הונדה ג'אז החדשה מבחן ריסוק
הונדה ג'אז החדשה.
הונדה ג'אז החדשה מבחן ריסוק
הונדה ג'אז החדשה.

ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק ותפקוד מערכות הבטיחות של הדגמים הונדה ג'אז החדשה ומאזדה MX-30 החשמלי. שני הדגמים זכו לציון המרבי של 5 כוכבים ולהזכירכם, הדגמים נבחנו מול פרוטוקול 2020 החדש והמחמיר יותר של הארגון.

 

הונדה ג'אז ההיברידית 2020 החדשה זכתה לניקוד של 87% בהגנה על נוסעים בוגרים, 83% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות ו-76% על עזרי בטיחות. לדגם נרשמה הערה במבחן ההתנגשות החזיתי החדש (50% מחזית הרכב הנוסעת ב-50 קמ"ש ומתנגשת חזיתית בעגלה במשקל של 1400 ק"ג עם חזית קורסת במהירות זהה) לדגם נרשמה הערה של הגנה חלשה על החזה של נהג המכונית. הג'אז החדשה מצוידת בכרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע המונעת הטחה קטלנית של זה בראש של זה ולכן הדגם זכה לציון המרבי בסעיף זה.

מערכות הבטיחות המתקדמות של הג'אז תפקדו בצורה מושלמת בכל התרחישים בהן המערכות נבחנות, כולל בתרחיש החדש של פנייה בצומת מול רכב נגדי או הולכי רגל החוצים את הכביש. בסעיף זה הג'אז לא זכתה לציון מלא שכן הדגם לא מצויד במערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור המזהה הולכי רגל - אבזור שלא נבחן אמנם אך כן נכלל בציון הכולל. הג'אז היא המכונית הראשונה שמבצעת את כל תרחישי המבחן בצורה מרשימה שכזו.

 

מאזדה MX-30
מאזדה MX-30 סיפק הגנה טובה מאוד על הנוסעים אך מערכות הבטיחות המתקדמות זקוקות לעוד ליטוש.

מאזדה MX-30 החשמלית שהושקה השנה באירופה הציגה גם היא רמה גבוהה של בטיחות עם ניקוד של 91% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות ו-73% בעזרי בטיחות. לדגם לא נרשמה ולו הערה אחת מיוחדת במבחני הריסוק וההגנה על הנוסעים הייתה מצוינת.

מבחינת תפקוד מערכות הבטיחות, המערכת של מאזדה התקשתה לספק התראה מוקדמת בשעות החשיכה, וגם מול הולכי רגל לצד הדרך או רוכב אופניים החוצה את הנתיב המערכת תפקדה בצורה בינונית בלבד. בניגוד לג'אז, המערכת של מאזדה לא תומכת בזיהוי הולכי רגל חוצים בעת ביצוע פנייה בצומות ומול רכב, המערכת כשלה בזיהוי. בשאר התרחישים המערכת תפקדה מצוין.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.