2025 קיה EV4 האצ'בק
קיה EV4 האצ'בק - משפחתית חשמלית.
2025 קיה EV4 האצ'בק
קיה EV4 האצ'בק - משפחתית חשמלית.

 לאחר שחשפה בחודש פברואר האחרון את ה- EV4, במרכב סדאן והאצ'בק, קיה החלה לשווק באירופה את ה- EV4 האצ'בק, המשפחתית החשמלית החדשה של קיה שפותחה מראש כדי להיות משפחתית חשמלית מרווחת במחיר נגיש ובאירופה לפחות זה אכן המצב כאשר מחיר הבסיס של הדגם בבריטניה עומד על החל מ-157,000 ₪ לדגם הבסיס עם סוללת 58.3kWh והחל מ-171,000 ₪ לדגם הבסיס עם סוללת 81.4kWh, המאפשרת לדגם טווח נסיעה מרשים של כ-625 ק"מ. 

 

 יונדאי במבצע אאוטלנדר

קיה EV4 האצ'בק בקצרה:

  • אורך: 4.43 מ'
  • בסיס גלגלים: 2.82 מ'
  • הנעה קדמית 204 כ"ס ו-28.8 קג"מ
  • טעינה ביתית: 11kW
  • טעינה מהירה 10-80%: כ-30 דקות
  • דגם 58.3kWh:
  • טווח נסיעה: 440 ק"מ
  • 0-100 קמ"ש: 7.5 ש'
  • דגם 81.4kWh:
  • טווח נסיעה: 625 ק"מ
  • 0-100 קמ"ש: 7.7 ש'

 

קיה EV4 סדאן
קיה EV4 סדאן (גימור GT ליין).

לפני הכל נציין כי קיה EV4 תהיה זמינה באירופה גם בגרסת הסדאן לה אורך של 4,730 מ"מ ונפח תא מטען של 490 ליטר, מעבר לנתונים אלו שתי גרסאות המרכב זהות בכל השאר אך יש לציין כי טווח הנסיעה של דגם הסדאן יהיה קצת ארוך יותר בזכות המבנה האווירודינמי יותר של מרכב הסדאן.  נציין בנוסף כי בקרוב קיה תחל לשווק באירופה גם את הקרוסאובר EV5, קרוסאובר שהוצג אשתקד עבור השוק הסיני אך בקרוב יהפוך לדגם גלובלי. קיה EV5 ישווק עם סוללת 81.4kWh ועם מנוע חשמלי קדמי 215 כ"ס.  

 

2025 קיה EV4 האצ'בק
קיה EV4 האצ'בק.

קיה EV4 פותחה במקביל לקרוסאובר קיה EV3 כאשר הפיתוח של שני הדגמים שם דגש על היכולת לשווק רכב חשמלי במחיר נגיש ותחרותי, גם לזה של תעשיית הרכב מסין. הדגם עדיין מבוסס על פלטפורמת E-GMP אך במקום הנעה אחורית או כפולה בדגמים החשמליים הבכירים יותר של קיה (EV6 או EV9 לדוגמה) כאן הנעה קדמית בלבד ובמקום ארכיטקטורת 800V כאן מדובר בארכיטקטורת 400V סטנדרטית יותר - כמו אצל מרבית המתחרות הישירות. מה שאין בו פשרה זה בכל שאר התחומים החשובים, בין אם טכנולוגיה, מערכות בטיחות ועוד, מכל זה יש לקיה EV4 בשפע. 

 

עם אורך של 4.43 מטר, קיה EV4 האצ'בק ארוכה יותר ב-10 ס"מ ממשפחתית האצ'בק ממוצעת, כך גם בסיס הגלגלים שארוך יותר בכ-12 ס"מ מזה של משפחתית האצ'בק ממוצעת. זה אמנם בהשוואה למשפחתיות בנזין כגון פולקסווגן גולף אך גם מול מתחרות חשמליות כגון MG4 או BYD דולפין קיה EV4 גדולה יותר ומציעה מרווח גדול יותר במושב האחורי. זה גם המקרה כאשר משווים את קיה EV4 סדאן למשפחתית סדאן ממוצעת. 

