סנטה פה החדש
סנטה פה החדש.
סנטה פה החדש
סנטה פה החדש.

יונדאי מספקת לנו הצצה רשמית ראשונה אל הסנטה פה החדש וכפי שאתם יכולים לראות בתמונת הטיזר מדובר במהפכה של ממש, זאת למרות שהדגם הנוכחי הוצג לפני קצת מעל לשנתיים בפברואר 2018. על הנייר זו אמורה להיות מתיחת פנים בלבד אך למעשה, מדובר בדגם חדש כמעט לחלוטין שכן הסנטה פה מקבל לא רק עיצוב מעודכן אלא גם פלטפורמה חדשה ולראשונה, גם מערכת הנעה היברידית והיברידית פלאג-אין.

 

המהפכה הזו נדרשה בעקבות הרצון של יונדאי לצייד את הסנטה פה החדש/מחודש במערכת הנעה היברידית עבור השוק האירופי והפלטפורמה של הדגם הנוכחי לא תוכננה לשאת ביעילות מערכת הנעה כזו. הפלטרפומה החדשה זהה לפלטפורמה שהוצגה עם הסורנטו החדש מוקדם יותר השנה ולפי יונדאי בזכותה הסנטה פה החדש יציג בנוסף גם שיפור בתחומי הנוחות, התנהגות הכביש והבטיחות.

 

יונדאי לא ממש נדיבה בפרטים טכניים על הדגם אך סביר להניח כמו בסורנטו החדש בסיס הגלגלים יתארך ויעמוד על כ-2,815 מ"מ לעומת 2,765 מ"מ, מה שצפוי לשפר את המרווח המצומצם יחסית לנוסעים בשורה השלישית. בתא הנוסעים אנחנו צפויים לפגוש לוח מחוונים דיגיטלי מלא עם מסך "12.3 וכן מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך "10.25 (או "8 בדגמי הבסיס). במקביל, הדגם יציג מגוון חידושים טכנולוגיים בתחום מערכות הבטיחות, כולל לדוגמה מצלמות במראות הצד המציגות את הנעשה בצידי הרכב ישירות בלוח המחוונים. 

 

מערכת ההנעה ההיברידית תהיה זהה כמובן למה שפגשנו בסורנטו המחודש, זו מערכת המבוססת על מנוע 1.6 ליטר טורבו (מסדרת סמארט סטרים החדשה) עם הספק מרבי של 180 כ"ס ו-27 קג"מ הנעזר במנוע חשמלי בהספק של 60 כ"ס ו-26.9 קג"מ. יחדיו הם יוצרים יחידת הנעה בהספק כולל של 230 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. גרסת הפלאג-אין, שעדיין לא נחשפה, צפויה לעשות שימוש במנוע חשמלי קצת חזק יותר וכמובן בסוללה גדולה יותר אשר תאפשר טווח נסיעה חשמלי של כמה עשרות קילומטרים.

יונדאי מציינת כי הסנטה פה החדש יהיה זמין לרכישה באירופה כבר מחודש ספטמבר הקרוב. פרטים נוספים על הדגם היא תחשוף במהלך השבועות הבאים.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.