2021 סקודה קודיאק RS החדש
סקודה קודיאק RS החדש.
2021 סקודה קודיאק RS החדש
סקודה קודיאק RS החדש.

במסגרת השקת הקודיאק 2021 המחודש סקודה חשפה גם את גרסת הביצועים החדשה של הדגם, הקודיאק RS, שהחליפה את מנוע הדיזל ששרת עד לאחרונה את הדגם במנוע בנזין. הסיבה לכך היא פשוט הצורך לעמוד בתקנות הזיהום באירופה.

 

מנוע ה-2.0TDI דיזל של הדגם היוצא הציע הספק מרבי של 240 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ ובשידוך לתיבת DSG ומערכת הנעה כפולה זה הספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 7.0 שניות ולמהירות מרבית של 220 קמ"ש, כל זה עם אפשרות להשיג צריכת דלק משולבת של 16.7 ק"מ לליטר בנסיעה נינוחה.

 

2021 סקודה קודיאק RS TSI
עכשיו עם המנוע של האוקטביה RS.

הקודיאק RS המחודש מחליף את מנוע הדיזל במנוע של האוקטביה RS החדשה, 2.0TSI בהספק מרבי של 245 כ"ס ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ. גם כאן המנוע משודך לתיבת DSG ולמערכת הנעה כפולה. סקודה לא מציינת את נתוני הביצועים בדגם אך אפשר לצפות לנתונים זהים לאלו של הטראקו 245 המצוידת באותה יחידת הנעה בדיוק, שם זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 6.2 שניות ולמהירות מרבית של 228 קמ"ש. מנוע הבנזין מספק לא רק ביצועי מנוע משופרים אלא גם קל יותר ב-60 ק"ג משמעותיים שירדו מהחזית.

 

2021 סקודה קודיאק RS החדש
אווירה ספורטיבית ועשירה יותר בתא הנוסעים המחודש.

בצד המכני נמצא מערכת בלימה משודרגת, מערכת פליטה משודרגת, בולמים אדפטיביים (DCC) עם הנמכת מרכב קלה, מערכת היגוי פרוגרסיבית, כיול חד יותר למתלים ולהיגוי, בורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה מבין 7 מצבי נהיגה שונים ועוד.

 

לצד המנוע החדש וכמו שאר דגמי הקודיאק המחודשים גם הקודיאק RS זכה לעדכון מקיף לעיצוב החיצוני, יש עיצוב חדש ואגרסיבי יותר לפגוש הקדמי עם כונסי אוויר גדולים ובולטים יותר, עיצוב צר ורחב יותר עם מסגרת בולטת יותר לגריל הקדמי, יש גם מכסה מנוע חדש, פנסים חדשים מלפנים ומאחור ועוד. את העדכון החיצוני משלימים חישוקי "20 בעיצוב ייחודי לדגם.

 

2021 סקודה קודיאק RS
קודיאק RS החדש.

בתא הנוסעים נמצא מושבי ספורט עם משענות ראש אינטגרליות, את גלגל ההגה החדש של סקודה בגרסתו הספורטיבית עם שלושה חישורים, נמצא גם מערכת מולטימדיה חדשה, תפירה דקורטיבית בדלתות ולאורך הדשבורד, גימור קרבון לאורך הדשבורד והדלתות, לוח מחוונים דיגיטלי המותאם לדגם ביצועים ועוד.

2021 סקודה קודיאק RS

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.