לא תתפלאו לגלות כי לאור המלחמה עם איראן נמסרו בחודש יוני 2025 רק 17,025 רכבים חדשים, זאת לעומת מסירות של 25,951 רכבים בחודש יוני אשתקד. אם לא יהיו הפתעות, ובישראל זה לא משהו שאפשר לחתום עליו, את התיקון נפגוש במהלך החודשיים הבאים בהם נצפה לראות נתוני מסירות של מעל ל-30,000 רכבים בחודש.
בסיכום המחצית הראשונה של 2025 נמסרו בישראל 159,666 רכבים חדשים, גידול של 2.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד כך למרות המלחמה עם איראן אנחנו עדיין במגמה חיובית.
20 הדגמים הנמכרים ביותר בישראל - מחצית ראשונה 2025 |
||
דגם | מסירות 1-6.2025 | |
---|---|---|
1 | ג'אקו 7 | 8,458 |
2 | יונדאי קונה | 7,624 |
3 | טויוטה קורולה קרוס | 4,572 |
4 | יונדאי אלנטרה | 4,408 |
5 | טויוטה יאריס קרוס | 4,393 |
6 | קיה פיקנטו | 4,328 |
7 | טויוטה ראב4 | 4,119 |
8 | סקודה אוקטביה | 3,857 |
9 | צ'רי טיגו 8 פרו | 3,815 |
10 | יונדאי וניו | 3,370 |
11 | אקספנג G6 | 3,164 |
12 | קיה נירו | 3,070 |
13 | BYD אטו 3 | 3,009 |
14 | מיצובישי אאוטלנדר | 2,779 |
15 | מאזדה CX-5 | 2,755 |
16 | צ'רי FX | 2,443 |
17 | קיה ספורטאז' | 2,417 |
18 | יונדאי טוסון | 2,330 |
19 | ניסאן ג'וק | 2,316 |
20 | צ'רי טיגו 7 פרו | 2,262 |
ג'אקו 7 הוא ללא ספק הפתעת השנה ועם מסירות של 8,458 יחידות מהדגם, מרביתן מגרסת הפלאג-אין (7,131), זה הדגם הנמכר ביותר בישראל במחצית הראשונה של 2025. את המקום השני מחזיק הקונה של יונדאי עם 7,624 מסירות ובמקום השלישי בטבלת הדגמים הנמכרים ביותר נמצא את טויוטה קורולה קרוס עם מסירות של 4,572 יחידות.
יונדאי עדיין מובילה את טבלת המסירות עם 20,063 מסירות במחצית הראשונה (גידול של 16.2%) אך אין ספק שטויוטה כבר נושפת בעורפה כן עם מסירות של 19,980 אנחנו מדברים על הפרש זניח של 83 רכבים בלבד. מה שמרשים הוא ששני המותגים עושים זאת ללא להיטי מכירות, כמו ה- i10 של יונדאי או הקורולה סדאן של טויוטה, בשני המקרים מדובר בתוצאה של החרם הטורקי. קיה מחזיקה במקום השלישי אך זו לא שנה מוצלחת למותג שלמרות מסירות נאות של 13543 רכבים חדשים, עבור המותג מדובר בירידה של 16.3%.
בתחום הרכב החשמלי אין שינוי של ממש כך שנתח השוק של סגמנט זה עומד עדיין על כ-16.4%, ירידה של כ-9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לא תופתעו לגלות שסגמנט הרכב החשמלי נשלט ע"י תעשיית הרכב הסינית, מתי והאם נראה שינוי בתחום זה? אולי כאשר קיה תחל לשווק כאן דגמים כמו ה- EV3.
מסירות רכב חשמלי בישראל - מחצית ראשונה 2025 |
||
דגם | יצרן | מסירות 1-6.2025 |
---|---|---|
1 | BYD | 4328 |
2 | XPENG | 4073 |
3 | Geely | 1800 |
4 | chery | 1787 |
5 | LynkCo | 1697 |
6 | MG | 1696 |
7 | Tesla | 1571 |
8 | ZEEKR | 1055 |
9 | Dongfeng | 809 |
10 | Hyundai | 749 |
11 | SERES | 721 |
12 | Maxus | 604 |
13 | Volvo | 598 |
14 | leapmotor | 585 |
15 | Deepal | 487 |
16 | BMW | 474 |
17 | Smart | 439 |
18 | Hongqi | 397 |
19 | Audi | 352 |
20 | JAC | 277 |
21 | Ora | 216 |
22 | Forthing | 209 |
23 | Volkswagen | 171 |
24 | Cupra | 142 |
25 | Skywell | 141 |
26 | Voyah | 131 |
27 | EVeasy | 81 |
28 | Foton | 78 |
29 | MINI | 70 |
30 | Genesis | 69 |
31 | NIO | 65 |
32 | Porsche | 59 |
33 | Jeep | 56 |
34 | Subaru | 41 |
35 | Lexus | 38 |
36 | Alfa_Romeo | 24 |
37 | Peugeot | 20 |
38 | NETA | 13 |
39 | Mercedes_Benz | 12 |
40 | Kia | 9 |
41 | Cadillac | 8 |
42 | Abarth | 2 |
43 | Renault | 1 |
44 | Dacia | 1 |
45 | Avatr | 1 |
46 | BAIC | 1 |
47 | Opel | 1 |
סה"כ | 26159 | |
נתח שוק | 16.4% |
