ב.מ.וו M5 החדשה
M5 החדשה עוברת להנעה כפולה ותיבת 8 הילוכים אוטו'.
ב.מ.וו M5 החדשה
M5 החדשה עוברת להנעה כפולה ותיבת 8 הילוכים אוטו'.

M5 החדשה עוברת להנעה כפולה, אך עם מוד הנעה אחורית 2WD, ולתיבת 8 הילוכים אוטו'. עם 600 כ"ס, התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-3.5 שניות.

 

לאחר שחשפה בחודש ספטמבר האחרון את סדרה 5 החדשה, ב.מ.וו חושפת כעת פרטים טכניים ראשונים על הגרסה הבכירה של סדרה 5, ה- M5 החדשה.

 

כמו מרבית המתחרות שלה ולאחר 33 שנה מאז שהוצגה ה-M5 הראשונה, גם ב.מ.וו עוברת להנעה כפולה עם ה-M5 החדשה, עניין של התגברות על מגבלות פיסקליות אך בעיקר, לפי ב.מ.וו, זה עניין של שיווק ומכירות לשוק האמריקאי, השוק הגדול בעולם של ה-M5.

 

לפני שאתם משמיעים קולות אכזבה, כדאי שתדעו שמהנדסי חטיבת M עבדו שעות רבות על מערכת ההנעה הכפולה של הדגם (M xDrive) בכדי שזו לא תאכזב את חובבי ההנעה האחורית. למערכת הנעה הכפולה 3 מצבי הנעה (כתלות במצב בקרת היציבות): הנעה כפולה קבועה 4WD, מצב 4WD SPORT עם תעדוף משמעותי יותר לגלגלים האחוריים ואפשרות לצאת לדריפט (מבוקר) או מצב 2WD מלא כאשר מערכת בקרת היציבות מנותקת. במצב ניתוק מלא של בקרת היציבות, ניתן לבחור בכל אחד משלושת מצבי ההנעה.

 

M5 החדשה מערכת הנעה כפולה XDRIVE

 

מערכת ההנעה הכפולה של הדגם כוללת תיבת העברה מרכזית המחלקת את המומנט בין הציר האחורי לקדמי (0-100 אחוז לאחד הצירים) ודיפרנציאל M אקטיבי דואג לחלק את המומנט בין הגלגלים האחוריים. עם ה-M5 החדשה, ב.מ.וו נוטשת את תיבת ה-7 הילוכים כפולת M-DCT של הדגם היוצא לטובת תיבת 8 הילוכים אוטו' M Steptronic. למרות תוספת ההנעה הכפולה והמעבר לתיבת 8 הילוכים אוטו', ה- M5 החדשה קלה בכ-35 ק"ג מהדגם היוצא.

 

בחזיתה של ה- M5 החדשה נמצא את אותו מנוע של הדגם היוצא, 4.4 ליטר V8 טווין-טורבו, אך בגרסה משופרת ומשודרגת. למנוע המשופר הספק מרבי של 600 כ"ס ומומנט מרבי של 76.4 קג"מ, שיפור קל לעומת חבילת הקומפטישן של ה-M5 היוצאת אשר הוצגה בשנה שעברה. נתון התאוצה 0-100 קמ"ש עומד על 3.3 שניות.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.