2021 ניסאן קשקאי החדש
ניסאן קשקאי החדש.
2021 ניסאן קשקאי החדש
ניסאן קשקאי החדש.

ניסאן חשפה הבוקר בבכורה עולמית את הקשקאי החדש לשנת 2021, דור שלישי לקרוסאובר הקומפקטי האירופאי המצליח של ניסאן המתחרה מול דגמים כגון יונדאי טוסון, פיג'ו 3008 ועוד. לראשונה, הקשקאי החדש ישווק עם מערכת הנעה היברידית e-POWER וללא מנועי דיזל בכלל.

 

הקשקאי החדש מציג עיצוב מלוטש ומודרני בהשראת שפת העיצוב העדכנית של ניסאן, כפי שפגשנו בעבר בג'וק החדש, עם אינטרפרטציה מודרנית ומתוחכמת יותר לגריל ה- V-MOTION של ניסאן ויחידות תאורה בעיצוב צר וזוויתי. אם בדור היוצא הקשקאי והאקסטרייל, שהיה למעשה גרסה 7 מושבים של הקשקאי, חלקו עיצוב דומה, הפעם שני הדגמים זוכים לזהות עיצובית נפרדת לחלוטין, גם כי שוק היעד של הדגמים שונה. את פנסי החזית החדשים ניתן לקבל גם בטכנולוגיית LED Matrix עם 12 נורות LED נפרדות המאפשרות עוצמת תאורה מרבית מבלי לסנוור את שאר משתמשי הדרך.

 

2021 ניסאן קשקאי החדש
עיצוב מודרני.

הקשקאי החדש מבוסס על גרסה מעודכנת ומשופרת של פלטפורמת CMF-C, שהוצגה עם הדגם היוצא, העושה שימוש נרחב יותר באלומיניום וחומרים מרוכבים להפחתת משקל, הקשקאי החדש קל יותר ב-60 ק"ג, היא קשיחה יותר ב-41% מזו של הדגם היוצא ותוכננה כך שהיא יכולה לשאת ביעילות מערכת הנעה היברידית מבלי לגנוב נפח מחלל תא הנוסעים או תא המטען. הקשקאי החדש גדול יותר בכל הכיוונים בזכות תוספת של 35 מ"מ לאורך (4425 מ"מ), 32 מ"מ לרוחב (1838 מ"מ), 10 מ"מ לגובה (1635 מ"מ) ו-20 מ"מ לבסיס הגלגלים העומד כעת על 2,666 מ"מ. לפי ניסאן, כל זה יוצר תא נוסעים מרווח יותר עם תוספת של 28 מ"מ למרווח הרגליים ליושבי השורה השנייה, שייהנו בנוסף מדלות הנפתחות בזווית של 85 מעלות לכניסה נוחה יותר, וכן טווח כיוון רחב יותר למושב הנהג שיאפשר ישיבה נוחה לנהגים בגובה של 145 ס"מ ועד ל-192 ס"מ. 

נפח תא המטען גדל משמעותית ועומד כעת על 504 ליטר כאשר מדף הרצפה במצבו התחתון, זו תוספת נכבדה של כ-70 ליטר לעומת הדגם היוצא. דגמי הבסיס של הקשקאי מצוידים בחישוקי "19 ומתלה אחורי בתצורת מוט פיתול, הדגמים הבכירים יותר ודגמי ההנעה הכפולה מצוידים בחישוקי "20 ומתלה אחורי רק חיבורי מתקדם יותר. 

 

2021 ניסאן קשקאי החדש תא הנוסעים
איכותי ומרווח יותר.

תא הנוסעים החדש מציג עיצוב נקי יותר שנועד להעניק לנהג ולנוסעים תחושת מרחב עדיפה. ניסאן מדווחת על שדרוג מקיף לאיכות החומרים והגימור בדגם וכן על מושבים חדשים שיספקו נוחות נסיעה לאורך זמן. כיאה לרכב מודני נוכל למצוא לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 מלא ("7 בדגמי הבסיסי) עם מספר מצבי תצוגה לבחירה כולל אפשרות לתצוגה של מסך הניווט, נמצא גם מערכת מולטימדיה "9 חדשה עם חיבור קבוע לרשת האיטנרנט לקבלת עדכוני OTA. המערכת כוללת הרחבה לאנדרואיד ואפל (חיבור אלחוטי לאפל קאר-פליי), יצירת פרופיל אישי לכל נהג השומרת את העדפות כיוון המושבים, מראות הצד ועוד, תפעול קולי מורחב באמצעות גוגל או אמזון שמאפשר גם שליטה על מוצרי בית חכם ויש גם אפליקציה סלולרית NissanConnect המאפשרת את איתור הרכב, פיקוח על נהגים צעירים, נעילה/פתיחה מרחוק, התראות על טיפול קרוב, הזמנת תור לטיפול ועוד.

