פרארי 488 GTB מצוידת במנוע V8 טורבו בהספק של 670 כ"ס והיא תאיץ ל-200 קמ"ש בזמן של 8.3 שניות עד למהירות מרבית של מעל ל- 330 קמ"ש.

2015 פרארי 488 GTB

תערוכת ז'נבה מסתמנת כתערוכת מכוניות הספורט הגדולה כאשר פרארי מצידה תציג בתערוכה את פרארי 488 GTB החדשה אותה היא חשפה אמש. פרארי 488 GTB החדשה מחליפה בפרארי את  ה-458 איטליה שיצורה יפסק בעוד מספר חודשים.

 

מספרים: הספק מרבי של 670 כ"ס ב-8,000 סל"ד, מומנט מרבי של 77.5 קג"מ ב-3,000 סל"ד, 0-100 קמ"ש ב-3.0 שניות, 0-200 קמ"ש ב-8.4 שניות, מהירות מרבית של 330 קמ"ש. כל זאת לעומת 460 כ"ס ב-9,000 סל"ד ו-55 קג"מ ב-6,000 סל"ד של ה-458 איטליה עליה מבוססת ה-488.

 

את הנתונים המרשימים האלו, פרארי 488 GTB משיגה באמצעות מעבר למנוע V8 טורבו המחליף את מנוע ה-4.5 ליטר V8 אטמוספרי ששרת את ה-458 איטליה. המנוע הוא אותו מנוע טווין-טורבו בנפח 3.9 ליטר שהוצג עם הפרארי קליפורניה T שם הוא מייצר "רק" 560 כ"ס, אך בפרארי דואגים לציין שהמנוע פשוט חדש ומציע אופי ותחושה שונים.

 

את הכוח אל הגלגלים מאחור, מתעל המנוע האימתני דרך תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים שנלקחה מה-458. כמו בקליפורניה T, התיבה כוללת ניהול מומנט דינאמי בכדי להעביר את המומנט האדיר של המנוע בצורה "חלקה ועוצמתית לכל אורך טווח הסל"ד", כך לפי פרארי.

 

אם תהיתם איך בפרארי הגיעו לשם הדגם, אז את המספר 488 בשם הדגם פרארי חילצה מתוך הנפח של כל צילינדר במנוע (477.75 סמ"ק למדייקים) והסיומת GTB המוכרת מדגמי עבר של פרארי היא קיצור של ‘גראן טוריסמו ברלינטה’ (Gran Turismo Berlinetta).

 

פרארי עוברת למנועי טורבו לא רק כי כך המתחרות שלה עושות, אלא ובעיקר כי זו הדרך להפחית בפליטת המזהמים ללא שימוש בהנעה היברידית. לדגם צריכת דלק של 8.8 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 260 גרם/ק"מ, זאת לעומת 7.5 ק"מ לליטר ו-307 גרם/ק"מ ב-458 איטליה. את צריכת הדלק הזו משיגה ה-488 GTB גם בעזרת המערכת המיקרו היברידית של פרארי (HELE) הכוללת גם מערכת עצור/סע.

 

עם אורך של 4,568 מ"מ, רוחב של 1,958 מ"מ, גובה של 1,213 מ"מ ומשקל של 1,475 ק"ג, לפרארי 488 GTB משקל ומידות כמעט וזהים לאלו של ה-458. העיצוב החדש, שנעשן על עיצוב ה-458, כולל שדרוגים אווירודינמיים רבים המאפשרים ל-488 לייצר כוח הצמדה הגדול יותר ב-50% מה-458. כל מערכות הבקרה האלקטרוניות בדגם שודרגו לעומת ה-458 ולפי פרארי, כל השינויים אפשרו לדגם לרשום זמן של 1 דקה ו-23 שניות על מסלול הבית של פרארי בפיראנו, זמן מהיר ב-2 שניות מהזמן שהשיגה על אותו מסלול ה-458 איטליה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.