מספר שבועות לאחר שהשיקה את הפוקוס אקטיב, דלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל, משיקה את הפוקוס החדשה בדגמי הסדאן וההאצ'בק החדשים, עם אבזור נוחות ובטיחות עשיר ומחיר תחרותי במיוחד. הפוקוס סדאן תשווק ברמת הגימור טיטניום הגבוהה ועם מנועי 1.0 טורבו 125 כ"ס או 1.5 דיזל 120 כ"ס ואילו הפוקוס האצ'בק תשווק ברמת הגימור הספורטיבית ST ליין ועם מנוע 1.5 טורבו 182 כ"ס, כמו בפוקוס אקטיב. במסגרת ההשקה כל הדגמים יוצעו בהנחה של 4,000 שקל, החל מ-125,900 שקל.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

פורד פוקוס החדשה מציגה עיצוב מלוטש על הצד הדינאמי, עיצוב התואם את מה שאתם יכולים לצפות לו מהדגם ומה שהדגם מפורסם בו עוד מהדור הראשון שהוא שילוב מצוין בין נוחות נסיעה להתנהגות דינאמית. בכדי לאפשר זאת הפוקוס החדשה עושה שימוש בפלטפורמה חדשה (C2) הקשיחה יותר לפיתול ב-20% מזו של הדגם היוצא וקשיחה יותר בכ-50% באזור המתלים. בנוסף לכך, הפוקוס החדשה גם קלה יותר בכ-90 ק"מ מהדגם היוצא.

 

2020 פורד פוקוס סדאן החדשה
פוקוס סדאן החדשה.

המעבר לפלטפורמה החדשה אפשר לפורד לטפל באחת מנקודות החולשה של הדגם היוצא, מרווח הרגליים במושב האחורי, באמצעות הגדלה משמעותית של בסיס הגלגלים לכדי אורך של 2,700 מ"מ - תוספת של 53 מ"מ משמעותיים לעומת הדגם היוצא. שאר מידות הדגם לא השתנו במיוחד, אורך של 4,378 מ"מ (סדאן: 4,647 מ"מ), רוחב של 1,825 מ"מ וגבוה של 1,454 מ"מ. נפח המטען אולי לא מוביל סגמנט אך גם הוא גדל משמעותית לעומת הדגם היוצא ועומד על 375 ליטר (לעומת 316 ליטר) ועם קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח של 1,354 ליטר (סדאן: 511 ליטר).

 

פוקוס ST ליין
פוקוס ST ליין - מראה וכיול ספורטיביים.

לעומת העיצוב החיצוני הדינמי, תא הנוסעים שמרני יותר בעיצובו ולעומת חלק מהמתחרות, גם הרבה פחות טכנולוגי למראה אך זה לא דבר רע בהכרח, אין שום יתרון ממשי בלוח שעונים דיגיטלי על לוח מחוונים רגיל, השליטה על בקרת האקלים היא פשוטה וקלה ולא דרך מסך מגע מעצבן וכו'. מכונית לאנשים שאוהבים לנהוג ופחות לכאלו שאוהבים להתעסק עם הצעצועים ברכב. רשימת אבזור הנוחות והבטיחות בדגם עשירה, כך שרק המראה פחות טכנולוגי, אבל לא יחסר לכם דבר.

 

2020 פורד פוקוס סדאן החדשה
פוקוס סדאן החדשה - מנוע דיזל סופר חסכוני.

מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

כאמור, הפוקוס סדאן תשווק עם שני מנועים, 1.0 ליטר טורבו ו-1.5 ליטר טורבו דיזל (פיתוח משותף עם פיג'ו) ואילו הפוקוס האצ'בק תשווק עם מנוע 1.5 ליטר טורבו. כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו'.

 

פוקוס סדאן 1.0 טורבו: מנוע שלושה צילינדרים טורבו בהספק של 125 כ"ס ומומנט של 17.3 ק"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.2 שניות, מהירות מרבית של 198 קמ"ש, צריכת דלק עירונית של 14.9 ק"מ לליטר ובינעירונית של 23.8 ק"מ לליטר.

