יונדאי חשפה היום את תג המחיר של ה-אקווס החדשה המתומחרת מתחת למתחרות עם רשימת אבזור בלתי נגמרת.

יונדאי איקווס 2011 - רוצה להיות לקסוס החדשה

יונדאי איקווס נמכרת בקוריאה היטב מול המתחרות מהמערב, שם היא נמכרת תחת המותג ג'נסיס כפי שלקסוס עבור טויוטה או אינפיניטי עבור ניסאן. בקוריאה, יונדאי זוכה לשוק בית אוהד ופטריוטי שמאוד אוהד את המותגים המקומיים. כפי שסיפרנו בעבר, עבור יונדאי, האיקווס מהווה ניסוי כלים לבחינת יכולת החדירה לשוק רכבי היוקרה בארה”ב.

 

לעומת קוריאה, שוק רכבי היוקרה בארה"ב מאוד תחרותי וקשה לחדירה, שאפילו מותג כמו אודי עם ה-A8 לא זוכה בו להצלחה עם מכירות של פחות מ-100 רכבים בחודש. בכדי לחדור לשוק היוקרה האמריקאי, יונדאי נוקטת באותה הגישה בה נקטה לקסוס לפני 20 שנה. יונדאי מאבזרת את האיקווס בכל מה שצריך ואף יותר מכך ברשימת אבזור שלא נגמרת, יחד עם חבילת שירות מהמעלה הראשונה.

 

מחירה גרסת הבסיס של האיקווס עומד על $58,900 ומגיע עד ל-$65,400 לגרסת האיקווס "Ultimate”. בהשוואה למתחרות, לקסוס LS 460L עם מחיר של $70,925, מרצדס S550 במחיר של $91,600 ומחירה של ב.מ.וו 740Li עומד על $74,500. למעט הלקסוס שבגרסת בסיס הגלגלים הארוכה, מאובזרת כמעט כמו היונדאי, בשתי הגרמניות, יש עוד תוספת מחיר לא קטנה בכדי להגיע לאותה רמת אבזור.

יונדאי אקווס 2011 - הגלריה המלאה

מחירה של האיקווס, כולל תחזוקה מלאה חינם ל-5 שנים או עד 100,000 ק"מ, שירות לקיחת והחזרת הרכב מהטיפול, iPad המשמש גם כספר המשתמש של הרכב, מנוע 4.6 ליטר V8 המשרת גם את הג'נסיס שנמכרת בארה"ב (עלייה מבוססת האיקווס) בהספק של 385 כ"ס ו-46 קג"מ ביצועים סבירים של 6.9 שניות ל-100 קמ"ש. האיקווס יושבת על בסיס גלגלים של 3.04 אך עם מרווח רגליים כשל בסיס הגלגלים הארוך של המתחרות.

 

האם היא תצליח? הג'נסיס הזולה בהרבה (החל מ-$33,000) המציעה עיצוב דומה מלפנים לאיקווס ודומה מידי מהצד ל-ב.מ.וו סדרה 5 הקודמת, מצליחה להכות שוק על ירך את המתחרות בטבלת המכירות ועוקפת בקלות מתחרות מוכשרות כגון אודי A6, או יגואר XF ואף בחודש ספטמבר האחרון, עקפה את ב.מ.וו סדרה 5 החדשה עם מכירות של 3230 יחידות לעומת 2859 ל- ב.מ.וו. אז האם יש לה סיכוי? סביר מאוד להניח שכן. הצרכן האמריקאי יודע להעריך מותג המספק לו ערך מוסף במחיר טוב, בדיוק כפי שלקסוס עשתה עם מכונית שלא מתקלקלת מאוד מאובזרת גם אם לא יוקרתית כמו הגרמניות.

 

לקוחות עשירים באמת, עדיין ירכשו מרצדס או ב.מ.וו, אך עבור האוכלוסייה העמידה בארה"ב, יונדאי איקווס מספקת את הפתרון של שירות ואבזור במחיר הנמוך בעשרות אלפי דולרים מהמתחרות מגרמניה ועבורו, זה כל מה שהוא צריך. לנו יש רק בעיה אחת וזה לא הסמל מלפנים דווקא, אלא עיצוב הפנים והחוץ. יותר מידי מראה קוריאני גס ופחות מידי ש'יק יוקרתי אירופאי.

 

 

תגיות: יונדאי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.