2022 לקסוס LX החדש
לקסוס LX החדש.
2022 לקסוס LX החדש
לקסוס LX החדש.

זה לקח ללקסוס כמעט 15 שנה מאז שהציגה את דגם LX 570, אך כעת היא מציגה את דגם LX 600 החדש שהוא רכב הכביש-שטח הענק של החברה המבוסס על טויוטה לנד קרוזר J300 החדש שהוצג מוקדם יותר השנה. לקסוס LX 600 שומר על יכולות השטח הגבוהות של הלנד קרוזר אך מעניק לנוסעים חווית נסיעה נוחה ויוקרתית יותר כולל אופציה לדגם 4 מושבים אולטרה מרווח ויוקרתי.

 

יכולות השטח הגבוהות של הדגם, גם אם כנראה שמרבית הרוכשים לא יעשו בהם שימוש, הם אלו שהופכים את הדגם לדגם די ייחודי בסגמנט שלו בו הוא מתחרה מול דגמים כגון קאדילק אסקלייד, לינקולן נביגייטור ועוד. שוקי היעד העיקריים של לקסוס LX הם מדינות המפרץ הפרסי וכן השוק הרוסי שהוא אחד השווקים הגדולים בעולם לדגם.

כמו במקרה של הלנד קרוזר, גם לקסוס LX החדש מחליף את מנוע ה-5.7 ליטר V8 האטמוספרי של הדגם היוצא במנוע V6 טווין טורבו חדש לחלוטין בנפח של 3.5 ליטר המייצר הספק מרבי של 415 כ"ס ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ. הכוח אל ארבעת הגלגלים עובר דרך תיבת 10 הילוכים אוטומטית. אופציה חדשה נוספת, בדגם LX 500d הוא מנוע V6 טווין-טורבו דיזל בנפח של 3.3 ליטר המייצר הספק מרבי של 309 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ.

 

2022 לקסוס LX החדש
עיצוב יוקרתי יותר מזה של הלנד קרוזר 300.

מי שמכיר את הלנד קרוזר מיד יזהה את האלמנטים המשותפים בין הדגמים, אך בלקסוס בהחלט דאגו להעניק לדגם מראה ייחודי משלו שהוא מצד אחד מעודן ויוקרתי יותר אך מצד שני גם מוחצן יותר עם גריל הכרום העצום בחזית, שבדגמי F ספורט תקבלו אותו עם שבכה שחורה.

 

תא הנוסעים זכה לעיצוב ייחודי משלו, נקי ויוקרתי יותר למראה לעומת זה של הלנד קרוזר. מתחת למערכת המולטימדיה "12.3, העושה שימוש בממשק החדש של לקסוס שהוצג לאחרונה ב-NX המחודש, נמצא מסך "7 הנמצא קרוב יותר לידי הנהג ומאפשר שליטה על מגוון מערכות. לקסוס שמרה על איזון נכון בין מסכים לבין כפתורים פיזיים כך שאת כל הפעולות השכיחות ניתן לבצע עם כפתורים פיזיים שהם תמיד אינטואיטיביים ונוחים יותר לשימוש לעומת מסכי מגע, לצד מגוון עשיר של טכנולוגיה מתקדמת עליה ניתן לשלוט באמצעות המסכים.

 

2022 לקסוס LX החדש תא הנוסעים
אופציה לדגם VIP עם שני מושבי מחלקה ראשונה.

רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין דגמי 7 מושבים, 5 מושבים או בגרסאות VIP עם 4 מושבים הכוללים שני מושבי מחלקה ראשונה בשורה השנייה וקונסולה מרכזית רחבה עם ממשק שליטה אישי, מקרר, מסכים אישיים, תאי אחסון שונים, שקעי טעינה ועוד. מעבר לשפע אבזור, רוכשי הדגם יוכלו לבחור במערכת שמע מבית מארק לוינסון עם 25 רמקולים.

 

2022 לקסוס LX החדש
לקסוס LX החדש.

בזכות המעבר לשלדת הסולם החדשה (GA-F), מנוע V6 ושימוש נרחב יותר באלומיניום, לקסוס LX קל יותר בכ-200 ק"ג משמעותיים מהדגם היוצא. למרות הפלטפורמה החדשה לחלוטין, בסיס הגלגלים נותר על 2.85 מטר, בלקסוס מציינים כי הגדלה של בסיס הגלגלים הייתה פוגעת ביכולות השטח של הדגם. הדגם נשען על מתלים בתצורה של עצמות עצה כפולת מלפנים ורב חיבורי מאחור ובולמים אדפטיביים בעלי מהלך בוכנה ארוך יותר ב-20 מ"מ, דבר המבטיח לפי לקסוס נוחות נסיעה טובה יותר. הבולמים מאפשרים את שינוי גובה המרכב בצורה אוטומטית בהתאם למהירות הנסיעה או בשליטה ידנית של הנהג. בשווקים מסוימים, לקוחות הדגם יוכלו לבחור בגרסת שטח קשוחה יותר של הדגם עם 3 נעילות דיפרנציאל - קדמית, מרכזית ואחורית. 

 

2022 לקסוס LX החדש
שני מנועי V6 טווין טורבו חדשים.

כמו בלנד קרוזר החדש נמצא בקרת שיוט לשטח השומרת על מהירות נמוכה קבועה, בורר מצבי שטח, תיבת הפחתה או מערכת Multi-Terrain Monitor הכוללת סט מצלמות המציגה לנהג על המסך המרכזי את המיקום המדויק של הגלגלים הקדמיים. כמובן שגם נמצא מפרט עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות.

תגיות: לקסוס
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 12

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.