אוקטביה החדשה 2020
אוקטביה החדשה (תמונות: יצרן/רונן טופלברג).
אוקטביה החדשה 2020
אוקטביה החדשה (תמונות: יצרן/רונן טופלברג).

חטיבת סקודה ישראל מבית צ'מפיון מוטורס משיקה את סקודה אוקטביה 2020 החדשה, הדור הרביעי של המשפחתית המצטיינת של סקודה שבדור החדש שלה מעלה שוב את הרף עם עוד יותר מרווח לנוסעים ומטען, תא נוסעים יוקרתי ואיכותי יותר יחד עם מנועים מעודכנים כולל מערכת מיקרו-היברידית, טכנולוגיה מתקדמת ומגוון רחב יותר של מערכות בטיחות מתקדמות.

 

האוקטביה החדשה תגיע לישראל בשלבים בשל מגבלת יצרן בייצור יחידות ההנעה של הדגם עם מערכת מיקרו-היברידית. בשלב זה ישווקו דגמי הדיזל 2.0TDI המיועדים בעיקר לשוק המוניות, בחודש אוקטבר 2020 יחל שיווק דגמי 1.0TSI ברמות הגימור אמבישן (Ambition) הבסיסית ודיינמיק (Dynamic) האמצעית ורק בחודש דצמבר 2020 יחל השיווק של כל גרסאות הדגם כולל דגמי 1.5TSI ורמת הגימור הבכירה סטייל (Style). בחודש דצמבר תצטרף גם גרסת הסטיישן של האוקטביה החדשה (אוקטביה ספייס) והמחירים יתפרסמו בסמוך למועד ההשקה. דגמי פלא-אין, RS, סקואט וכו', בשלב מאוחר יותר במהלך 2021.

 

סקודה אוקטביה החדשה 2020
עיצוב דינאי יותר.

סקודה אוקטביה החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB EVO שהיא גרסה משודרגת לפלטפורמה של הדגם היוצא אשר תוכננה כך שתוכל לשאת ביעילות את מערכת הפלאג-אין איתה משווק הדגם באירופה, לא בישראל בשלב זה. כמו בדגם היוצא, המתלה האחורי הוא מסוג קורת פיתול ובדגמים עם הספק מרבי של מעל ל-150 כ"ס נמצא מאחור מתלה רב חיבורי מתקדם יותר. עם אורך של 4,689 מ"מ, רוחב של 1,829 מ"מ וגובה של 1,470 מ"מ היא בעיקר ארוכה יותר ב-22 מ"מ ורחבה יותר ב-15 מ"מ מהדגם הנוכחי ובסיס הגלגלים נותר ללא שינוי על 2,686 מ"מ. עם נפח תא מטען של 600 ליטר בדגם הסדאן ו-640 ליטר בדגם הסטיישן, האוקטביה ממשיכה עם מסורת תא המטען העצום והשימושי שאין לו תחרות בסגמנט.

 

סקודה אוקטביה תא הנוסעים
מרווח מאוד, איכותי והאווירה עשירה.

העיצוב החיצוני של האוקטביה החדשה הוא אבולוציה לעיצוב של הדגם היוצא, מודרני ומלוטש יותר, דינאמי יותר למראה וכבר ללא צמד הפנסים הראשיים המפוצלים - משפחתית נאה בהחלט. למרות שמידות הדגם לא השתנו מהותית, תא הנוסעים החדש מרווח יותר מזה של הדגם היוצא, הוא גם עשיר ונעים יותר למראה בזכות שדרוג מקיף לאיכות החומרים ועיצוב שונה וייחודי לדשבורד, נקי ומנימליסטי יותר עם פחות כפתורים ויותר התבססות על מסך ומשטחי מגע, גם למערכת בקרת האקלים - לטוב ולרע.

 

אוקטביה סטיישן
מנועי בנזין עם מערכת מיקרו היברידית.

 

התרשמות סטטית מהירה: אין ספק שהאוקטביה החדשה נראית דינמית ומודרנית יותר, גם אם לא שונה מהותית מהדגם היוצא, וכמו כל דגמי סקודה העיצוב על הצד המאופק המשדר משהו מוצק ואיכותי. תא הנוסעים מרשים במיוחד, איכות החומרים מלפנים גבוהה (מאחור הם קשיחים ופשוטים יותר) העיצוב מאופק כמו כל דגמי סקודה אך הפעם שונה, מיוחד, מינימליסטי, ובעיקר מספק תחושה של רכב אוורירי ומרווח במיוחד. השליטה על מערכות הרכב השונות מתבצעת בעיקר דרך מערכת המולטימדיה החדשה, כולל השליטה על בקרת האקלים שזה אולי קצת פחות ידידותי, אך לחיוב תצוגת המיזוג קבועה בתחתית המסך כך שהגישה מהירה וקלה יותר לעומת מערכות אחרות בשוק.

 

אוקטביה דיינמיק
אוקטביה דיינמיק (בלבן).

המרווח מאחור לא פחות ממצוין עם שפע של מרווח ברכיים, כפות רגליים וראש גם לנוסעים מעל 1.90 מטר היושבים מאחורי נהג בגובה זהה. לחיוב יש לציין את מפתח הדלתות הרחב מאוד מאחור, מה שמקל מאוד על הכניסה למושב האחורי ואין כל צורך באקרובטיקה מיוחדת גם בהושבת ילדים במושבי בטיחות - תענוג. וכרגיל באוקטביה, תא המטען הוא פשוט תענוג לשימוש, עצום בגודלו עמוק, עם מפתח גדול - שימושיות למופת.

