יונדאי i20 החדשה 1.2 ליטר ידנית במבחן: אותה ה-i20 רק עם שינוי קל בעיצוב, שיפור מורגש ומשמעותי בכל התחומים החשובים ולראשונה, גם בגרסה ידנית זולה.

2012 יונדאי i20 החדשה - שיפור משמעותי בכל התחומים

יונדאי i20 שהושקה לראשונה בסוף 2008, הייתה הניסיון הראשון של יונדאי להציב תחרות של ממש לדגמי הסופרמיני האירופאים ולא בכדי את הופעת הבכורה העולמית שלה היא ביצעה בתערוכת פריז של 2008.

 

כמחליפת הגטס, ה-i20 הציגה קפיצת מדרגה של ממש בכל הקשור לבטיחות, מרווח, איכות וצריכת דלק והתחושה היא שביונדאי עברו סעיף סעיף בספר הלא כתוב של איך מתכננים סופרמיני אירופאית וסימנו 'וי' על כל אחד מהסעיפים, רק נדמה כי מישהו שכך לנהוג בה.

 

כי כאשר נבחנה כאן ה-i20 טרום מתיחת הפנים, היו הרבה דברים טובים לומר עליה, אך רובם הסתכמו בצד הסטטי. בתנועה, הסיפור היה אחר ושם היא הפגינה נוחות נסיעה לא טובה, היגוי לא מוצלח, מנוע צווחני (1.4 ליטר אוטו') והנדסת אנוש לא מספיק טובה.

 

מבלי שתאלצו לקרוא עד סוף המבחן, כבר עכשיו ניתן לספר שיונדאי טיפלה בכל הנקודות ובהצלחה יש לומר. בנוסף לכך, היא מנחיתה לראשונה לשוק החם של סופרמיני ידניות מוזלות את יונדאי i20 החדשה עם מנוע 1.2 ליטר 85 כ”ס ותיבת הילוכים ידנית כמובן במחיר של 74,900 שקל. זו גם הגרסה הנבחנת כאן.

 

 

2012 יונדאי i20 – עיצוב:

אם תתקלו ביונדאי i20 החדשה/מחודשת בחניון - מהצד או מאחור, סביר להניח שלא תדעו שאתם ניצבים מול הדגם החדש. יונדאי לא התאמצה במיוחד עם ה-i20 החדשה/מחודשת ואת עיקר השינוי היא ביצעה בחזית בלבד.

 

החזית החדשה מתהדרת בפגוש קדמי חדש ויחידות תאורה חדשות - מיישרת קו עם שפת העיצוב הנוכחית ועם דמיון רב ל-i30 החדשה והגדולה יותר. למעט החזית, זו פחות או יותר אותה יונדאי i20 המוכרת בשינוי קל של יחידות התאורה מאחור, הפגוש האחורי שהוא חדש ותוספת של פנסי איתות במראות הצד.

 

היינו מצפים לראות עם מתיחת הפנים, משהו הדומה ליונדאי HB20-הסופרמיני החדשה של יונדאי לשווקים מתפתחים, המזכירה את יונדאי i30 החדשה והנאה, רק בקטן. אז מתיחת הפנים מציגה לנו חזית נאה, אך על שאר העיצוב, יונדאי לא תזכה בפרסים.

 

 

2012 יונדאי i20 – תא הנוסעים:

יונדאי i20 המחודשת היא אוסף של שיפורים קטנים. אם אתם לא מומחים ליונדאי i20, סביר להניח שתתקשו להבחין במבט ראשון בשינוי כלשהו בתא הנוסעים של ה-i20 החדשה, שכן הכל מונח בדיוק באותו המקום, המרווח הוא אותו מרווח והעיצוב זהה. במבט שני, לאט לאט מגלים עוד ועוד פרטים שונים שהסך הכל שלהם מספק שינוי אחד גדול, מוצלח ומשמעותי לעומת הדגם המוחלף.

