רנו היא מחלוצות הרכב החשמלי וביחד עם חברת הברית ניסאן היא מכרה עד היום את מספר המכוניות החשמליות הגדול ביותר באירופה. פיתוח הנעה היברידית לא היה חלק מהתוכניות של רנו שכן עוד לפני עשור היא העדיפה לקפוץ הישר לעגלת הרכב החשמלי במקום לשווק את פתרון הביניים של הנעה היברידית והיברידית פלאג-אין. תקנות הזיהום של השוק האירופי שרק הלכו והחמירו וקצב החדירה של הרכב החשמלי, שעדיין לא מספיק משמעותי, חייבו את רנו לפתח גם הנעה היברידית שכן כיום באירופה ללא הנעה כזו יצרן רכב נאלץ לשלם מיליארדי אירו בשנה כקנס לאיחוד האירופי.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

אז רנו פיתחה הנעה היברידית באמצעות ידע שהיא צברה בתחום מהפעלת קבוצת פורמולה אחת ופיתוח מנועים עבור הקבוצה שלה ואחרות, וכעת היא מציגה את נבחרת הדגמים ההיברידיים שלה הכוללת בשלב זה שישה דגמים: רנו קליאו היברידית 140 כ"ס, רנו קפצ'ור היברידי 145 כ"ס, רנו קפצ'ור היברידי פלאג-אין 160 כ"ס, רנו ארקנה היברידי 145 כ"ס ורנו מגאן היברידית פלאג-אין 160 כ"ס במרכב סדאן וסטיישן. בקרוב מאוד גם המגאן האצ'בק המחודשת תשווק בגרסת פלאג-אין.

 

רנו מגאן פלאג-אין
הנעה היברידית פלאג-אין לכל גרסאות המגאן.

מערכת ההנעה ההיברידית של רנו, E-TECH, מציעה לפי החברה אפשרות לנסיעה על בסיס המנוע החשמלית בכ-80% מזמן הנסיעה בעיר, היא מאפשרת חיסכון של כ-40% בצריכת הדלק בנסיעה עירונית לעומת מנוע ICE רגיל והחברה רשמה כ-150 פטנטים שונים על מערכת ההנעה ההיברידית שלה הכוללת גם תיבת הילוכים ייחודית בטכנולוגיה שנלקחה מעולם הפורמולה 1.

מערכת ההנעה ההיברידית מבוססת על מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי שרנו פיתחה במיוחד עבור מערכת ההנעה הזו שלה והוא מייצר הספק מרבי של 91 כ"ס ב-5,600 סל"ד ומומנט מרבי של 14.7 קג"מ ב-3,300 סל"ד. המנוע הזה נעזר בשני מנועים חשמליים, E-MOTOR ראשי להנעה חשמלית עם נתונים של 48 כ"ס ו-20.9 קג"מ בגרסה ההיברידית או 66 כ"ס בגרסת הפלאג-אין. המנוע השני הוא סטרטר-גנרטור HSG עם נתונים של 20 כ"ס ו-5.1 קג"מ בגרסה ההיברידית או 33 כ"ס בגרסת הפלאג-אין.

 

רנו ארקנה
רנו ארקנה - כולל הנעה היברידית.

התוצאה היא מערכת הנעה היברידית בהספקים של 140 כ"ס או 145 כ"ס ומערכת הנעה היברידית פלאג-אין בהספק כולל של 160 כ"ס. בדגם ההיברידי נמצא סוללות ליתיום-יון בקיבולת קונה של 1.2kWh ובדגם הפלאג-אין נמצא סוללה עם אפשרות לטעינה חיצונית בקיבולת של 10.4kWh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ בתקן WLTP ונסיעה חשמלית מלאה עד למהירות של 135 קמ"ש. טעינה של הסוללה בדגם הפלאג-אין דורשת המתנה של 3-5 שעות בהתאם לשקע שעומד לרשותכם.

 

רנו קליאו היברידית E-TECH
רנו קליאו היברידית E-TECH.

עבור מערכת ההנעה ההיברידית הזו רנו פיתחה תיבת הילוכים ייחודית שנלקחה ישירות מעולם המרוצים והפורמולה 1, תיבת dog box. מה זו תיבת dog box? זו תיבת הילוכים הדומה לתיבת הילוכים ידנית, אך אין בה מצמד, אין מנגנון סנכרון כמו בתיבת הילוכים מודרנית והעברת הילוכים היא חד כיוונים כלומר או העלאה או הורדה, בניגוד לתיבת הילוכים ידנית רגילה בה ניתן לבחור, עקרונית, כל הילוך שרוצים. כל זה הופך את התיבה הזו למאוד יעילה מבחינת העברת הכוח, קלת משקל ומהירה מאוד בהעברת הילוכים. לעולם המרוצים זה מצוין שם נוחות ונינוחות זה לא חלק מהמשחק, אך ללא מצמד ומנגנון סנכרון זו ממש לא תיבת הילוכים לשימוש ברכב נוסעים ולכן, רנו התקינה בתיבה שני מפעילים חשמליים ההופכים את התיבה הזו לתיבת הילוכים אוטומטית ומשמשים כסוג של מנגנון סנכרון ומאפשרים העברת הילוכים חלקה ובלתי מורגשת לנהג.

 

רנו קפצ'ור היברידי
היברידית רגילה או פלאג-אין לרנו קפצ'ור.

ביצועים וצריכת דלק:

רנו קליאו היברידית 140 כ"ס: 0-100 קמ"ש ב-9.9 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 23.2 ק"מ לליטר בתקן WLTP.

רנו קפצ'ור היברידי 145 כ"ס: 10.6 שניות, 170 קמ"ש, 20 ק"מ לליטר.

רנו ארקנה היברידי 145 כ"ס: 10.8 שניות, 172 קמ"ש, 20.4 ק"מ לליטר.

רנו קפצ'ור פלאג-אין 160 כ"ס: 10.1 שניות, 173 קמ"ש,71 ק"מ לליטר.

רנו מגאן סדאן פלאג-אין 160 כ"ס: 9.4 שניות, 175 קמ"ש, 76.9 ק"מ לליטר.

רנו קפצ'ור פלאג-אין 160 כ"ס: 9.8 שניות, 183 קמ"ש ו-76.9 ק"מ לליטר.

מערכת ההנעה ההיברידית תתחיל נסיעה תמיד באמצעות המנוע החשמלי והעבודה שהמערכת יכולה לפעול בצורה טורית, מקבילית או טורית-מקבילית, מאפשרת למערכת לפעול באמצעות כל אחד מהמנועים בנפרד או ביחד ולנתב את הכוח לעבר הגלגלים או לשם טעינת הסוללה. כל זה נעשה כמובן באופן אוטומטי ושקוף לנהג. לדגמים ההיברידיים יש כפתור לנסיעה חשמלית מלאה המאפשרת נסיעה על בסיס הסוללה בלבד עד למהירות של 70-75 קמ"ש, בדגמי הפלאג-אין כאמור נסיעה חשמלית מלאה אפשרית עד למהירות של 135 קמ"ש. בשני הדגמים לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה (MULTI-sense) הכולל גם מצב ספורט בו המערכת מנצלת את מלוא הפוטנציאל לטובת ביצועים.