 

אוקטביה החדשה - מנועים, ביצועים:

האוקטביה החדשה תשווק כאמור עם שני מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד, מנועי הבנזין בנפחים של 1.0 ליטר ו-1.5 ליטר הם מהדור החדש EVO ומצוידים במערכת מיקרו-היברידית 48V MHEV המסייעת לחיסכון נוסף בצריכת הדלק. בשלב זה, נתוני צריכת הדלק של מנועי הבנזין עדיין לא פורסמו ע"י היצרן. כל הדגמים מצוידים בתיבת DSG כפולת מצמדים שהפעם, התפעול שלה מתבצע דרך מוט הילוכים אלקטרוני קטן (Shift-By-Wire).

 

אוקטביה 1.0 TSI: מנוע שלושה צילינדרים טורבו בנפח של 1.0 ליטר המייצר הספק מרבי של 110 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ המתקבל בין 2,000-3,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים DSG כפולת מצמדים ולדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.6 שניות ומהירות מרבית של 206 קמ"ש.

 

אוקטביה 1.5 TSI: מנוע ארבעה צילינדרים טורבו בנפח של 1.5 ליטר המייצר הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ המתקבל בין 1,500-3,500 סל"ד. גם כאן המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים DSG כפולת מצמדים ולדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.4 שניות ומהירות מרבית של 228 קמ"ש.

 

2020 סקודה אוקטביה החדשה מושב אחורי
מרווחת יותר מאחור ועם בקרת אקלים בעלת 3 אזורים בדגם סטייל.

אבזור ובטיחות:

האוקטביה החדשה תשווק כסטנדרט עם מערכת בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, אור גבוה אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ובקרת ערנות נהג. רמת הגימור סטייל הבכירה מוסיפה ניטור שטח מת.


האוקטביה משווקת בשלוש רמות גימור. על מערכת המולטימדיה MIB3 החדשה של הדגם תוכלו לקרוא בהרחבה בקישור. רמת הגימור הבסיסית אמבישן כוללת, בין היתר: בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, בלם יד חשמלי, מפתח חכם לכניסה והתנעה, משענת מרכזית מלפנים ומאחור, תאורה ראשית LED, חיישני חניה מקוריים אחוריים, מולטימדיה "8.25 בעברית עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, חישוקי סגסוגת "17, מערכת שמע עם 8 רמקולים, לא פחות מ-5 שקעי USB טייפ C - שניים מלפנים, שניים מאחור ואחד לצד המראה המרכזית בספק כוח למצלמת דרך, לדוגמה. ניתן להוסיף לוח מחוונים דיגיטלי בעלות של 2,500 ₪.

 

2020 סקודה אוקטביה החדשה תא הנוסעים
אבזור עשיר בכל רמות הגימור.

רמת הגימור דיינמיק היא גרסה ספורטיבית יותר לאוקטביה ומאובזרת במתלים קשיחים יותר לצד קפיצים קצרים יותר המשולבים עם בולמי זעזועים ספורטיביים ומרווח גחון נמוך יותר בכ-15 מ"מ. להשלמת המראה הספורטיבי, בגרסה זו מוצעים חישוקי סגסוגת 17" בעיצוב ייחודי, ספוילר אחורי בצבע שחור, מראות הצד והגריל הקדמי גם הם צבועים בשחור וספי הדלתות מעוצבים וכן מושבי ספורט ותקרה בצבע שחור.

 

חיבור USB
שקע USB למצלמת דרך.

רמת גימור זו מוסיפה לרשימת האבזור לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, הגה ספורט עם שלושה חישורים במקום שניים ותאורת אווירה. רמת הגימור הבכירה סטייל מוסיפה תאורה ראשית LED Matrix מתקמת עם תאורת מחוונים דינמית, חיישני חניה קדמיים, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים (אחד לאחור), משטח טעינה אלחוטי, חישוקי סגסוגת "18, מערכת מולטימדיה "10.25 הכולל משטח מגע לשליטה מהירה על בקרת האקלים, חבילת כרום חיצונית ועוד.

סקודה אוקטביה החדשה - מפרט טכני מלא להורדה.

סקודה אוקטביה 2021 מפרט טכני - עם נתוני צריכת דלק דגם 1.0 ליטר.

 

סקודה אוקטביה החדשה - מחירון:

אוקטביה 1.0 אוטו' אמבישן - 134,990 ₪

אוקטביה 1.0 אוטו' דיינמיק - 141,990 ₪

אוקטביה 1.0 אוטו' סטייל - 148,990 ₪

 

אוקטביה 1.5 אוטו' אמבישן - 140,990 ₪

אוקטביה 1.5 אוטו' דיינמיק - 147,990 ₪

אוקטביה 1.5 אוטו' סטייל - 154,990 ₪

 

אוקטביה 2.0 דיזל ידני אמבישן - 161,990 ₪

אוקטביה 1.0 אוטו' אמבישן - 171,990 ₪

אוקטביה 2.0 דיזל דיינמיק - 178,990 ₪

ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס: "הדור הרביעי של האוקטביה, מייצג קפיצת מדרגה נוספת ומשמעותית לדגם הפופולארי והמצליח ומחזק, עוד יותר מבעבר, את מעמדה של האוקטביה כרכב משפחתי מוביל בטכנולוגיה, איכות, אבזור ובטיחות וככזה נותן את המענה המושלם לצרכי הלקוחות. האוקטביה החדשה מציעה שיפור כמעט בכל פרמטר ביחס לדור הקודם היא מרווחת יותר, בעלת יחידות הנעה מתקדמות יותר, חסכונית יותר וכוללת טכנולוגיות שבחלקן מוכרות מסגמנטים גבוהים יותר. אנו בטוחים כי מדובר בפרק נוסף בסיפור ההצלחה של הדגם הפופולרי".

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 9

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.