 

השינוי המשמעותי ביותר בתא הנוסעים זו הקונסולה המרכזית המחודשת. בדגם החדש, יונדאי שינתה מיקומים, יצרה הפרדה ברורה בין הכפתורים מסגרה הכול באלומיניום מעושן (ולא כסוף בוהק כבעבר) וכעת התפעול הרבה יותר ברור, פשוט ואינטואיטיבי והכל נופל נמצא במרחק נגיעה מידי הנהג – כמו שצריך. גם מערכת השמע זכתה לשדרוג והיא איכותית מבעבר.

 

צריך דף ארוך בכדי למנות את כל השינויים שנעשו בתא הנוסעים ולכן נסכם זאת בכך שאין נקודה ברכב שדרשה התייחסות ולא זכתה לה, גם בדברים הקטנים והזניחים ביותר כגון החלפת מנגנון כיוון פתחי האוורור. השינוי הקטן הזה בפתחי האוורור, מייצג את תעשיית הרכב הקוריאנית כולה ואת הסיבה לצמחיה האדירה שלה. בעוד אצל יצרנים אחרים דבר מה שכזה יישאר ללא שינוי לפחות דור או שניים (5-10 שנים), אצל הקוריאנים - אם זה לא עשוי נכון, הם פשוט ישנו.

 

סך כל השינויים יוצרים תא נוסעים פרקטי ושימושי מהסוג שמתרגלים אליו מהר ועם הנדסת אנוש טובה, החיים ממושב הנהג קלים במיוחד. אם כבר נגענו בנושא הפרקטיקה, למעט תאים קטנים ולא שימושיים בדלתות, ה-i20 יכולה להעביר לא מעט מכוניות שיעור בפרקטיקה עם שפע של תאי אכסון פתוחים וסגורים, מחזיקי כוסות שימושיים ותא כפפות פשוט עצום בגדולו (ומקורר).

 

כן ארצה להתלונן על איכות הפלסטיקה הלא מרשימה במיוחד, שרובה בינונית באיכותה לעומת הסגמנט. יחד עם זאת נלין גם על העיצוב של תא הנוסעים הבא יותר לשרת פונקציונאליות מאשר משהו שעושה נעים לעין.

 

המרווח לנוסעים לא השתנה כלל לעומת הדגם היוצא. מלפנים התחושה מרווחת ואוורירית למדי בזכות קו חלונות נמוך ותקרה גבוהה. מאחור, המקום מספק בהחלט לשני מבוגרים, לא מרווח כמו ביאריס החדשה לדגומה, אך מרווח יותר מרוב המתחרות. תא המטען כמו בכל סופרמיני לא ענק, אך מספיק גדול ונוח להעמסה גם לצרכים של משפחה עם נפח של 295 ליטר.

 

ה-i20 היוצאת זכתה לרמת אבזור גבוהה יחסית לסגמנט וזו החדשה מעלה את הרף עוד יותר. הגרסה הידנית החדשה והנבחנת מוצעת ברמת גימור אחת (Insight), אך כזו ההופכת אותה לסופרמיני הידנית המאובזרת ביותר. ברשימת האבזור ניתן למצוא בין היתר: מזגן מכני, 4 חלונות חשמל, מראות צד חשמליות עם קיפול חשמלי, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה וכניסת AUX, משענת יד לנהג, כיוון מלא להגה ולמושב הנהג (כולל גובה) ועוד. גם רשימת האבזור המכובדת מסייעת לחיים הקלים במושב הנהג של ה-i20 החדשה.

 

בתחום הבטיחות, מוצעת ה-i20 עם שש כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת בקרת משיכה TSC, ניתוק כרית אוויר קדמית עיגוני isofix ועוד. ה-i20 המחודשת עדיין לא נבחנה במבחני ריסוק, אך זו הקודמת זכתה ב-5 כוכבי בטיחות.

 

 

2012 יונדאי i20 – יוצאים לדרך:

זו הפעם הראשונה שמוצעת כאן ה-i20 עם מנוע 1.2 ליטר עם תיבת הילוכים ידנית כך שאין למה להשוות. למנוע ה-1.2 ליטר המוכר מדגמים אחרים, הספק של 85 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 12.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד. מנוע זה מוצע עם תיבת 5 הילוכים ידנית בלבד.