 

פוקוס סדאן 1.5 דיזל: מנוע ארבעה צילינדרים טורבו דיזל בהספק של 120 כ"ס ומומנט של 30.6 ק"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 11.1 שניות, מהירות מרבית של 196 קמ"ש, צריכת דלק עירונית של 22.7 ק"מ לליטר ובינעירונית של 27.8 ק"מ לליטר.

 

פוקוס האצ'בק 1.5 טורבו: מנוע שלושה צילינדרים טורבו בהספק של 182 כ"ס ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ, מספיק נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.4 שניות, מהירות מרבית של 220 קמ"ש, צריכת דלק עירונית של 14.3 ק"מ לליטר ובינעירונית של 21.7 ק"מ לליטר. צריכת דלק משולבת של 18.2 ק"מ לליטר.

אבזור ובטיחות:

פוקוס האצ'בק תשווק ברמת הגימור ST ליין המעניקה לדגם מראה ספורטיבי יותר, כולל גריל כוורת מושחר, קליפרים באדום, חצאיות צד, סופיות אגזוז בולטות, שמשות כהות, חישוקי "17 בעיצוב ייחודי ועוד. מעבר למראה הספורטיבי, הדגם זכה גם לכיול ספורטיבי יותר למתלים, כולל הנמכת מרכב של 10 מ"מ, וכן היגוי חד ומהיר יותר. האווירה הספורטיבית ממשיכה אל תא הנוסעים עם גימור קרבון, תקרה שחורה, גלגל הגה קטום, תפירה בצבע אדום לגלגל ההגה ומושבי הספורט.

 

פוקוס ST ליין תא הנוסעים
אבזור עשיר (פוקוס ST ליין).

רשימת האבזור בדגם ST ליין כוללת, בין היתר: מולטימדיה "8 מקורית עם אנדואיד אוטו ואפל קאר-פליי, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם לכניסה והתנעה, קיפול חשמלי למראות הצד, דיבורית BT, בלם יד חשמלי עם Auto Hold, העברת הילוכים מגלגל ההגה, מצלמת רוורס, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, חיישני תאורה וגשם, תאורת LED מלאה ועוד.

 

דגמי הסדאן משווקים ברמת הגימור טיטניום היוקרתית עם אבזור זהה לדגם GT ליין, רק בלי כל התוספות הספורטיביות.

פורד פוקוס האצ'בק ST ליין - מפרט טכני מלא.

פורד פוקוס האצ'בק ST ליין - מפרט טכני מעודכן (אוקטובר 2020).

פורד פוקוס סדאן - מפרט טכני מלא להורדה.

 

2020 פורד פוקוס סדאן החדשה תא הנוסעים
מפרט בטיחות מלא (פוקוס סדאן).

כל הדגמים מצוידים כסטנדרט במערכת הבטיחות המתקדמת Ford Co-Pilot 360+ הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית כולל עצור/סע, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, היגוי אקטיבי בעת תמרון התחמקות ממכשול, בקרת ערנות נהג, אור גבוה אוטומטי ועוד. לרשות ההורים יש מפתח חכם MyKey המאפשר, לדוגמה, להגביל את מהירות הנסיעה כאשר נותנים לנהג צעיר את הרכב.

פורד פוקוס החדשה 2020 - מחירון:

פוקוס סדאן 1.0 טורבו טיטניום - 129,900 ₪

פוקוס סדאן 1.5 דיזל טיטניום - 133,900 ₪

פוקוס האצ'בק 1.5 טורבו ST ליין - 129,900 ₪

 

 

תגובות (27)

This comment was minimized by the moderator on the site

איך אין יציאות מיזוג אוויר לאחור??
חום יולי/אוגוסט סיוט

This comment was minimized by the moderator on the site

אז אל תקנה, מדינה של מתלוננים, מחיר זיל הזול וגם כך המזגן חזק, לא מתאים אל תקנה, לך תשלם עוד 10000 - 20000 ש"ח כדי לקנות רכב עם מזגן מאחור כדי שיהיה לך נעים אם תחזיר את היד.

This comment was minimized by the moderator on the site

בפוקוס 2020 שנמכרת בארץ יש בעיה חמורה. למעט בהצ'בק, אין לנהג אפשרות שליטה בהילוכים.
תנסו להוריד או להעלות הילוכים בירידות, בעליות, בבלימות חירום. אי אפשר!!!
מעבר לזה שזו פגיעה משמעותית ביכולת...

