טלקאר, יבואנית קיה בישראל, תחל בקרוב בשיווק של שלושת החשמליות החדשות של קיה ויש בהחלט למה לחכות שכן מדובר בחשמליות שלא רק זוכות לביקורת חיוביות מאוד אלא מציעות טווח נסיעה ארוך של עד 625 ק"מ לצד תמחור תחרותי ומחיר נגיש יותר מהחשמליות הבכירות יותר של קיה (EV6 ו- EV9). אנחנו כמובן מדברים על דגמי הקרוסאובר קיה EV3 וקיה EV5 וכן על המשפחתית האצ'בק/סדאן קיה EV4.
שלושת החשמליות החדשות של קיה מתמקדות במשפחה ונכנסות לזירה התחרותית ביותר בשוק הרכב החשמלי בישראל מול דגמים כגון BYD אטו 3, ג'ילי EX5, לפי מוטור C10, פיג'ו 3008, MG4 ועוד כאשר קיה EV3 הוא קרוסאובר משפחתי קומפקטי, קיה EV4 היא משפחתית האצ'בק קלאסית וקיה EV5 הוא ספורטאז' פלוס בגודלו.

כאמור, המיקוד בדגמים אלו היה להשיק רכבים חשמליים במחיר נגיש ותחרותי, גם לתצורת סין, וכדי לעשות את זה קיה עברה לתצורת ההנעה המקובלת (והזולה יותר) בסגמנט, כלומר הנעה קדמית במקום אחורית/כפולה, עדיין על בסיס פלטפורמת E-GMP, וכן שימוש ארכיטקטורת 400V במקום 800V כמו בדגמים היקרים יותר של קיה (EV6 ו-EV9). בשאר התחומים לעומת זאת אין פשרות, לא בגודל הסוללה או טווח הנסיעה, לא בטכנולוגיה, בטיחות או באיכות תא הנוסעים.
עבור דגמים אלו קיה פיתחה בנוסף שתי סוללות 400V חדשות (NMC), האחת בקיבולת של 58.3kWh המקבילה לזו המוצעת במרבית המתחרים בשוק ומאפשרת טווח נסיעה של כ-430 ק"מ והשנייה בדגמי טווח ארוך (והיחידה בדגם EV5) בקיבולת של 81.4kWh המאפשרת לדגמים להשיג טווח נסיעה של כ-530 ק"מ בדגם EV5 ומעל ל-600 ק"מ בדגמים EV3 ו- EV4. הטעינה בכל הדגמים זהה: טעינה מהירה של 10% עד 80% בזמן של כ-30 דקות וטעינה ביתית בהספק של עד 11kW.

מה שעוד משותף לכל הדגמים המדוברים זה תכנון ועיצוב תא נוסעים שמנצל את הפלטפורמה וההנעה החשמלית כדי ליצור תא נוסעים המרגיש מרווח ואוורירי יותר לצד שימושיות גבוהה. בכל הדגמים תמצאו דשבורד אנכי, קונסולה מרכזית פתוחה ונמוכה, מגוון שילובי צבעים וחומרים ייחודיים ומסך פנורמי המשלב שלושה מסכים, שניים בגודל של "12.3 ומרכזי בגודל "5.3. לצד זה לכל הדגמים ממשקי שליטה פיזיים עבור הפעולות השכיחות כך שלא על כל דבר קטן צריך לגשת למסך המרכזי כמו אצל המתחרים מסין, שלא מצטיינים בהנדסת אנוש ושימושיות.
קיה EV3:
צפי הגעה ספטמבר 2025. קיה EV3 הוא כאמור קרוסאובר משפחתי קומפקטי, קצת קצר וקטן יותר מדגמים כגון BYD אטו 3, לדוגמה, אך בשורה התחתונה מרווח ושימושי לא פחות, גם בזכות העיצוב הזקוף שקיה העניקה לדגמי הקרוסאובר האחרונים שלה, עיצוב המאפשר לנצל טוב יותר את המרחב בחלל תא הנוסעים.