 

דף הנתונים מספר על 12.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 168 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 20.4 ק"מ לליטר.

 

כפי שיונדאי לא השאירה דבר אחד בתא הנוסעים של i20 החדשה שלא עודכן ושופר, גם מתחת למעטה הפח יונדאי "שיחקה" עם מה שדרש התייחסות וכך ההיגוי מוצלח יותר, נוחות הנסיעה עודנה ובבידוד הרעשים שופר.

 

נוחות וקלות התפעול של תא הנוסעים נמשכת כחוט השני לנהיגה בפועל ב-i20 החדשה. הישיבה גבוהה וזקופה ומשענת היד נוחה, הראות החוצה מצוינת לתמרון עירוני, המצמד רך - ההילוכים קלים ונכנסים במדויק, ההיגוי קל וכפי שאתם כבר מבינים, ה-i20 החדשה עושה חיים קלים לנהג. נכון, היא לא מערבת אותו בפעולת הנהיגה יותר מידי, או כפי שנהוג לומר, זו מכונית שפונה אל השכל ולא אל הרגש.

 

ביצועים הם בהחלט דבר זניח במכונית שכל ייעודה להיות פשוטה - זולה לרכישה וחסכונית, אך גם אם זו נקודת הפתיחה, אין מה להלין על הביצועים של מנוע ה-1.2 ליטר. הוא מספיק גמיש עם מומנט זמין בסל"ד נמוך יחסית ועם שילוב נכון של יחסי העברה, אין כל צורך למשוך הילוכים כאשר קצב נסיעה המתקבל מספק בהחלט ואפילו זריז יחסית לחלק מהמתחרות. גם נתון תאוצת הביניים מצוין למנוע קטן שכזה עם 10 שניות בין 80-120 קמ"ש, מה שמאפשר לעקוף מבלי לעסוק בחישובים של “נספיק/לא נספיק”.

 

המקומות בהם כן תרגישו את המחסור בכוח זה בעיקר במהירויות מעל 120 קמ"ש (אז גם מתגלה החיסרון בהגה קל) או כאשר הרכב יהיה עמוס בארבע נוסעים עם ציוד בתא המטען או בשטח הררי. אמנם בשום מצב לא תזדחלו, אך בהחלט תאלצו למשוך הילוכים ולהעביד היטב את המנוע – לו דרך אגב, אין כל בעיה עם זה. למרות האבזור הרב, מורגשת בחסרונה מערכת סיוע לזינוק בעלייה (HAC) שכן דוושת המצמד כל כך רכה וקלה שהיא לא מספרת לנהג על נקודת החיבור.

 

הנקודה המשמעותית ביותר שטופלה עם מתיחת הפנים זו נוחות הנסיעה. אם ה-i20 היוצאת הייתה מתרגשת מכל גבשושית, זו החדשה בכלל לא זוכרת שהיא עברה אחת כזו. כן, ה-i20 החדשה בהחלט נחשבת כיום לסופרמיני נוחה.

 

יש לציין שהמתלים שלה לא מתוחכמים או בוגרים בפעולתם וחלק מהשיפור בנוחות הנסיעה נזקף גם לצמיגים עם חתך גבוה ובמידות צנועות של 175/70R14. בצד החובה, כמו רוב המתחרות, במפגש עם שברים גסים באספלט ה-i20 מתקשה לטפל באופן בוגר, אז גם נשמעים קרקושי פלסטיקה בתא הנוסעים.

 

עוד נקודה ששופרה וראויה לציון זה בידוד הרעשים. המנוע אמנם נשמע רוב הזמן, אך קולו גרגרני ולא צורמני ובשיוט הוא שקט. כך גם רעשי הרוח המודחקים היטב יחסית לסגמנט. רק הצמיגים הם אלו שבעיקר משמיעים את קולם וחבל שכן עם שיפור קטן בתחום זה, ה-i20 יכלה להיחשב לשקטה בסגמנט.