בפוקוס 2020 שנמכרת בארץ יש בעיה חמורה. למעט בהצ'בק, אין לנהג אפשרות שליטה בהילוכים.
תנסו להוריד או להעלות הילוכים בירידות, בעליות, בבלימות חירום. אי אפשר!!!
מעבר לזה שזו פגיעה משמעותית ביכולת הניהוג והשליטה ברכב, זו פשוט בעיה בטיחותית. אז נכון שיש נהגים שבחיים לא מוציאים מ D, אותם היה רצוי ללמד חשיבות שליטה בהילוכים.
אין אף רכב אחר בארץ שמגיע עם כזו תקלה חמורה. אצל כולם ניתן לשלוט בהילוכים, מידית ההילוכים, מידיות בהגה, או בשתי האפשרויות. גם בפוקוס שנמכרת ביתר שווקי העולם, יש ידיות הילוכים בהגה). מבחינתי, עם הבעיה הזו, זה רכב שלא בא בחשבון. גם לא במחיר זול.

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

יש ידיות הילוכים בהגה. קצת הבנת הנקרא....

This comment was minimized by the moderator on the site

אין ידיות הילוכים בהגה, באף דגם פוקוס, למעט ההאצ'בק הרגילה. קצת עובדות אמיתיות, ולא זריית חול בעיניים.

This comment was minimized by the moderator on the site

אין שום בעיה עם התיבה תקרא קצת לפני שאתה רושם. התיבה יודעת להתאים את עצמה לתנאי כביש לעליות וירידות וכו...

This comment was minimized by the moderator on the site

הבעיה בפוקוס 2020 חמורה. ההתאמה העצמית של התיבה היא גימיק נחמד, אבל ההשפעה שלו זניחה עד לא מורגשת. גם מצב L שמופיע בתיבה בישראל, כמעט חסר השפעה. ובכל מקרה זה לא תחליף ליכולת הנהג לשלוט (להוריד או...

הבעיה בפוקוס 2020 חמורה. ההתאמה העצמית של התיבה היא גימיק נחמד, אבל ההשפעה שלו זניחה עד לא מורגשת. גם מצב L שמופיע בתיבה בישראל, כמעט חסר השפעה. ובכל מקרה זה לא תחליף ליכולת הנהג לשלוט (להוריד או להעלות) בהילוכים בבלימות חירום, או בירידות ועליות תלולות. זו גם הסיבה שבשאר העולם הפוקוס האוטומטית נמכרת עם ידיות הילוכים מאחורי ההגה.

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

לפוקוס 2020 שנמכר בישראל יש בעיית בטיחות קשה.
בבלימות חירום, או בירידות תלולות אין לנהג אפשרות לשלוט בהילוכים. זה הרכב היחיד בארץ עם בעיה כזו. שלא לדבר כמה זה פוגע באיכות הנהיגה.

בעיית הבטיחות...

לפוקוס 2020 שנמכר בישראל יש בעיית בטיחות קשה.
בבלימות חירום, או בירידות תלולות אין לנהג אפשרות לשלוט בהילוכים. זה הרכב היחיד בארץ עם בעיה כזו. שלא לדבר כמה זה פוגע באיכות הנהיגה.

בעיית הבטיחות בהילוכים קיימת רק בפוקוס שנמכר בישראל. בשווקים אחרים פוקוס אוטומטי נמכר עם ידיות החלפת הילוכים. רק בארץ חתכו את זה, למעט רמת גימור st. רק בארץ אין לנהג אפשרות לשלוט בהילוכים, אם נדרש.

זוכרים את התאונה הקטלנית לפני מספר שנים, בה משפחה שלמה נהרגה בירידות לטבריה, כי לא הצליחו לבלום, וכנראה עם בעיה בבלמים?
אולי היה סיכוי לתוצאה אחרת אם היו מנסים לבלום בסיוע הורדת הילוכים. בפוקוס 2020 בישראל, האפשרות אפילו לא קיימת. אין לנהג יכולת להחליף הילוכים.

