הקורולה סדאן החדשה תשווק בישראל בתחילת 2019, עם מנוע 1.6 ליטר 132 כ״ס ולראשונה, גם בגרסה היברידית 1.8 ליטר עם 122 כ״ס עם צריכת דלק משולבת של 27 ק״מ לליטר (20 ק״מ לליטר בתקן WLTP).

 

טויוטה חשפה היום בסין ובארה״ב במקביל את הקורולה סדאן החדשה לשנת 2019, אותה נפגוש על כבישי ישראל ברבעון הראשון של 2019. הקורולה סדאן החדשה מצטרפת אל שאר גרסאות המרכב החדשות של הדגם אשר הוצגו מוקדם יותר השנה, הקורולה האצ׳בק והקורולה סטיישן - המחליפות את האוריס לאחר שטויוטה החליטה לאחד את כל הדגמים המשפחתיים שלה תחת השם קורולה.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

כמו דגמי הקורולה האצ׳בק והסטיישן, גם הקורולה סדאן החדשה מבוססת על פלטפורמת TNGA המודולרית של טויוטה (בגרסת GA-C), הפלטפורמה החדשה קשיחה יותר בכ-60% מזו של הדגם היוצא, מה שאמור לספק לנו ניהוג חד ומדויק יותר ואיכות נסיעה גבוהה יותר, גם בזכות העובדה שהמתלה האחורי הוא רב חיבורי מתקדם במקום מוט פיתול פשוט בדגם הנוכחי.

 

2019 טויוטה קורולה סדאן החדשה
עיצוב אלגנטי ומרשים למראה.

לקורולה סדאן 2019 החדשה אורך של 4,630 מ״מ, רוחב של 1,780 מ״מ, גובה של 1,455 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,700 מ״מ. בהשוואה לדגם הנוכחי מדובר בתוספת של 10 מ״מ לאורך ו-5 מ״מ לרוחב, אך קיצוץ קיצוץ של 10 מ״מ לגובה. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי.

 

קורולה סדאן 2019 החדשה - מנועים וצריכת דלק:

הקורולה החדשה תשווק בישראל עם שני מנועים: 1.6 ליטר אטמוספרי (בגרסה משופרת לפי טויוטה) המשודך לתיבת הילוכים ידנית או CVT רציפה. לפי טויוטה למנוע הספק מרבי של 132 כ״ס, כמו המנוע הנוכחי, וצריכת דלק משולבת של 14.3 ק״מ לליטר (בתקן WLTP החדש) או 17.5 ק״מ לליטר בתקן הישן, כלומר חסכונית במעט מהדגם היוצא (16.9 ק״מ לליטר). עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 11.0 שניות.

 

לראשונה, הקורולה סדאן תשווק עם מערכת הנעה היברידית, זו כוללת את יחידת ההנעה 1.8 ליטר המוכרת מהפריוס (אך משופרת), עם 122 כ״ס והבטחה לצריכת דלק משולבת של 20 ק״מ לליטר בתקן WLTP (או 27 ק״מ לליטר בתקן הישן - כלומר חסכונית יותר מהנירו של קיה והאיוניק של יונדאי). עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 10.9 שניות. ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, צופים כי הדגם ההיברידי יהווה את עיקר המכירות של הדגם בישראל, דגם ה-1.6 ליטר הוא בעיקר דרישה של לקוחות מוסדיים, כגון משטרת ישראל וחלק מחברות הליסינג/השכרה.

 

הערה: נתוני צריכת הדלק עודכנו בהתאם לגרסה הישראלית של הדגם.

 

2019 טויוטה קורולה סדאן החדשה
לראשונה עם מערכת הנעה היברידית.

בשווקים אחרים בעולם הקורולה סדאן תשווק עם מנוע 1.8 ליטר 140 כ״ס, 2.0 ליטר היברידי 180 כ״ס  ובשוק האמריקאי הדגם ישווק עם מנוע ה-2.0 ליטר Dynamic Force החדש, עם 173 כ״ס ו-20.9 קג״מ. דגמי ההאצ׳בק והסדאן של הקורולה הדשה, ישווק בישראל עם הנעה היברידית בלבד.

