פורשה
תמהיל מכירות של 80 אחוז רכבים חשמליים.
פורשה
תמהיל מכירות של 80 אחוז רכבים חשמליים.

פורשה ערכה ביום שישי האחרון (18.03) את מסיבת העיתונאים השנתית שלה במסגרתה היא הציגה את התוצאות העסקיות של החברה לשנת 2021 ואת התוכנית האסטרטגית של החברה אותה החברה מתכננת ליישם עד לשנת 2030.

 

שנת 2021 הייתה שנת שיא עבור פורשה בזכות מסירות של 301,915 רכבים, הפעם הראשונה בהיסטוריה של החברה שהיא חצתה את רף המכירות של 300,000 רכבים בשנה. המקאן היה הדגם הנמכר ביותר של פורשה עם 88,362 יחידות, הקאיין במקום השני עם 83,071 יחידות, הטייקן החשמלי רשם מסירות של 41,296 יחידות, יותר מה- 38,464 יחידות שנרשמו לפורשה 911 (שיא בפני עצמו לדגם), הפאנאמרה השיגה 30,220 לקוחות והצמד 718 רשם 20,502 יחידות.

 

פורשה טייקן
פורשה טייקן.

דגמי הפלאג-אין והחשמל של פורשה מהווים כיום 40% מסך המכירות של החברה ועד לשנת 2030 פורשה צופה כי 80% ממכירות החברה יהיו של רכבים חשמליים. היצע הדגמים החשמליים של פורשה כולל כיום רק את הטייקן והטייקן קרוס טוריסמו, אך כבר בשנה הבאה ההיצע הזה יגדל עם הצגתו של המקאן EV החשמלי שיתבסס על פלטפורמת PPE החדשה שפותחה במשותף עם אודי שמצידה תציג את ה- Q6 e-tron המקביל.

 

בשנת 2025 פורשה רוצה לשווק את הדור הבא של דגמי המנוע המרכזי של ה- 718 עם הנעה חשמלית בלבד. הדור הנוכחי של הבוקסטר והקאיימן (982) הוצג עוד בשנת 2016 כך שהשאלה היא האם פורשה תציג דור חדש לדגמים עם מנועי בעירה פנימית עוד לפני שהיא תציג את הגרסאות החשמליות לדגמים? מה שבטוח הוא שדגמי 718 החשמליים יתבססו על פלטפורמה ייעודית שכן לפי פורשה "מדובר בפרשה גדולה מידי לעשות שימוש בפלטפורמה של דגמי הבעירה הפנימית".

 

פורשה Mission R קונספט
פורשה Mission R קונספט.

קדימון מסוים לדגם פורשה הציגה אשתקד עם הקונספט Mission R ואחד האתגרים בתכנון הדגם הוא הרצון של פורשה לשמור על האופי של רכב ספורט עם מנוע מרכזי - הקטנת הנטייה של המשקל לאחד הצירים/צדדים בזמן בלימה או בזמן פנייה. עם מנוע בעירה פנימית זה קל יחסית שכן המנוע, שהוא הרכבים הכבד ביותר, מותקן במרכז הרכב (מאחורי הנהג) אך ברכב חשמלי יש "מיכל דלק" גדול וכבד מאוד - הסוללה. בכדי להתגבר על כך פורשה מתכננת לעשות שימוש בדור חדש של סוללות עם צפיפות אנרגטית גבוהה יותר לכל ק"ג ותכנון מיוחד (e-core) של מארז הסוללה כך שיהיה ניתן להעתיק את תכנון מרכז הכובד של רכב עם מנוע מרכזי. כל זה כמובן לא פתור את נושא המשקל הגבוה של מערכת הנעה חשמלית ומשקל, זה האויב הגדול ביותר של רכב שאמור להרגיש "קל רגליים" ושמח לשנות כיוון.

 

 

בכדי לתמוך בלקוחות שלה שיעשו את המעבר להנעה חשמלית, פורשה מתכננת לפרוש רשת טעינה פרטית משלה, בשלב הראשון באירופה אך בהמשך גם בארה"ב ובסין.

 

פורשה סיימה את שנת 2021 עם הכנסות של 33.1 מיליארד אירו מעסקי מכירות רכב וברווח תפעולי של 5.3 מיליארד אירו, החזר תפעולי על מכירה של 16% הוא משהו שמרבית יצרני הרכב יכולים רק לקנא בו. זה לא משהו חדש בפורשה, החברה מומחית בהגדלת חשבונית ההזמנה של הלקוחות שלה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.