פורשה Mission R קונספט
פורשה Mission R קונספט.
פורשה Mission R קונספט
פורשה Mission R קונספט.

פורשה ציגה במסגרת תערוכת מינכן את הקונספט Mission R, רכב מסלול חשמלי המספק לנו הצצה אל הטכנולוגיה שפורשה מפתחת עבור רכבי ספורט חשמליים לצד הצצה לדור הבא של הקיימאן שישווק בגרסה חשמלית מלאה. בפורשה דרך אגב, שהצהירה כי ה-911 שלה תהיה המכונית האחרונה שלה לעבור להנעה חשמלית ואף מפתחת דלק סינתטי, המפחית ב-85% את פליטת ה- C02, בכדי שלקוחות המותג יוכלו להמשיך לעשות שימוש במנועי בעירה פנימית, מעריכים כי עד לשנת 2030 מעל ל-80% ממכוניות הספורט החדשות יעשו שימוש במנוע חשמלי.

 

מערכת ההנעה החשמלית של הדגם משלבת שני מנועים חשמליים, במצב נסיעה רגיל ההספק הכולל עומד על 680 כ"ס ובמצב המיועד למקצי דירוג ההספק המרבי עולה ל-1088 כ"ס. המנוע הקדמי שבדגם מייצר הספק מרבי של 435 כ"ס וזה האחורי הספק של 653 כ"ס. לפי פורשה, לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של "פחות מ-2.5 שניות", ומהירות מרבית של 300 קמ"ש. לפי פורשה, המכונית הזו מהירה על המסלול כמו ה- 911 GT3 Cup - הגרסה הייעודית של ה- GT3 למסלול.

 

פורשה Mission R
טכנולוגיית מרוצים חשמלית לכביש הציבורי.

הנעה חשמלית יכולה להיות מאוד חזקה ומהירה לפרקי זמן קצרים, אך בכל הקשור ברכבי ספורט האתגר הוא לאפשר את אותם ביצועי קצה לאורך זמן ממושך מבלי לגרום נזק לתאים ומבלי לחוות ירידה בביצועים בשל התחממות הסוללה. כמובן שלכל זה ישנה גם השפעה לא רק על הביצועים הרגעיים אלא גם על אורך החיים של הסוללה. פורשה לא מרחיבה במיוחד על מה שהיא פתיחה בתחום זה אך היא מציינת כי תכנון חדש של המנועים והסוללות ושימוש בקירור ישיר באמצעות שמן מאפשרים לדגם לשמור על ביצועים מרביים בנהיגת מסלול.

 

גם בתחום הטעינה המהירה פורשה מציגה חידושים (Porsche Turbo Charging), עם הטייקן החשמלי פורשה הציגה טעינה במתח של 800V המאפשרת טעינה מהירה במיוחד, בקונספט היא מציגה טעינה במתח גבוה יותר של 900V ובהספק של 340kW שלפי החברה מאפשר בהפסקת נהיגה של 15 דקות לטעון את הסוללה מקיבולת של 5% ל-80% בזמן של 15 דקות בלבד.

 

פורשה Mission R
חלק מהטכנולוגיה שהוצגה בדגם תשמש את הקיימן החשמלית.

קיבולת הסוללה השימושית בדגם עומדת על 80kWh והתאים המרכיבים את הסוללה עושים שימוש בהדקים מסיליקון, במקום קובלט לדוגמה, ולפי פורשה הטכנולוגיה הזו מאפשרת בין היתר להשיג התנגדות פנימית נמוכה ושימוש במערכת בלימה רגנרטיבית בהספק גבוה לטעינה מהירה של הסוללה בזמן בלימה. לפי פורשה, הסוללה הזו תאפשר נהיגת מירוץ ממושכת לזמן של 25 עד 40 דקות וזה אומר שפורשה מביאה לכביש טכנולוגיה שאפשר למצוא כיום רק ברכבי פורמולה E.

 

הקונספט קומפקטי יחסית בגודלו עם אורך של 4.33 מטר, רוחב של 1.99 מטר וגובה של 1.19 מטר. בזכות מערכת הנעה חשמלית מתקדמת ושימוש נרחב בחומרים מתקדמים וקלים לדגם משקל כולל של 1,500 ק"ג בלבד, זה רק 100 ק"ג יותר מהקיימן GT4 העושה שימוש במנוע שישה צילינדרים בנפח של 4.0 ליטר.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.