 

2025 קיה EV4 האצ'בק
טווח נסיעה של עד 625 קילומטר.

טווח נסיעה של עד 625 ק"מ:

קיה EV4 תשווק עם אותן יחידות הנעה של קיה EV3, המרכב האווירודינמי יותר מאפשר ל- EV4 להשיג טווח נסיעה קצת ארוך יותר.  בשני המקרים אלו המכוניות החשמליות העממיות עם טווח הנסיעה מהגדולים ביותר שניתן להשיג כיום - מעל ל-600 ק"מ. כמו שאר דגמי קיה החשמליים, גם קיה EV4 מצויד בטכנולוגיית V2L בהספק של עד 3.3kW. 

קיה EV4 מפרט טכני

דגם EV4 58.3kWh EV4 81.4KWh
הספק (כ"ס) 204 204
מומנט (קג"מ) 28.8 28.8
0-100 קמ"ש (ש') 7.5 7.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 170 170
טווח נסיעה 440 625
טעינה ביתית (שעות) 5.3 7.25
טעינה מהירה (דקות) 29 31
אורך (מ"מ) 4,430 4,430
רוחב (מ"מ) 1,860 1,860
גובה (מ"מ) 1,485 1,485
בסיס גלגלים (מ"מ) 2,820 2,820
תא מטען (ליטר) 435 435
כושר גרירה מרבי (ק"ג) 500 1,000
הערות: הנתונים הם לרמת הגימור הבסיסית Air עם חישוקי "17, עם חישוקי "19 טווח הנסיעה קצר יותר.

אל העיצוב של קיה EV4 האצ'בק, ובמיוחד לזה של דגם הסדאן, צריך עוד קצת זמן כדי להתרגל, זה כנראה מסוג העיצובים שלא עוברים טוב בתמונות בשל פרופורציות ואלמנטים לא שגרתיים. 

 

קיה EV4 תא הנוסעים
מודרני, שימושי ונעים לשהייה.

תא הנוסעים לעומת זאת שגרתי יותר במובן שהוא המשך ישיר למוכר לנו משאר הדגמים החשמליים של קיה המתאפיינים בעיצוב ושילובי צבעים וחומרים המעניקים תחושה מודרנית ואוורירית במיוחד, לכך גם תורמת תאורת האווירה העשירה שהותקנה בדגם. כל זה לא בא על חשבון השימושיות, תחום שדי הוזנח בעידן החשמלי. קחו לדוגמה את מבנה הקונסולה בין המושבים, במקום גשר המסתיר את חלל תא האחסון שמתחת לו והופך אותו לפחות נגיש ושימושי, כאן חללי האחסון פותחים ונגישים וזה ממשיך גם לשמירה על ממשקי כפתורים פיזיים לדברים השימושיים ובקיצור, זו מכונית ידידותית למשתמש מבלי לוותר על טכנולוגיה מתקדמת, מסכים, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד. כרגיל בקיה מפרט הבטיחות די עשיר וכולל את דור המערכות העדכני יותר של החברה. 

 

קיה EV4 תא הנוסעים
מרווח גדול לנוסעים מאחור.

עם הסוללה הבסיסית לקיה EV4 (ובאותה מידה גם לקיה EV3) יש את כל מה צריך כדי להתחרות בתעשיית הרכב הסינית כאשר התמחור, טווח הנסיעה, הביצועים והאבזור מקבילים למתחרים מסין. לצד זה לקיה EV4 יש עוד קלף בשרוול וזה טווח נסיעה יוצא דופן בדגמי 81.4kWh זאת כאשר הממוצע לסגמנט עומד כיום על טווח של לא יותר מכ-450 ק"מ. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
 יונדאי במבצע אאוטלנדר
  • תגובות 12

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.