ניסאן קשקאי
ניסאן קשקאי.
ניסאן קשקאי
ניסאן קשקאי.

ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מציג מבחן חדש (מעודכן לשנת 2022) הבוחן את התפקוד של מערכות בטיחות מתקדמות מחוץ למיקוד של מבחני הריסוק הרגילים. אלו מבחנים שהארגון מבצע יחד עם המבחנים הרגילים אך בשלב זה לא משכלל את הציון המתקבל בהם במבחנים הרגילים.

 

במבחני הריסוק הרגילים מערכות הבטיחות המתקדמות נבחנות בתרחישים במהירות עירונית (עד 60 קמ"ש) ובעיקר בתרחישים של מניעת תאונה מול הולכי רגל ורכבים. המבחן הנפרד בוחן את מערכות הסיוע לנהג בנסיעה בכביש המהיר כגון בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב, בקרת ערנות נהג, סיוע להיגוי בעת התחמקות ממכשול ועוד. 

 

מבחן למערכת בקרת שיוט
תפקדות בקרת השיוט האדפטיבית במגוון תרחישים.

הדגמים שנבחנו הפעם הם ניסאן קשקאי החדש, פולקסווגן ID5, יגואר i-Pace ופולסטאר 2 - אותה נפגוש בישראל בקרוב. יש לציין כי במרבית הדגמים המשווקים בישראל אין מערכת ניווט מקורית כך שחלק מהיכולות שנבחנו, כמו התאמה אוטומטית של מהירות הנסיעה בהתאם למידע על המהירות המותרת בכביש ממערכת הניווט (כמו התצוגה בווייז), לא רלוונטיים בישראל. כמו כן, הציון מורכב לא רק מהתפקוד בפועל של המערכות אלא גם במשוב שהן מספקות לנהג על פעולתן ועד כמה ברור המשוב הזה, את תפקוד המערכות במקרה של כשל (חסימת החיישן), במקרה שהנהג לא הגיב להתראה, בקרת ערנות נהג ועוד. 

 

בקרת השיוט האדפטיבית נבחנה באופן התגובה שלה למפגש עם רכב קדמי איטי יותר או שעומד במקום במגוון תרחישים, כמו בנסיעה בעיקול, וכן בתגובת המערכת לרכב שחותך את נתיב הנסיעה של הרכב. בקרת הסטייה מנתיב ושמירה על מרכז הנתיב נבחנת בנסיעה בעיקול במהירויות של 80 קמ"ש עד 120 קמ"ש. 

 

מבחן NCAP
התאמת מהירות הנסיעה לתנאי הדרך.

המבחן בודק בנוסף גם את מערכת הבלימה האוטונומית במהירויות גבוהות, במבחן זה הארגון מתייחס למערכת הזו כאל מערכת גיבוי למערכות הסיוע האחרות. יש לציין בנוסף שכיום לרכבים ישנה אפשרות לעדכון מערכות הבטיחות גם לאחר רכישת הרכב כך שבחלק מהמקרים המערכות יכולות להציג ביצועים משופרים לאורך הזמן, כך לדוגמה במקרה של פולסטאר 2 שזכתה השנה לעדכון שהעלה את הציון של הדגם, שכבר נבחן בעבר, מצוין בינוני לציון טוב. 

פולקסווגן ID5 והקשקאי החדש זכו לציון מרבי "טוב מאוד" עם תפקוד מוצלח של מערכות הסיוע והבטיחות במרבית תרחישי המבחן. פולסטאר 2 החשמלית נאלצה להסתפק בציון השני בטיבו "טוב" שכן המערכת של הרכב לא מתאימה את מהירות הנסיעה לפני עיקול או מעגל תנועה ובקרת השיוט האדפטיבית כשלה במספר תרחישים. יגואר i-Pace נאלץ להסתפק בציון "כניסה" הבסיסי. ניקוד מלא תוכלו למצוא באתר Euro NCAP.

 

ציון בטיחות
ציון בטיחות.
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

היה הראשון להגיב.