פורשה טייקן GTS
פורשה טייקן GTS וטייקן GTS ספורט טוריסמו.
פורשה טייקן GTS
פורשה טייקן GTS וטייקן GTS ספורט טוריסמו.

פורשה מציגה שתי גרסאות חדשות לטייקן החשמלי, טייקן GTS וטייקן GTS ספורט טוריסמו. דגמי GTS - Gran Turismo Sport הם לא הדגמים החזקים ביותר של פורשה או בעלי הביצועים היבשים המהירים ביותר אלא דגמים בהם ניתן דגש לניהוג והנאה מנהיגה יחד עם עיצוב ואווירה ספורטיבית יותר בתא הנוסעים.

 

מאורכיד ספורטס קארס ישראל, יבואנית פורשה בישראל, נמסר כי שני הדגמים כבר זמינים לרכישה במחיר של 1,045,000 ₪ לדגם טייקן GTS ובמחיר של 1,055,000 ₪ לטייקן GTS ספורט טוריסמו.

 

פורשה GTS טוריסמו ספורט
פורשה GTS טוריסמו ספורט - גרסת סטיישן לטייקן.

הטייקן GTS ספורט טוריסמו הוא דגם חדש למשפחת דגמי הטייקן של פורשה. למעשה מדובר בגרסה מונמכת לטייקן קרוס טוריסמו, פחות 20-30 מ"מ, כך שבפועל מדובר בגרסת סטיישן שימושית לטייקן המציעה נפח תא מטען של עד 1,200 ליטר (ועוד 82 ליטר בתא הקדמי) ומרווח ראש משופר ב-45 מ"מ לנוסעי השורה השנייה.

 

בשני דגמי ה-GTS נמצא שני מנועים חשמליים כאשר המנוע האחורי משודך לתיבת 2 הילוכים כמו בשאר דגמי הטייקן. ההספק הכולל המרבי עומד על 598 כ"ס (הספק זמני בשימוש במצב בקרת יציאה מהמקום) כך שמבחינת הספק הדגם ניצב בין הטייקן 4S עם 462 כ"ס והטייקן טורבו עם 670 כ"ס. לפי פורשה, לשני דגמי הטייקן GTS נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.7 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

 

פורשה טייקן GTS
אווירת ביצועים בתא הנוסעים.

כמו שאר הדגמים הבכירים של הטייקן גם דגמי ה- GTS מצוידים בסוללה בקיבולת של 93.4kWh בארכיטקטורת 800V המאפשרת טעינה אלוטרה מהירה בהספק של עד 270kW כך שטעינה של 5% עד 80% דורשת המתנה של 22.5 דקות בלבד. דגמי הטייקן GTS הם בעלי טווח הנסיעה הארוך ביותר מבין כל דגמי הטייקן - עד 504 ק"מ בתקן WLTP.

 

מערכת הבלימה בדגמי GTS נלקחה מדגמי הטייקן 4S, שש בוכנות מלפנים וארבע מאחור, אך עם צלחות בלימה קדמיות גדולות יותר, 390 מ"מ לעומת 360 מ"מ, לשיפור המשוב ופיזור החום. מתלי האוויר של הדגם נלקחו מהטיקן טורבו אך זכו לכיול ייחודי לדגם, כך גם מערכת ההיגוי ומערכות הבקרה האלקטרוניות השונות.

 

פורשה טייקן GTS
פורשה טייקן GTS.

אל ההדגשה בשחור לעיצוב החיצוני, חצאיות צד בולטות עם כיתוב GTS וחישוקי "21 שחורים בעיצוב ייחודי מצטרף תא נוסעים באווירת ביצועים עם שימוש נרחב באלקנטרה, גם על ההגה, הדשבורד והתקרה, גלגל הגה GT, מושבי ספורט ועוד. רוכשי הדגם יוכלו לשדרג את חלון הגג לחלון גג VLC המאפשר את שינוי השקיפות בלחיצת כפתור.

2022 פורשה טייקן GTS וטייקן GTS ספורט טוריסמו

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • This commment is unpublished.
    avatar
    אין פאר יותר !! · 17/11/2021
    אין עץ ואין עור. הכל זה תחליפים !!אין סיבה למחיר מעל 400 אלף שקל לרכב סאלון פאר של 5 מטר אורך.רויילס רוייס מאייבך  - פראיירים שקונים רכב מעל 400,000 שקל. וכנ"ל הרכבים פה !!מילא עץ ועור אז יש פה עילה למחיר מטורף. 
    אבל נגמר עידן העץ והעור האמיתיים !! וגם אלומיניום זה זול היום. 
    וגם כל החומרים המורכבים מוזלים משנה לשנה. 
    אין סיבה שרכב אקזוטי ספורט או פאר יעלה מעל 400,000 שקלים (כולל בתוכו חומרים מורכבים !!
    • This commment is unpublished.
      avatar
      מטר 30 מרצדס · 17/11/2021
      מסך ה1.3 מטר של מרצדס עולה 66,000 שקלים. שמחיר עלות שלו זה 11,000 . בחו"ל עולה 35,000 שקלים.ורק פה בארץ 60,000 שקלים פלוס 6000 שקלים אפליקציות אקסטרה. 
    • This commment is unpublished.
      avatar
      מסך מטר · 17/11/2021
      מסך מטר או יותר - עולה בישראל 40,000 60,000 אפילו יותר !!!אין סיבה שיעלה מעל 10,000 - עובדים על אנשים בעיניים !!  מעבד של מחשב משחקים טוב, עולה 2000 שקלים (מה שמשמש למערכת הפעלה ולתוכנות עבור המסך מטר !!!)
  • This commment is unpublished.
    avatar
    מרפי · 17/11/2021
    רק מליון שקל ויש לכם רכב שכמעט מגיע לביצועים של טסלה מודל 3 .