 

ניסאן קשקאי החדש תא הנוסעים
שדרוג טכנולוגי מקיף לתא הנוסעים.

בנוסף נמצא גם תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים, גלגל הגה חדש, בלם יד חשמלי עם Auto HOLD משטח טעינה אלחוטי 15W, מספר כניסות USB מטייפ C וטייפ A מלפנים ומאחור, אופציה למערכת שמע של BOSE עם 10 רמקולים, אופציה לדלת תא מטען חשמלית, מצלמת 360 מעלות, תצוגה עילית בגודל של "10.8 ועוד. את המושבים בדגם ניתן לקבל עם חימום/אוורור ועיסוי וכן עם ריפוד עור נאפה מיוחד שלפי ניסאן נדרשים 20 יום לעיבודו ועוד 60 דקות לתפור את דוגמת היהלומים.

כאמור, את הקשקאי החדש כבר לא תוכלו לרכוש עם מנועי דיזל ובמקום זה ניסאן מציעה לרוכשים מערכת הנעה היברידית חדשה e-POWER שפותחה במיוחד עבור הדגם. עקרון הפעולה של המערכת ההיברידית הזו שונה מזו של טויוטה, לדוגמה, כאן יש מנוע חשמלי חזק למדי שהוא האחראי הבלעדי על הנעת הרכב ומנוע הבנזין משמש רק כגנרטור לטעינת הסוללה או לאספקת זרם ישירות למנוע החשמלי בזמן עומס כגון האצה חזקה או נסיעה בעליה תלולה.

 

ניסאן קשקאי החדש 2021
לראשונה עם מערכת הנעה היברידית.

מערכת e-Power עושה שימוש במנוע 1.5 ליטר מתקדם המצוידת במערכת יחס דחיסה משתנה ומייצר הספק מרבי גבוה של עד 154 כ"ס - ההספק משתנה בהתאם ליחס הדחיסה. המנוע הראשי הוא מנוע חשמלי בהספק גבוה של 187 כ"ס ומומנט מרבי של 33.6 קג"מ וכאמור, הוא זה שמבצע את הנעת הדגם בפועל. לפי ניסאן השילוב הזה מאפשר להינות מכל היתרונות של הנעה חשמלי, מומנט גובה הזמין מהלחיצה הראשונה על דוושת התאוצה והנעה חלקה שכן אין תיבת הילוכים, לצד חיסכון בצריכת הדלק, גם כי בתצורה זו מנוע הבנזין תמיד יכול לפעול בתחום היעיל שלו. הסוללה שבדגם תאפשר נסיעה חשמלי לטווח מוגבל של 3.2 ק"מ ובזכות ההנעה החשמלית, ניסאן יכלה להתקין את מערכת e-Pedal המאפשרת במרבית מצבי הנהיגה לוותר על השימוש בדוושת הבלימה. בשלב זה ניסאן עדיין לא חושפת את נתוני הביצועים או צריכת הדלק של הדגם. 

 

2021 ניסאן קשקאי החדש
מנוע 1.3 טורבו עם מערכת מיקרו היברידית וחזרה לתיבה רציפה.

לצד המערכת ההיברידית נמצא את מנוע ה-1.3 ליטר טורבו ששרת את הדגם היוצא. המנוע זכה למגוון שיפורים (50 שינויים לפי ניסאן) והחידוש העיקרי ביחידת הנעה זו הוא התוספת של מערכת מיקרו-היברידית 12V קלה המסייעת באת האצה במהיריות נמוכות עם תוספת צנועה של 0.61 קג"מ למומנט. זו לא מערכת 48V חזקה ומתקדמת כפי שאפשר למצוא בדגמי קבוצת פולקסווגן, לדוגמה, המאפשרת כיבוי של מנוע הבנזין בזמן שיוט . מנוע זה מוצע בשתי גרסאות הספק: 138 כ"ס ו-24.5 קג"מ עם הנעה קדמית בלבד ותיבת 6 הילוכים ידנית או 156 כ"ס ו-27.5 קג"מ עם הנעה קדמית או כפולה ותיבת הילוכים רציפה Xtronic במקום תיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים בדגם הנוכחי (יש גם אופציה לתיבת 6 הילוכים ידנית עם הנעה קדמית בלבד).

 

2021 ניסאן קשקאי החדש
מגוון עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות.

בתחום הבטיחות, הקשקאי החדש יצויד בדור העדכני של מערכת ProPILOT הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה שעושה שימוש במידע מהמצלמה הקדמית ומערכת הניווט בכדי להתאים את מהירות הנסיעה לא רק לתנועה ממלפנים אלא גם לתוואי בהמשך הדרך, כמו האטה לפני סיבובים גודש תנועה פתאומי ועוד. בנוסף נמצא מערכת היגוי אקטיבית המשולבת בניטור השטח המת בכדי למנוע תאונה וכמובן שגם בלימה אוטונומית, אור גבוה אוטומטי, בקרת סטייה מנתיב ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.