יושב ראש פרארי "אמדאו פליסה" קצת יורד על פורשה ואסטון מרטין ומצהיר שפרארי לא תייצר רכב עם 4 דלתות

פרארי פינין קונספט

פרארי סטיישן - דומה מידי לפיג'ו 406 סטיישן

לדברי היו"ר "אנזו פרארי היה אומר, אנחנו בפרארי לעולם לא נייצר רכבי 4 דלתות" ומוסיף "אנחנו נשמור על המסורת הזו". מצד שני פרארי גם הודיע לא פעם שהיא לעולם לא תייצר רכב היברידי או רכב חסכוני עם מערכת עצור/סע וכיום היא עובדת על מערכות כאלו. על זאת אמר היו"ר "נאלצנו להשתמש בטכנולוגיה היברידית בשל התקנות החדשות אך אין תקנות שיחייבו אותנו לייצר רכבים עם 4 דלתות" הוא מוסיף ואומר "עד היום לא משענו על דרישה כזו מאיתנו, אם מישהו רוצה פרארי עם 4 דלתות יש לנו את מזארטי".

 

"פרארי מייצרת רכבי כביש מעל 60 שנה (1947) ומעולם לא הרגשנו צורך ברכב 4 דלתות. מה המשמעות של אף פעם, לא יודע, אך אחת הנקודות החזקות של פרארי היא שמירה על המורשת, אני לא אומר שפרארי עם 4 דלתות לא נכונה עבור המותג, אך זה לא חלק מהמורשת שלנו"

 

אבל האמת שפרארי יצרה לא רק רכב 4 דלתות בעבר, אלא אף גרסת סטיישן, אמנם לא ביצור סדרתי אך פרארי ייצרה את ה-456GT עבור הסולטאן מברונאי בגרסת סדאן 4 דלתות ובגרסת סטיישן. פרארי יצרה עוד דגמים יחודיים עבור הסולטאן, יותר נכון בעיקר עבור בניו, כדוגמת הפרארי FX המבוססת על הפרארי 512M טסטרוסה של שנת 1994.

יחד עם זאת אי אפשר לשכוח את הפרארי פינין (ferrari pinin), מכונית הקונספט משנת 1980 שעיצב פינינפרינה. אנזו פרארי בעצמו אהב את העיצוב ורעיון ה-4 דלתות ואף שקל ברצינות לייצר אותה.  הפרארי פינין הוצגה בתערוכות רכב רבות אך מעולם לא הגיע ליצור והיא כיום חלק מאוסף של אספן פרארי.

 

אז כפי שאנו יודעים בסופו של דבר מדובר בכסף והרבה. פרארי יודעת שהפאנאמרה רווחית למדי עבור פורשה ולא מן הנמנע שעוד כמה שנים גם היא תייצר רכב ספורט קופה 4 דלתות ובכלל בעולם הגלובלי אין כמעט מקום למסורת אלא לגרוש.

 

תגיות: פרארי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.