לקיה EV3 אורך של 4.31 מטר, רוחב של 1.85 מטר ובסיס גלגלים של 2.68 מטר, כך שמדובר בדגם שמצד אחד קצר יותר מהספורטאז' בכ-20 ס"מ אך דומה בכל שאר המידות. קיה EV3 אמנם מספיק מרווח ל-4 נוסעים בוגרים בגובה של 1.80 מ' אך בשל הרצון לספק גם תא מטען גדול יחסית (460 ל') על מידת האורך הקצרה יחסית של הדגם, המרווח לנוסעים בוגרים מאחור מספק אך לא מפנק, עבור זה בדיוק יש את ה- EV5 בהיצע. כמובן שהכל תלוי בגובה הנהג והנוסעים, אם אתם בגובה ממוצע ה- EV3 ירגיש כמו רכב מרווח למדי.
קיה EV3 מפרט טכני |
||
דגם | EV3 58.3kWh | EV3 81.4kWh |
---|---|---|
אורך | 4,310 מ"מ | |
רוחב | 1,850 מ"מ | |
גובה | 1,570 מ"מ | |
בסיס גלגלים | 2,680 מ"מ | |
נפח תא מטען (ליטר) | 460 ליטר | |
הספק מרבי | 204 כ"ס | 204 כ"ס |
מומנט מרבי | 28.8 קג"מ | 28.8 קג"מ |
0-100 קמ"ש | 7.5 ש' | 7.7 ש' |
מהירות מרבית | 170 קמ"ש | 170 קמ"ש |
טווח נסיעה | 435 ק"מ | 604 ק"מ |
טעינה מהירה 10-80% | 29 ד' | 31 ד' |
טעינה ביתית 0-100% | 5.3 ש' | 7.25 ש' |
על קיה EV3 תוכלו לקרוא בהרחבה בקישור.
קיה EV4:
צפי הגעה דצמבר 2025. קיה EV4 היא המשפחתית החשמלית הקלאסית של קיה שהוצגה במרכב האצ'בק וסדאן, כאשר מרכב הסדאן מיועד יותר למדינות צפון אמריקה ופחות לאירופה בה במרבית השווקים הדגם ישווק רק במרכב האצ'בק. המתחרות העיקריות של ה- EV4 בשוק הישראלי הן MG4 וכן BYD דולפין.

לקיה EV4 האצ'בק אורך של 4.43 מטר, רוחב של 1.86 מטר ובסיס גלגלים של 2.82 מטר, כך שהיא קצת ארוכה יותר מהאצ'בק משפחתית ממוצעת ועם בסיס גלגלים השייך לסגמנט המשפחתיות הגדולות כך שלמרות מידת האורך הקומפקטית תמצאו בדגם מושב אחורי מרווח במיוחד, הרבה יותר מרווח מזה של משפחתית האצ'בק כמו קיה סיד וגם יותר מזה של שתי המתחרות הישירות להן בסיס גלגלים של 2.70 מטר בלבד. נפח תא המטען בדגם עומד על 435 ליטר, ממוצע לסגמנט.
קיה EV4 מפרט טכני |
||
דגם | EV4 58.3kWh | EV4 81.4KWh |
---|---|---|
הספק (כ"ס) | 204 | 204 |
מומנט (קג"מ) | 28.8 | 28.8 |
0-100 קמ"ש (ש') | 7.5 | 7.7 |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 170 | 170 |
טווח נסיעה | 440 | 625 |
טעינה ביתית (שעות) | 5.3 | 7.25 |
טעינה מהירה (דקות) | 29 | 31 |
אורך (מ"מ) | 4,430 | 4,430 |
רוחב (מ"מ) | 1,860 | 1,860 |
גובה (מ"מ) | 1,485 | 1,485 |
בסיס גלגלים (מ"מ) | 2,820 | 2,820 |
תא מטען (ליטר) | 435 | 435 |
כושר גרירה מרבי (ק"ג) | 500 | 1,000 |
הערות: | הנתונים הם לרמת הגימור הבסיסית Air עם חישוקי "17, עם חישוקי "19 טווח הנסיעה קצר יותר. |
עוד על קיה EV4 תוכלו לקרוא בהרחבה בקישור.
קיה EV5:
צפי הגעה דצמבר 2025. אם קיה EV3 וקיה EV4 נכנסים לסגמנטים ללא מתחרים רבים, קיה EV5 לעומת זאת נכנס ישירות לסגמנט התחרותי ביותר בישראל עם דגמים כגון BYD אטו 3, ג'ילי EX5 ועוד. לקיה EV5 אורך של 4.61 מטר, רוחב של 1.87 מטר ובסיס גלגלים של 2.75 מטר, כך שהוא גדול יותר מהספורטאז' והאטו 3 ודומה בגודלו לג'ילי EX5. לצד חלל תא נוסעים מרווח מאוד, קיה EV5 מוסיף גם תא מטען גדול בנפח של 566 ליטר (461 ל' בג'ילי) ועוד אחד קדמי בנפח של 44 ליטר.

יתרון די ברור שיש לקיה EV5 לעומת המתחרים הישירים מסין זה טווח הנסיעה. עם סוללת 81.4kWh קיה EV5 מבטיח טווח נסיעה של 530 ק"מ, זה 100 ק"מ יותר מהממוצע המקובל בסגמנט ודומה יותר למה שנמצא בדגמים יקרים יותר כמו פיג'ו 3008, סקודה אניאק ועוד.
קיה EV5 מפרט טכני |
|
דגם | EV5 81.4kWh |
---|---|
אורך | 4,610 מ"מ |
רוחב | 1,875 מ"מ |
גובה | 1,675 מ"מ |
בסיס גלגלים | 2,750 מ"מ |
נפח תא מטען (ליטר) | 566 ליטר |
הספק מרבי | 215 כ"ס |
מומנט מרבי | 29.0 קג"מ |
0-100 קמ"ש | 8.4 ש' |
מהירות מרבית | 185 קמ"ש |
טווח נסיעה | 530 ק"מ |
טעינה מהירה 10-80% | 31 ד' |
טעינה ביתית 0-100% | 7.25 ש' |
עוד על קיה EV5 תוכלו לקרוא בהרחבה בקישור.