רנו סניק ויז'שן קונספט
רנו סניק ויז'ן קונספט.
רנו סניק ויז'שן קונספט
רנו סניק ויז'ן קונספט.

רנו הפסיקה לאחרונה את השיווק של הסניק, המיניוואן הקומפקטי של החברה והדגם שלמעשה המציא את הסגמנט הזה באירופה של רכבי 5-7 מושבים קומפקטיים עם תכונות של מיניוואן בכל הקשור לשימושיות. את הדגם הזה יחליף בשנת 2024 רכב שונה וחדש לחלוטין אותו רנו חושפת כעת קונספט "סניק ויז'ן" שהוא לא רק מציג את שפת העיצוב הבאה של החברה אלא גם מערכת הנעה חשמלית ייחודית הנעזרת בתא דלק מימני. 

 

לדגם הקונספט מידות המייצרות את המידות של דגם הייצור העתידי, עם אורך של 4,490 מ"מ, רוחב של 1,900 מ"מ, גובה של 1,590 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,835 מ"מ, כך שמדובר בדגם גדול יותר מהמגאן E-TECH החשמלי שהושק השנה באירופה. 

 

רנו סניק ויזן קונספט
שילוב של תא דלק מימני כמאריך טווח מאפשר לעשות שימוש בסוללה קטנה יותר.

החלק המעניין ביותר בקונספט הוא השימוש בתא דלק מימני כמאריך טווח למערכת הנעה חשמלית רגילה, לפי רנו השילוב הזה יאפשר לעשות שימוש בסוללה ראשית קטנה יותר משמעותית ועדיין להשיג טווח נסיעה גדול. מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם משלבת מנוע חשמלי בהספק של 215 כ"ס יחד עם סוללה בקיבלות של 40kWh ותא דלק מימני בהספק של 16kW שטוען את הסוללה בזמן תנועה. הטכנולוגיה הזו נקראת ברנו H2-Tech והיא למעשה כבר מיושמת ברכבים המסחריים של החברה כמו במאסטר H2. 

 

מדוע רנו מציגה פתרון כזה? יש לכך לא מעט סיבות אך בקצרה, מדובר בפתרון ביניים עד לשלב בו תהיה באירופה תשתית נרחבת לתדלוק במימן כאשר רנו צופה כי השלב הזה יגיע בשנת 2030 ואז יהיה ניתן לשווק רכבים מבוססי תא דלק מימני עם טווח של מעל ל-800 ק"מ ותדלוק ב-5 דקות. לצד זה, הפתרון הזה מאפשר לחברה גמישות רבה יותר לעומת יצרנים אחרים שכן בכדי להשיג טווח נסיעה של כמה מאות קילומטרים זה כבר לא רק עניין של סוללה גדולה יותר. 

 

רנו סניק ויזן קונספט
תא הנוסעים ימשיך לספק חוויה שימושית כמו הסניק המקורי.

הסניק ויז'ן מורכב מכ-70% חומרים ממוחזרים וביום הגריטה, ניתן יהיה למחזר כ-95% מהחלקים המרכיבים את הרכב. אפילו מיכל הלחץ המכיל את המימן הנוזלי הדחוס עשוי מסיבי פחמן העשויים ממחזור של פסולת נייר. 

 

בצד הגאדג'טים המאפיינים דגם קונספט, אז על חישוקי הגלגלים נוכל למצוא תריסים אקטיביים  הנסגרים מעל ל-10 קמ"ש בכדי להפחית את הגרר ונפתחים במהירויות נמוכות או עצירה בכדי לשפר את קירור הבלמים. נמצא גם מסך ענק הנמתח לכל האורך של הדשבורד שבחלקו ניתן להציג את מה שהמצלמות הקדמיות רואות וכך להגדיל את שדה הראייה של הנהג ב-24% לפי רנו. זיהוי פנים יפעיל אוטומטית את הפרופיל האישי של הנהג, כל מושב מצויד ברמקולים ומיקרופונים לשיפור חווית השמע והתפעול של הסייען הקולי מכל מושב ואף לסייע לשיחה בין הנוסעים במיוחד עבור אלו המתקשים בשמיעה ועוד. 

 

רנו סניק ויזן
רנו סניק ויזן.

יש לציין כי רנו עדיין לא בחרה במימן כפתרון משמעותי, בניגוד לטויוטה לדוגמה, ועבור החברה מדובר בשימור ידע וטכנולוגיה למקרה וטכנולוגיית הסוללות לא תוכל לאפשר לעמוד ביעדים שהציב האיחוד האירופי. לדוגמה, מומחים מעריכים כי עלות ייצור הסוללות בשנים הבאות רק תעלה, זאת לאור העלייה החדה בעלות חומרי הגלם, במקרה כזה לדוגמה רנו לא תהיה תלויה בטכנולוגיה אחת ותהיה לה את הגמישות לייצר רכבים חשמליים במספר טכנולוגיות. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 18

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • This commment is unpublished.
    avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar