מאזדה CX-5 מבחן ריסוק
מאזדה CX-5 היה הדגם היחיד שעבר את המבחן החדש בהצלחה.
מאזדה CX-5 מבחן ריסוק
מאזדה CX-5 היה הדגם היחיד שעבר את המבחן החדש בהצלחה.

רק מאזדה CX-5 הצליח להשיג ציון "Good" במבחן הריסוק החדש של ארגון IIHS, ארגון עצמאי של חברות הביטוח המבצע מבחני ריסוק ובטיחות לרכבים המשווקים בשוק האמריקאי. הארגון העמיד למבחן התנגשות צד החדש 20 דגמי SUV פופולריים בשוק האמריקאי וכאמור, למעט מאזדה CX-5 אף דגם לא השיג את הציון המרבי וחלקם אף זכו לציון נכשל (Poor).

 

המבחן החדש והקשה יותר מרסק על צד הרכב עגלה המדמה רכב SUV במשקל של 1890 ק"ג הנע במהירות של 60 קמ"ש, זאת לעומת המבחן הקודם בו משקל העגלה עמד על 1500 ק"ג ומהירות ההתנגשות עמדה על 50 קמ"ש. ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מבצע מבחן זהה, אך בו משקל העגלה עומד על 1400 ק"ג בלבד. הגדלת המשקל של העגלה נועדה כמובן לדמות את העבודה שעל הכביש יש כיום המון רכבי SUV גדולים במשקל גבוה, טנדרים גדולים שמאוד פופולריים בשוק האמריקאי וכן לא מעט רכבים חשמליים שלרובם משקל של מעל ל-1800 ק"ג.

זו לא הפעם הראשונה בה הארגון מביך את תעשיית הרכב בכך שהוא מוכיח שהם מתכננים את הרכבים רק בכדי לעמוד בדרישות המבחן ולא פסיק יותר מכך, הפעם הקודמת הייתה בשנת 2013 כאשר הארגון הציג את מבחן ההתנגשות החזיתית בסטייה קטנה - התנגשות במחסום קשיח כאשר רק 25% מחזית הרכב פוגשת את המחסום לעומת 40% במבחן הרגיל. כאשר המבחן בוצע לראשונה למעט סובארו פורסטר, הונדה אקורד ודגמי וולוו S60 ו- XC60 כל שאר הדגמים שנבחנו במבחן כשלו באופן מביך.

 

IIHS
הציונים במבחן החדש.

יש לציין כי הספוראטז' שנבחן הוא מהדגם הנוכחי ולא מהדגם החדש שהוצג זה עתה עבור השוק האמריקאי. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 15

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.