מסירות רכב חדש בישראל - ינואר - יוני 2025 |
||||
יצרן | מסירות 1-6.2025 | מסירות 1-6.2024 | שינוי | |
---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 20,063 | 17,259 | 16.2% |
2 | טויוטה | 19,980 | 17,347 | 15.2% |
3 | קיה | 13,543 | 16,189 | -16.3% |
4 | סקודה | 11,955 | 10,592 | 12.9% |
5 | צ'רי | 10,925 | 5,675 | 92.5% |
6 | ג'ייקו (Jaecoo) | 8,459 | 0 | |
7 | מאזדה | 6,344 | 7,732 | -18.0% |
8 | BYD | 5,577 | 10,178 | -45.2% |
9 | אם־ג'י (MG) | 5,343 | 5,666 | -5.7% |
10 | ניסאן | 4,890 | 1,983 | 146.6% |
11 | סיאט | 4,448 | 4,868 | -8.6% |
12 | מיצובישי | 4,159 | 6,393 | -34.9% |
13 | אקספנג (XPENG) | 4,073 | 1,151 | 253.9% |
14 | סוזוקי | 2,710 | 4,953 | -45.3% |
15 | סובארו | 2,701 | 2,141 | 26.2% |
16 | סיטרואן | 2,572 | 3,622 | -29.0% |
17 | פיג'ו | 2,046 | 2,627 | -22.1% |
18 | פולקסווגן | 1,974 | 2,791 | -29.3% |
19 | ב.מ.וו | 1,965 | 1,619 | 21.4% |
20 | ג'ילי | 1,800 | 2,682 | -32.9% |
21 | לינק אנד קו (Lynk & Co) | 1,697 | 296 | 473.3% |
22 | טסלה | 1,571 | 3,023 | -48.0% |
23 | לקסוס | 1,503 | 1,321 | 13.8% |
24 | אאודי | 1,369 | 1,522 | -10.1% |
25 | רנו | 1,230 | 3,505 | -64.9% |
26 | וולוו | 1,227 | 894 | 37.2% |
27 | KGM (לשעבר סאנגיונג) | 1,149 | 93 | 1135.5% |
28 | איסוזו | 1,119 | 816 | 37.1% |
29 | זיקר (ZEEKR) | 1,055 | 1,459 | -27.7% |
30 | קופרה | 998 | 1,082 | -7.8% |
31 | דאצ'יה | 966 | 879 | 9.9% |
32 | מרצדס־בנץ | 931 | 2,411 | -61.4% |
33 | דונגפנג | 809 | 0 | |
34 | אופל | 778 | 1,093 | -28.8% |
35 | סרס (SERES) | 721 | 1,103 | -34.6% |
36 | מקסוס | 604 | 145 | 316.6% |
37 | ליפמוטור (Leapmotor) | 585 | 151 | 287.4% |
38 | ג'יפ | 514 | 444 | 15.8% |
39 | דיפאל (Deepal) | 487 | 0 | |
40 | שברולט | 466 | 2,190 | -78.7% |
41 | סמארט | 439 | 657 | -33.2% |
42 | לנד רובר | 401 | 256 | 56.6% |
43 | הונגצ'י (Hongqi) | 397 | 27 | 1370.4% |
44 | פיאט | 370 | 469 | -21.1% |
45 | פורד | 303 | 1,105 | -72.6% |
46 | JAC | 277 | 138 | 100.7% |
47 | הונדה | 249 | 131 | 90.1% |
48 | אורה (Ora) | 216 | 1,022 | -78.9% |
49 | מיני | 215 | 233 | -7.7% |
50 | אלפא רומיאו | 214 | 128 | 67.2% |
51 | ג'נסיס | 214 | 584 | -63.4% |
52 | פורת'ינג (Forthing) | 209 | 332 | -37.0% |
53 | פוטון | 194 | 0 | |
54 | סקייוול (Skywell) | 141 | 456 | -69.1% |
55 | וויה (Voyah) | 131 | 176 | -25.6% |
56 | פורשה | 120 | 93 | 29.0% |
57 | איביזי (EVeasy) | 81 | 314 | -74.2% |
58 | נִיוֹ (NIO) | 65 | 0 | |
59 | קדילאק | 30 | 76 | -60.5% |
60 | אבארט | 30 | 30 | 0.0% |
61 | נֶטָה (NETA) | 13 | 5 | 160.0% |
62 | WEY | 12 | 312 | -96.2% |
63 | בנטלי | 11 | 5 | 120.0% |
64 | SWM | 9 | 11 | -18.2% |
65 | פרארי | 6 | 6 | 0.0% |
66 | בייק (BAIC) | 5 | 0 | |
67 | אסטון מרטין | 3 | 3 | 0.0% |
68 | סאנגיונג | 2 | 186 | -98.9% |
69 | DS אוטומובילס | 1 | 92 | -98.9% |
70 | אוואטר (Avatr) | 1 | 0 | |
71 | מזראטי | 1 | 18 | -94.4% |
72 | פולסטאר | 0 | 200 | -100.0% |
73 | יגואר | 0 | 7 | -100.0% |
74 | ReHigh | 0 | 0 | |
75 | ארקפוקס (Arcfox) | 0 | 0 | |
76 | אינפיניטי | 0 | 147 | -100.0% |
77 | אלפין | 0 | 5 | -100.0% |
78 | ולטמייסטר (Weltmeister) | 0 | 16 | -100.0% |
79 | מאן (MAN) | 0 | 19 | -100.0% |
80 | GMC | 0 | 20 | -100.0% |
81 | אייוואייז (Aiways) | 0 | 7 | -100.0% |
סה"כ | 159,666 | 155,181 | 2.9% |