אודי Q4 e-tron ספורטבק
אודי Q4 e-tron ספורטבק - גרסת הייצור לא תהיה שונה משמעותית.
אודי Q4 e-tron ספורטבק
אודי Q4 e-tron ספורטבק - גרסת הייצור לא תהיה שונה משמעותית.

בשבוע הבא (11-17 באפריל) נפגוש בחמישה דגמים חדשים, ארבעה חשיפות גלובליות בבכורה עולמית והשקה של דגם חשמלי חדש של מרצדס בישראל. 

 

יום שני:

מרצדס EQA החשמלי: כלמוביל תשיק בישראל את מרצדס EQA, הגרסה החשמלית למרצדס GLA החדש שהושק בישראל ביולי אשתקד. מרצדס EQA לובש את החזית של דגמי EQ וכן את יחידות התאורה המאפיינות את דגמי EQ, כך שחיצונית לפחות הבידול הויזואלי בין הדגמים משמעותי וברור. תא הנוסעים לעומת זאת כבר זהה לחלוטין למוכר לנו מה-GLA, למעט תצוגה ייעודית לרכב חשמלי בלוח המחוונים ובמסך המרכזי.

 

בשלב זה מרצדס EQA צפויה להגיע בגרסת הבסיס שלו, EQA 250, עם מנוע חשמלי קדמי המייצר 190 כ"ס ו-38.2 קג"מ וסוללה בקיבולת של 66.5kWh. החבילה הזו מאפשרת נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.9 שניות, מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 160 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי של 426 ק"מ. לדגם יכולת טעינה מהירה (עד 100kW) המאפשרת טעינה של 10 עד 80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של 30 דקות. טעינה ביתית מתבצעת באמצעות מטען פנימי המאפשר טעינה בהספק של עד 11kW, כאן זמן ההמתנה לטעינה מלאה עומד על 5 שעות ו-45 דקות. ניחוש לגבי המחיר? בגזרת ה-300 אלף שקל.

 

מרצדס EQA
מרצדס EQA.

סיטרואן C5 חדשה: כבר חשבנו שהדגם נכנס לדפי ההיסטוריה שכן מאז שנת 2017 סיטרואן לא הציגה דגם מחליף, אך ביום שני הקרוב סיטרואן תחשוף את ה-C5 החדשה והיא תהיה שונה לחלוטין ממה שהכרנו שכן כמו במקרה של C4 החדשה, גם C5 החדשה תנסה לרקוד על שתי חתונות עם רכב המשלב מכונית סדאן וקרוסאובר. סגמנט המשפחתיות הגדולות בו התחרתה בעבר ה-C5 רק הולך ונחלש, כך שזה כנראה צעד הכרחי.

 

יום שלישי:

קודיאק מחודש: כארבע וחצי שנים לאחר שהציגה את הקודיאק, סקודה תחשוף ביום שלישי הקרוב את מתיחת הפנים לדגם שתציג יחידות תאורה חדשות ומודרניות למראה מלפנים ומאחור ועיצוב ספורטיבי יותר לפגוש הקדמי. אפשר לצפות גם למערכת מולטימדיה חדשה ועוד מגוון חידושים קלים אך השאלה המעניינת ביותר היא האם הדגם יזכה למערכת הנעה היברידית פלאג-אין iV כמו זו של הסופרב לדוגמה, בהספק כולל של 245 כ"ס וטווח חשמלי של כ-50 ק"מ.

 

יום רביעי - שתי חשמליות חדשות:

מרצדס EQS: מרצדס כבר חשפה כמעט כל מה שאפשר על ספינת הדגל החשמלית שלה, ה-EQS, וביום רביעי הקרוב נזכה לצפות לראשונה בעיצוב החיצוני של הדגם. הקונספט לדגם היה מרהיב למראה כך שנשאר לקוות שכמה שיותר ממנה הגיע גם לפס הייצור. גם אם מדובר במכונית יקרה שלא תימכר במספרים גבוהים, זו מכונית חשובה מאוד עבור מרצדס שכן היא המכונית החשמלית הייעודית הראשונה של המותג וכפי שה- S קלאס היא תצוגת תכלית לכל מה שנפגוש בשאר דגמי מרצדס, כך מרצדס EQS עבור שאר המכונית החשמליות הייעודיות של החברה.

 

תא נוסעים מרצדס EQS
תא הנוסעים של מרצדס EQS

הגרסה הבכירה של מרצדס EQS מציעה טווח נסיעה מרשים של כ-770 ק"מ ויכולת טעינה מהירה המאפשרת הוספה של 300 ק"מ לטווח הנסיעה בזמן של 15 דקות. תא הנוסעים מציג מופע טכנולוגי מרשים של "קיר" מסכים גדולים מול הנהג והנוסע שלצידו, כך זה עטוף כמובן בחומרים איכותיים וגימור מוקפד ועשיר כיאה לספינת דגל.

 

2021 אודי Q4 e-tron תא הנוסעים
אודי Q4 e-tron - יגיע השנה גם לישראל.

אודי Q4 e-tron: בשבוע הבא אודי תרחיב את היצע הדגמים החשמליים שלה עם ה- Q4 e-tron אותו היא תשווק גם בגרסת קופה בדגם Q4 e-tron ספורטבק. העיצוב החיצוני לא יהיה שונה במיוחד מהקונספט לדגם שהוצג בשנת 2019 ותא הנוסעים של הדגם שנחשף לאחרונה הוא תא נוסעים קלאסי של אודי אך עם התאמות ייחודית לדגם חשמלי. אודי Q4 e-tron מתחרה על הנייר מול מרצדס EQA אך הוא גדול ומרווח יותר באופן משמעותי, למעשה הוא גם גדול ומרווח יותר מאודי Q3. הבסיס לדגם הוא פולקסווגן ID.4 החולק עם הגרסה של אודי את הפלטפרומה ואת אותה מערכת הנעה חשמלית. את אודי Q4 e-tron החשמלי נפגוש עוד השנה בישראל, יחד עם מכונית הספורט החשמלית e-tron GT.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.