 

תיבת ה-CVT של הקורולה היא תיבה רציפה חדשה (Direct Shift CVT) הכוללת אין ספור שיפורים ושדרוגים לעומת התיבה הקודמת ולראשונה, כוללת הילוך ראשון קשיח המאפשר יציאה זרירה יותר מהמקום.

 

2019 טויוטה קורולה סדאן החדשה
קורולה סדאן החדשה.

העיצוב החיצוני עושה שימוש בשפת העיצוב החדשה של טויוטה, אך דגם הסדאן זכה לנגיעות עיצוב ייחודיות לו לעומת הקורולה האצ׳בק וסטיישן, קצת פחות ספורטיבי למראה ויותר ״יוקרתי״ ואלגנטי באמצעות עיצוב שונה לפגושים והפנסים. הקורולה סדאן החדשה תשווק בשלושה עיצובים שונים, אך דומים, בהתאם לשוק היעד: גרסה לשוק הסיני (Levin), גרסה לשוק האמריקאי - במראה ספורטיבי יותר וגרסה גלובלית, זו שבתמונות, במראה אלגנטי ויוקרתי יותר בשאר העולם.

 

קורולה החדשה תא הנוסעים
תא הנוסעים זהה לדגמי הסדאן וההאצ׳בק.

תא הנוסעים של הקורולה סדאן זהה למוכר לנו מהקורולה האצ׳בק וסטיישן, שדרוג משמעותי מהדגם היוצא עם איכות חומרים גבוהה ועיצוב נקי ואלגנטי יחד עם הבטחה של טויטה לבידוד רעשים משופר ושיפור משמעותי כולל לתחום ה-NVH.

 

בתא הנוסעים המודרני נוכל למצוא מסך ״7 במרכז לוח המחוונים ("4.2 ברמת הגימור SUN הבסיסית), מולטימדיה עם מסך מגע ״9 (בעברית) המצוידת בכפתורי קיצור פיזיים לתפעול קל ומהיר (טויוטה מקשיבה כאן לדרישת הלקוחות שלה), משטח טעינה אלחוטי, גלגל הגה חדש עם כפתורי שליטה על מערכות הבטיחות והנוחות, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, תצוגה עילית צבעונית ״10 (שלא תוצע בישראל) ועוד.

 

2019 טויוטה קורולה
משפחת הקורולה החדשה - סדאן, האצ׳בק וסטיישן.

 

2019 קורולה החדשה - בטיחות:

הקורולה החדשה מצוידת בדור השני של מערכת הבטיחות המתקדמת של טיוטה, TSS II. המערכת כוללת בלימה אוטונומית - מצלמה+רדאר - עם זיהוי הולכי רגל ויכולת זיהוי הולכי רגל גם בלילה, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם תיקוני היגוי, אור גובה אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית DRCC עם עצור/סע 0-177 קמ״ש, מערכת זיהוי תמרורים (חדש) ומערכת מעקב נתיב LTA (חדש) - מערכת אשר בשילוב עם בקרת השיוט האדפטיבית שומרת את הרכב המרכז נתיב הנסיעה באמצעות זיהוי הנתיב/שוליים ומעקב אחר רכב קדמי.

 

מפגש אישי עם הקורולה סדאן החדשה:

עכשיו כבר מותר לנו לספר לכם כי בשבוע שעבר פגשנו כאן בישראל את הקורולה סדאן החדשה (בדגם טרום ייצור) באירוע סגור ומצומצם, יחד עם הראב4 היברידי החדש שישווק גם הוא בישראל בתחילת 2019. הראב4 החדש ישווק בישראל עם הנעה היברידית 2.5 ליטר עם 218 כ״ס בדגמי הנעה קדמית (8.4 שניות 0-100 קמ״ש) או 222 כ״ס בדגמי הנעה כפולה (8.1 ש׳) וכן עם מנוע 2.0 ליטר חדש עם 173 כ״ס.

 

2019 קורולה סדאן החדשה - גרסה האמריקאית
מראה ספורטיבי יותר לקורולה סדאן האמריקאית.