פורד פינטו - התנהגות פורד ודלק מוטורס מעלה סממנים דומים להתנהגות פורד עם הפינטו. מי שלא מכיר את האירוע, שיעשה גוגל. במקרה של הפינטו פורד הסתירו, מסיבה כלכלית, תקלה קטלנית שהרגה לא מעט אנשים. היה להם יותר זול לשלם פיצויים לנפגעים, מאשר לתקן את התקלה. בפוקוס 2020, פורד ודלק מוטורס החליטו, יתכן שגם כאן מסיבות כלכליות, לחתוך את אפשרות השליטה של הנהג בהילוכים. מי שחס וחלילה בחירום ידרש להורדת הילוכים ידנית, פשוט לא יוכל. אין. מבחינתי זה רכב פסול.

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

מחיר פגז

This comment was minimized by the moderator on the site

על הדבר הכי חשוב לא דיברו פה, מה עם הגיר?!!
האם זה שוב גיר דול קלאץ' שמתחמם ונהרס בפקקים?

This comment was minimized by the moderator on the site

מדובר בגיר אוטומטי פלנטרי עם 8 הילוכים.

This comment was minimized by the moderator on the site

"הפוקוס החדשה גם קלה יותר בכ-90 ק"מ מהדגם היוצא"
הבדל עצום לדעתי. רצוי לציין הבדלי משקל על ידי יחידות משקל ולא מרחק

This comment was minimized by the moderator on the site

לא אתקרב יותר לפורד פוקוס אכלתי אותה בגדול

This comment was minimized by the moderator on the site

אנשים אכלו אותה בגלל הגיר, אבל אף אחד לא מדבר על זה שבVAG קיים אותו בלוף - גיר דו מצמדי שנוטה להתפוצץ בשלב מסויים, ואנשים ממשיכים לקנות פולקסווגן, סקודה, סיאט כאילו כלום.
בכל מקרה, בפורד, בניגוד...

אנשים אכלו אותה בגלל הגיר, אבל אף אחד לא מדבר על זה שבVAG קיים אותו בלוף - גיר דו מצמדי שנוטה להתפוצץ בשלב מסויים, ואנשים ממשיכים לקנות פולקסווגן, סקודה, סיאט כאילו כלום.
בכל מקרה, בפורד, בניגוד לVAG משתמשים היום בגיר פלנטרי (אוטומטי "רגיל"). אנחנו לא יודעים עדיין מה רמת האמינות של הרכב באופן כללי, אבל הפוטנציאל לקלקולים נמוך יותר מאשר בVAG

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

אם אתה כזה סטום, אז אל תתקרב, היא גם לא רוצה אותך.

This comment was minimized by the moderator on the site

אני קורא את התגובות על הגיר הבעייתי ואני לא מבין איך יכול להיות שהגיר הדפוק היה בשנים 2012-2014 ולעומת זאת בפולקסווגן/סקודה/סיאט מוכרים עדיין גיר דרעק שעולה פי 2 בתיקונים והעולם שותק. בטויוטה...

אני קורא את התגובות על הגיר הבעייתי ואני לא מבין איך יכול להיות שהגיר הדפוק היה בשנים 2012-2014 ולעומת זאת בפולקסווגן/סקודה/סיאט מוכרים עדיין גיר דרעק שעולה פי 2 בתיקונים והעולם שותק. בטויוטה ב2008 היה גם גיר דפוק וכולם שוכחים ונחשו מה? רק פורד נתנה פיצוי והארכת אחריות ללקוחות והשאר שלחו את כולם ללכת ל****. פורד משנת 2015 משווקת מכונה גרמנית עם מנועים קטלניים במחיר נמוך ובגלל דעות קדומות השוק של הרכב נפגע.

המשך קריאה
This comment was minimized by the moderator on the site

אורי תיאר הכי טוב את המצב. דווקא יבואן שהלך הכי הרבה עקב הגיר הדפוק הזה כלפי הלקוחות ספג יותר אש מאשר קבוצת VAG וטויוטה שבכלל שם קונים כמו עדר.

This comment was minimized by the moderator on the site

ממש אין אחריות על הגיר !!!! רק חלק אחד מתוך 3 חלקים של הגיר ..וגם את זה פורד הצליחו לבטל !! ביזיון של רכב . גם בחצי מחיר לא אקנה יותר פורד . אגב עדיין נוהג על עגלה כזו

There are no comments posted here yet
הצג תגובות נוספות

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location