וולוו C40 מבחן ריסוק
וולוו C40 החשמלי הצטיין במבחן.
וולוו C40 מבחן ריסוק
וולוו C40 החשמלי הצטיין במבחן.

ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם היום (ד') את תוצאות סבב מבחני הבטיחות השלישי לשנת 2022, הפעם הארגון בחן את הדגמים הבאים: פיג'ו 308 החדשה/אופל אסטרה החדשה, קיה EV6 החשמלי, וולוו C40 החשמלי ומרצדס C קלאס החדשה.

 

קיה EV6 החשמלי זכה בחמישה כוכבי בטיחות, לא מפתיע שכן הוא מבוסס על האיוניק 5 שכבר נבחנה וזכתה לציון המרבי. לדגם ציונים גבוהים בסעיפי המבחן השונים אך זה לא מגיע ללא הערות כגון הגנה בינונית בלבד על בית החזה בהתנגשות חזיתית או על הראש של ילד בן 10 על בוסטר במושב האחורי שמאלי. מערכת הבלימה האוטונומית לא זיהתה בזמן הולך רגל בעת פנייה בצומת, אך מעבר לכך מערכות הבטיחות תפקדו באופן מושלם בשאר התרחישים. 

 

קיה EV6 מבחן ריסוק
קיה EV6 הציג רמה טובה של בטיחות.

וולוו C40 Recharge החשמלי, שהושק לאחרונה בישראל, זכה לציון של חמישה כוכבים וגם זה לא אמור להפתיע אותנו שכן מדובר על דגם המבוסס על וולוו XC40 שהציג רמה גבוהה של בטיחות. למרות שלדגם 5 כוכבים כמו קיה EV6, הדגם הציג ביצועים טובים יותר במבחני הריסוק וזו הסיבה שאף פעם אל תסתפקו בציון הכוכבים ואף לא באחוזים בכל סעיף אלא כנסו לאתר NCAP ותקראו את הדוח המלא. גם מערכות הבטיחות המתקדמות הציגו ביצועים מצוידים בגוון תרחישים. אין ספק שוולוו ממשיכה להוכיח מדוע היא רק שם נרדף לבטיחות.

גם מרצדס C קלאס החדשה זכתה בציון של 5 כוכבים והציגה רמה גבוהה של בטיחות במבחנים השונים. הדגם זכה להערה על הגנה בינונית על הראש של ילד בן 10 על בוסטר במושב האחורי שמאלי ולאור זה שמרצדס לא סיפקה לארגון מידע על כרית האוויר המרכזית בין הנהג לנוסע, הדגם לא קיבל ציון על סעיף זה. מערכות הבטיחות המתקדמות תפקדו היטב בכל התרחישים השונים, למעט זיהוי מאוחר מידי של הולך רגל בעת פנייה בצומת. 

 

פיג'ו 308 מבחן ריסוק
ביצועים בינויים בלבד לפיג'ו 308 החדשה

פיג'ו 308 החדשה ואופל אסטרה החדשה, המבוססת על ה-308, הסתפקו בציון של 4 כוכבים בלבד. למרות שמדובר בדגמים המבוססים על אותה הפלטפורמה הם הציגו ביצועים קצת שונים במבחן, לפיג'ו 308 לדוגמה נרשמה הגנה חלשה (40%) בלבד על בית החזה של הנהג בתאונה חזיתית, באופל הציון היה בינוני (60%) ולחילופין, ההגנה על אותו אזור במושב הנוסע זכתה לציון מספק בפיג'ו (80%) בעוד שהאסטרה הסתפקה בציון בינוני (60%). שני הדגמים לא מצוידים כסטנדרט בכרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע וגם ההגנה על ילדים זכתה למספר הערות. מערכות הבטיחות המתקדמות הציגו ביצועים מעורבים, בחלקם הן כשלו ובחלקן האחר הן תפקדו באופן בינוני או היטב. 

 

גם פולקסווגן T7 מולטיוואן החדש נבחן והוא והציג ביצועי הגנה מצוינים על הנוסעים בכל מבחני הריסוק. גם מערכות הבטיחות המתקדמות תפקדו היטב, למעט בזיהוי הולך רגל (נכשל) או רכב (זיהוי קצת מאחור יחסית) בעת פנייה בצומת. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.