2021 רנו ארקנה
רנו ארקנה.
2021 רנו ארקנה
רנו ארקנה.

כחצי שנה לאחר שחשפה את רנו ארקנה בגרסתו לשוק האירופי, רנו החלה בשיווק הקרוסאובר קופה שלה בשוק האירופי. רנו ארקנה החל את דרכו כקרוסאובר לשוק הרוסי על בסיס פלטפרומה של דאצ'יה דאסטר, אך הפופולריות של הסגמנט דחפה את רנו להשיק גרסה מודרנית ומתקדמת יותר לשוק האירופי על בסיס פלטפורמת CMF-B המשרתת לדוגמה את הקליאו והקפצ'ור החדשים.

 

לרנו ארקנה מידות של קרוסאובר גדול למדי, גדול יותר מהקדג'ר הנוכחי שיוצג השנה בדגם חדש על בסיס הקשקאי החדש. לארקנה אורך של 4,568 מ"מ, רוחב של 1,820 מ"מ, גובה של 1,571 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,720 מ"מ. נפח תא המטען גדול גם הוא ועומד על 513-1269 ליטר בדגמי הבנזין או 480-1263 ליטר ליטר בדגם ההיברידי. לא שזה חשובה עם הנעה קדמית בלבד, אך לדגם מרווח גחון גדול יחסית של 20 ס"מ.

 

רנו ארקנה
קרוסאובר קופה ייחודי לסגמנט.

רנו תשווק את הארקנה עם יחידת הנעה היברידית E-TECH 145 ושני מנועי בנזין : מנוע הבנזין הבסיסי TCe 140 הוא מנוע 1.3 ליטר טורבו בהספק מרבי של 140 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ המתקבל בין 1750-3500 סל"ד. מנוע זה נעזר במערכת מיקרו-היברידית קלה 12V והוא משודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים EDC המעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים בלבד, זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 9.8 שניות, מהירות מרבית של 205 קמ"ש וצריכת דלק המשולבת בדגם עומד על 17.2 ק"מ לליטר. במהלך הרבעון השלישי של השנה רנו תשווק את מנוע הבנזין גם בגרסת 160 כ"ס.

 

רנו ארקנה
כולל הנעה היברידית.

יחידת ההנעה הנוספת היא יחידת הנעה היברידית שהוצגה לאחרונה עם הקליאו E-TECH. מערכת ההנעה ההיברידית הזו מבוססת על מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי בהספק של 94 כ"ס ב-5,600 סל"ד ומומנט מרבי צנוע של 14.7 קג"מ ב-3,200 סל"ד. למנוע הבנזין הזה מסייעים שני מנועים חשמליים, האחד ראשי בהספק של 50 כ"ס ומומונט של 20.9 קג"מ והשני, המשמש כסטרטר/גנרטור, בהספק של 21 כ"ס ו-5.1 קג"מ. ההספק הכולל של המערכת עומד על 145 כ"ס. הכוח אל הגלגלים הקדמיים עובר דרך תיבת הילוכים אוטומטית ייחודית שרנו פתיחה עבור הדגם בהשראת טכנולוגיה מעולם מרוצי הפורמולה 1. על הכביש התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.8 שניות, מהירות מרבית של 172 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 20.4 ק"מ לליטר.

 

רנו ארקנה תא הנוסעים
תא נוסעים בהשראת הקפצ'ור.

תא הנוסעים של הארקנה דומה מאוד למוכר לנו מהקפצ'ור החדש, עם שינויים קלים בעיצוב פה ושם. בהתאם לרמת הגימור נוכל למצוא מסך "4.2 או "7 בלוח המחוונים ועד ללוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל של "10.2. במרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה עדכנית עם מסך "7 אופקי או "9.3 אנכי ובנוסף נמצא משטח טעינה אלחוטי, 4 שקעי USB - שניים מאחור, בלם יד חשמלי עם Auto Hold ותפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים בדגם ההיברידי.

כמו בקליאו ולאחרונה גם בקפצ'ור, גם את הארקנה ניתן לקבל ברמת גימור R.S ליין עם עיצוב חיצוני ספורטיבי יותר, גימור קרבון ופסי קישוט באדום בתא הנוסעים, גימור מתכתי לדוושות, מושבים בריפוד עור משולב באלקנטרה, גלגל הגה ספורטיבי ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.