 

יונדאי i20 החדשה היא מסוג המכוניות העושות את החיים קלים-קל לנהוג בה, קל לתפעל אותה ולכן, אל תצפו להנאה מנהיגה כפי שחלק מהמתחרות יודעות להציע. ההיגוי אמנם שופר והוא טוב בהרבה מהדגם היוצא, אך הוא עדיין קל מידי, מלאכותי ומנותק ולא מדויק מספיק. אבל במכונית שכזו, לא פעם זה יותר יתרון מאשר חיסרון וזה עוד אספקט העושה את החיים קלים עם ה-i20.

 

הצמיגים הדקיקים מספקים רמת אחיזה טובה יחסית לרוחבם. את התנהגות הכביש נסכם במשפט היבש והמוכר של בטוחה וצפויה, אין בשורות חדשות בתחום זה. הערה אחת היא לבלמים שלא מרגישים מספיק עוצמתיים עם דוושה ספוגית וחסרת משוב. מעבר לכך באמת שאין משהו נוסף לומר כאן בתחום זה וגם אין על מה להתלונן יותר מידי, קיבלנו את מה שאנחנו מצפים לו ממכונית שכזו.

 

צריכת הדלק לאורך המבחן עמדה על 14.3 ק"מ לליטר ובנהיגה רגועה יותר אין בעיה לרשום 16.7 ק"מ לליטר.

 

 

2012 יונדאי i20 – סיכום מבחן:

ככה עושים מתיחת פנים. יונדאי שינתה ב-i20 החדשה את כל מה שהיה דרוש לשנות ומה שניתן לשנות במתיחת פנים לדגם. כך יוצא שה-i20 החדשה היא ללא ספק סופרמיני מוצלחת, כזו שאי אפשר לבוא אליה ממש בטענות כי היא עושה את הכל נכון. אמנם לא מצטיינת באיזה סעיף, אבל i20 החדשה מציעה חבילה שלמה ומגובשת שלא חסכו בה דבר.

 

יונדאי, עם ה-i20 החדשה בדגם הידני 1.2 ליטר הנבחן, ללא ספק מנחיתה מתמודדת חזקה המציבה תחרות קשה לכל המתחרות על קו 70-80 אלף שקל. היא מרווחת, מאוד מאובזרת, נוחה, חסכונית ובעיקר עושה את החיים קלים: נכנסים – נוסעים – יוצאים.

2012 יונדאי i20 החדשה 1.2 ידני
שנת הצגת הדגם 2012
מנוע 4 צילינדרים
נפח 1,248 סמ"ק
הספק 85 ב-6,000 סל"ד
מומנט 12.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד
0-100 קמ"ש 12.7 שניות
מהירות מרבית 168 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים 5 הילוכים ידנית
תצורת מרכב 5 דלתות האצ'בק
אורך/רוחב/גובה (מ"מ) 3,995/1,710/1,490
בסיס גלגלים 2,525 מ"מ
צמיגים 175/70 R14
משקל 1,045 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 20.4 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 9.1 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק 5 כוכבים
בטיחות 6 כריות אוויר EBD+ABS+ESP+TSC
מפרט מלא

img_8204
img_8204
img_8207
img_8207
img_8212
img_8212
img_8213
img_8213
img_8214
img_8214
img_8216
img_8216
img_8217
img_8217
img_8218
img_8218
img_8224
img_8224
img_8227
img_8227
img_8228
img_8228
img_8229
img_8229
img_8230
img_8230
img_8232
img_8232
img_8235
img_8235
img_8236
img_8236
img_8239
img_8239
img_8249
img_8249
img_8250
img_8250
img_8263
img_8263
img_8265
img_8265
img_8273
img_8273
img_8285
img_8285
img_8287
img_8287
img_8298
img_8298
img_8310
img_8310
img_8317
img_8317
img_8318
img_8318
img_8325
img_8325
img_8333
img_8333
img_8337
img_8337
img_8345
img_8345
img_8349
img_8349
img_8356
img_8356
img_8359
img_8359
img_8369
img_8369

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.