2021 סיאט לאון החדשה
הלאון החדשה הצטיינה במבחן.
2021 סיאט לאון החדשה
הלאון החדשה הצטיינה במבחן.

ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם תוצאות סבב מבחני ריסוק נוסף לקראת סוף השנה, הפעם מדובר בדגמים סיאט לאון החדשה, קיה סורנטו החדש, אודי A3 החדשה, יונדאי i10 החדשה, לנד רובר דיפנדר החדש, איסוזו D-MAX החדש והמכונית החשמלית הונדה-e.

 

יונדאי i10 החדשה מפתיעה לרעה עם ציון של שלושה כוכבים בלבד בשל הגנה של 68% עם נוסעים בוגרים, 75% על ילדים במושבי בטיחות מאחור, 52% בהגנה על הולכי רגל ו-59% בעזרי בטיחות. נתחיל מכך שרק בהגנה על הולכי רגל מתחת ל-60% הדגם כבר איבד כוכב, אך ההגנה על נוסעים בוגרים זכתה לביקורת עם הגנה חלשה על חזה הנהג והראש במספר תרחישים שונים, גם העובדה שלדגם אין כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע שנלקחת כיום בחשבון הורידה לדגם ציון בהגנה על נוסעים בוגרים. הדגם זכה לציון הנמוך ביותר בהגנה על חזה של ילק בן 10 (על בוסטר) במושב האחורי שמאלי וגם ההגה על ראשו הייתה בינונית בלבד. כמו בישראל הדגם מצויד כסטנדרט בבקרת סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית, אלו תפקדו באופן סביר במרבית התרחישים. הארגון בוחן כיום גם תמיכה בחציית צומת ובנסיעה לאחור, מערכות שלא קיימות ב-i10 (ובאף מתחרה ישירה שלה) וגם על זה הדגם איבד נקודות.

 

i10 מבחן ריסוק
i10 החדשה מאכזבת.

סיאט לאון החדשה, שתושק החודש בישראל, היצגה ביצועי בטיחות מצוינים עם 92% בהגנה על נוסעים בוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-80% בעזרי בטיחות. הלאון אמנם מצוידת במערכת בלימה אוטונומית התומכת בפנייה בצומת, אך כשלה במבחן זה בזיהוי הולכי רגל. בשאר המבחנים המערכות תפקדו היטב ללא הערה מיוחדת. בשורה התחתונה, חמישה כוכבים ועוד סיבה לבחון את הדגם כמשפחתית הבאה שלכם.

 

אודי A3 החדשה, למרות שהיא מצוידת באותה פלטפורמה ובאותן מערכות בטיחות השיגה ציון קצת פחות טוב מזה של הלאון: 88% בהגנה על בוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל ו-73% בעזרי בטיחות. לעומת הלאון ה-A3 סיפקה הגנה בינוני בלבד בהגנה על חזה הנהג והשוק וכן הגנה בינונית בהגנה על חזה של ילד בן 10 במושב האחורי ימני.

 

סורנטו החדש מבחן ריסוק 2021
תפקוד מצוין למערכות הבטיחות המתקדמות של הסורנטו.

קיה סורנטו החדש אמנם השיג חמישה כוכבים אך היה אפשר לצפות להגנה טובה יותר על נוסעים בוגרים (82%) בשל ציון חלש בהגנה על חזה הנהג ובינוני בהגנה על הירכיים והשוקיים. מערכות הבטיחות המתקדמות לעומת זאת תפקדו מצוין וזה חשוב לא פחות שכן הן מפחיתות את הסיכוי לתאונה.

 

איסוזו D-MAX החדש, שיושק בקרוב בישראל, זכה לציון של חמישה כוכבים וזה עוד טנדר, כמו טויוטה היילקס החדש, המציג רמה טובה יחסית של בטיחות, דבר שעבר היה התחום החלש ביותר של רכבים מסגמנט זה. ההגנה על נוסעים בוגרים לא מושלמת ומערכות הבטיחות כשלו במבחנים המאתגרים, כמו ילד הפורץ לכביש בין מכוניות חונות, אך ההגנה על ילדים הייתה מצוינת.

הדיפנדר החדש הציגה רמה טוב מאוד בהגנה על נוסעים בוגרים וילדים ולמעט כישלון בזיהוי הולך רק בעת פנייה הצומת, מערכות הבטיחות המתקדמות תפקדו מצוין.

 

מבחני ריסוק 2020
מבחני ריסוק 2020.
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.