (4)

This comment was minimized by the moderator on the site

מבחינת עלות מול תועלת כבר עדיף וולוו s60 היברידית פלאג אין. נכון שהיא עושה רק 35 עד 40 ק"מ על חשמל אבל עדיין היא נותנת תמורה גדולה של מראה, תאוצה מדהימה, אבזור ומידות גובה, רוחב ובסיס גלגלים עדיפים!

This comment was minimized by the moderator on the site

עדיין לא פורסם המחיר
א. איך חישבת עלות מול תועלת?
ב. תועלת זה עניין קצת אישי, למשל מראה זה עניין של טעם (לדעתי לשתיהן מראה יפה). תאוצה: מה השוות למה? יש כל מיני דגמים, כלמיני מנועים. אבזור, מידות...

עדיין לא פורסם המחיר
א. איך חישבת עלות מול תועלת?
ב. תועלת זה עניין קצת אישי, למשל מראה זה עניין של טעם (לדעתי לשתיהן מראה יפה). תאוצה: מה השוות למה? יש כל מיני דגמים, כלמיני מנועים. אבזור, מידות גובה, לא הסברת כלום.
הערה: אני בעל וולוו 2.0 S60 (השני שלי) ומתלבט

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

כנראה שלא קראת את הכתבה לעומק. ההשוואה היא בין מערכות הנעה היברידיות פלאג אין.
וולו - 390כס, 4.6 שניות למאה קמש
אודי - 245כס
מידות ואבזור - תוריד מפרט של הוולוו ותעשה שיעורי בית לבד כפי שאני...

כנראה שלא קראת את הכתבה לעומק. ההשוואה היא בין מערכות הנעה היברידיות פלאג אין.
וולו - 390כס, 4.6 שניות למאה קמש
אודי - 245כס
מידות ואבזור - תוריד מפרט של הוולוו ותעשה שיעורי בית לבד כפי שאני עשיתי.
הערה: אני נוהג בקיה נירו ולא סוכן מכירות של וולוו

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

נראה מעניין החשמלית שלהם ואין לי ספק שכוח לא יהיה חסר לה וביצועים מרשימים שמתאימים למותג, מה שבעיה זה המחיר לדעתי שווה לחכות קצת ולאחר מכן לקנות אותה ביד 2 יחסוך לא מעט כסף. אני עשיתי את זה באאודי...

נראה מעניין החשמלית שלהם ואין לי ספק שכוח לא יהיה חסר לה וביצועים מרשימים שמתאימים למותג, מה שבעיה זה המחיר לדעתי שווה לחכות קצת ולאחר מכן לקנות אותה ביד 2 יחסוך לא מעט כסף. אני עשיתי את זה באאודי a1 שמצאתי בטרייד מוביל מחיר פצצה וקמז' נמוך משמעותית.

המשך קריאה
There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location