טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס.
טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס.

ארבעה חודשים לאחר שחשפה את היאריס קרוס, הקרוסאובר העירוני החדש של טויוטה המבוסס על היאריס החדשה, טויוטה חושפת עוד קרוסאובר חדש, הפעם מדובר בקורולה קרוס ולא תתקשו לנחש כי הוא מבוסס על הקורולה המשפחתית. בשלב זה הדגם נחשף בתאילנד כך שאנחנו עדיין לא יודעים לומר האם הדגם מיועד גם לשווקים מערביים, למרות שיש לו את כל הפוטנציאל להשתלב בין היאריס קרוס לראב4 הגדול והיקר יותר. עדכון: מיבואנית טויוטה בישראל, יוניון מוטורס, נמסר כי הדגם צפוי להגיע לישראל אך בשלב זה אין עדיין תאריך יעד.

 

הקורולה קרוס מבוסס כאמור על הקורולה ועושה שימוש באותה פלטפורמה מודרנית (TGNA-C). לדגם אורך של 4,460 מ"מ, רוחב של 1,825 מ"מ, גובה של 1,620 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,640 מ"מ, אלו מידות המציבות את הדגם מול דגמים כגון קיה ספורטאז' מאזדה CX-30 ועוד - קרוסאובר משפחתי. נפח תא המטען בדגם מכובד בהחלט ועומד על 487 ליטר (או 440 ליטר עם גלגל חלופי).

בתחום ההנעה, בשוק התילאנדי לפחות, הקורולה קרוס ישווק עם מנוע 1.8 ליטר בנזין עם 140 כ"ס ו-17.8 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים רציפה CVT ולהנעה קדמית בלבד. בנוסף למנוע זה נמצא גם את יחידת ההנעה ההיברידית 1.8 ליטר המוכרת לנו מהקורולה החדשה, שילוב של מנוע 1.8 ליטר עם 98 כ"ס ו-14.5 קג"מ עם מנוע חשמלי המייצר 71 כ"ס ו-16.6 קג"מ, יחדיו הם יוצרים יחידת הנעה בהספק כולל של 122 כ"ס.

 

טויוטה קורולה קרוס
חביב למראה.

העיצוב החיצוני של הקורולה קרוס ייחודי ולא דומה בשום צורה לקורולה האצ'בק, עליה מבוסס הדגם, אך כניסה אל תא הנוסעים תסגיר מיד את הקרבה המשפחתית שכן למעט שינויים קלים והתאמות למידות השונות, במיוחד לגובה, זה אותו תא נוסעים המוכר לנו מהקורולה.

 

טויוטה קורולה קרוס תא הנוסעים
תא הנוסעים המוכר של הקורולה.

בניגוד לקורולה האצ'בק, הדגם נשען מאחור על מתלה פשוט יותר בתצורת קורת פיתול לעומת עצמות עצה כפולות. בהתאם לרמת הגימור הדגם מצויד בחישוקי "17 או "18 הנועלים צמיגים במידות של 215/60 או 225/50 בהתאמה.

2020 קורולה קרוס

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.