וולוו בלימה אוטונומית
בליהמ אוטונומית מצילת חיים.
וולוו בלימה אוטונומית
בליהמ אוטונומית מצילת חיים.

ללא מערכת בלימה אוטונומית, לילד הזה לא היה סיכוי מול משאית הוולוו שדהרה לעברו.

 

רבים מידי עדיין מזלזלים או גרוע מכך, כלל לא מודעים לנושא מערכות בטיחות מתקדמות וחשיבותן בהצלת חיים. הסרטון הקצר הזה שצולם באירופה, ממחיש בצורה הטובה ביותר את חשיבות מערכות הבטיחות המתקדמות ובראשון, מערכת הבלימה האוטונומית (עם זיהוי הולכי רגל).

 

הסרטון הזה ממחיש בנוסף את העדיפות המכרעת של מערכות בטיחות אקטיביות לעומת מערכות המספקות התראה בלבד, כגון מערכת מובילאיי ואחרות. התראה קולית אמנם עדיפה על לא כלום, אך כאשר זו באה על חשבון מערכות בטיחות מקוריות, זו כבר בעיה מערכתית. זה כיום המצב בישראל בו מערכת מובלאיי תזכה רכב מסוים בציון בטיחות גבוה יותר או שווה לרכב עם מערכות בטיחות אקטיביות ישירות מהיצרן, לא מדובר רק בציון בטיחות אלא בזיכוי כספי הניתן ליבואן. הדברים יתאזנו במעט ב- עם 2018 עם שיטת ניקוד חדשה, אך זה עדיין לא מספיק בכדי לעודד (שלא לומר על העדיפות לחייב) יבואנים לייבא רכבים עם מערכות בטיחות אקטיביות.

 

ישנם כיום מספר יבואנים שחרטו על דגלם את נושא הבטיחות, טלקאר (קיה), מאיר (וולוו והונדה), יוניון מוטורס (טויוטה ולקסוס) וכלמוביל (מרצדס, יונדאי ומיצובישי) הם דוגמה לכך, אך ישנם יותר מידי יבואנים שעדיין בוחרים שלא לצייד את הדגמים אתם הם משווקים במערכות בטיחות מקוריות, באין אם כלל לא, בצורה חלקית בלבד או לא פחות גרוע מכך, עושים שימוש במערכות בטיחות כתמריץ לבחור ברמת אבזור גבוהה, כאילו שהחיים של רוכשי דגמי הבסיס חשובים פחות.

נכון, בחלק מהמקרים מדובר במגבלה אותה מעמיד יצרן הרכב, אך כמו תמיד צריך לזכור כי הכוח נמצא בכיס שלכם, ציבור רוכשי הרכב החדש. הנושא תקף לא פחות, ואולי אף יותר, לחברות הליסינג אשר צריכות לגלות אחריות כלפי הלקוחות שלהם, יש כיום בשוק הרכב הישראלי מספיק אלטרנטיבות המצוידות במערכות בטיחות מקוריות.

 

אם כל זה לא משכנע אתכם, נוכל לספר לכם שמערכת בלימה אוטונומית תוכל גם לחסוך לכם כסף ועוגמת נפש מיותרת. ביונדאי ישראל ביצעו לאחרונה השוואה בין דגמים המצוידים במערכת לבין דגמים ללא המערכת וגילו כי דגמים המצוידים במערכת נזקקו ל-50% פחות תיקוני פחחות לחזית הרכב לעומת דגמים ללא המערכת. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.