וחזרה לקורולה סדאן החדשה. במפגש פנים אל פח, העיצוב החיצוני של הקורולה סדאן החדשה מרשים, אלגנטי למדי ומוצלח מזה של הדגם היוצא - סוג של מיני לקסוס. תא הנוסעים מציג שדרוג משמעותי עוד יותר באמצעות עיצוב נקי ואיכות חומרים גבוהה - מרשים. המושבים, מלפנים ומאחור, איכותיים ונוחים מאלו של הדגם הנוכחי. למרות שהמידות לא השתנו במיוחד, התחושה ״עוטפת״ וסגורה יחסית ופחות ״אוורירית״ מהדגם היוצא (תחושה, לא בפועל שכן מרווח הרגליים מצוין מלפנים ומאחור).

מה שהיה פחות מוצלח הוא מרווח הראש לנוסעים מעל 1.80 מטר בדגמים המצוידים בחלון גג. השילוב של מידת הגובה שקוצצה וחלון הגג שגונב עוד מספר סנטימטרים ממרווח הראש, לי לפחות (על 1.83 מטר) לא אפשרו לשבת מלפנים או מאחור מבלי שהראש יפגוש בתקרה. יש לציין בשנית כי לא מדובר בדגם ייצור סופי, כך שנושא זה יכול להשתנות עד לכניסת הדגם לפס הייצור וללא חלון הגג, בעיה זו כלל לא הייתה קיימת.

 

תגובות (15)

This comment was minimized by the moderator on the site

רוצה יבוא מארה"ב. לא טורקיה

This comment was minimized by the moderator on the site

תחלום.

This comment was minimized by the moderator on the site

שטויוטה קורולה החדשה תהיה מותקנת במערכת מובילאיי הירושלמית וגודל של 4 דלתות ו-2.0 סמ"ק 4×4 וחשמלית 100

This comment was minimized by the moderator on the site

ישראל צריכה לשווק כאן גם את טויוטה קורולה סדאן 2.0 סמ"ק 180 כ"ס 4 דלתות 4×4

This comment was minimized by the moderator on the site

לארץ היא תגיע עם ג'אנטים מפח, צלחות פלסטיק סיניות, ריפוד שחור ופלסטיקים שחורים ככה שהרכב יתחמם כמה שיותר, וכמובן המנועים החלשים ביותר.
בקיצור רק השאריות והזבל שבזבל מגיע לארץ.

This comment was minimized by the moderator on the site

ובעיקר עם שפם תורכי בחזית

This comment was minimized by the moderator on the site

עדיין אוטו זבל ומכוער

This comment was minimized by the moderator on the site

רכב ממש מכוער ועדיין חלש,מציאה זה לא.

This comment was minimized by the moderator on the site

לא מבין את התגובות כאן, או שאלו מתחרים. מי שנהג בטויטה C-HR מבין שטויוטה התקדמה מאוד ואם זה השיפור גם בקורולה, יש לטויוטה נשק מעולה.

This comment was minimized by the moderator on the site

הC-HR עגלה. מנוע חלש. אם המנוע הספציפי הזה הולך להיות בקורולה האוטו עגלה. לא זז בעליות, חלשלוש על הכביש המהיר. המנועים ההיברידים בדגם הקודם היו הרבה יותר חזקים

This comment was minimized by the moderator on the site

בגלל התקן האירופאי החדש, הקטינו את ההספק והכוח של המנועים ההיברידיים בדור החדש.
המנועים בדור הזה/הנוכחי מנועים מעולים. חבל שהיבואן לא מביא מנועים גדולים יותר כדי להדביק את הפער בין המנוע הישן...

בגלל התקן האירופאי החדש, הקטינו את ההספק והכוח של המנועים ההיברידיים בדור החדש.
המנועים בדור הזה/הנוכחי מנועים מעולים. חבל שהיבואן לא מביא מנועים גדולים יותר כדי להדביק את הפער בין המנוע הישן למנוע החדש.

המשך קריאה
There are no comments posted here yet
הצג תגובות נוספות

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location