וולוו XC60 נבחר לרכב הבטוח ביותר לשנת 2017 וסובארו זוכה שבתי קטגוריות עם ה-XV והאימפרזה.

 

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP, המבצע מבחני ריסוק ובטיחות לרוב הרכבים המשווקים באירופה (שברובם משווקים בישראל), מפרסם את רשימת הרכבים הבטוחים ביותר, בחלוקה לסגמנטים, אותם הוא בחן במהלך השנה. הדגמים נבחרנו מבין 64 דגמים שונים אותם בחן הארגון במהלך שנת 2017, שנה נוספת בה הארגון העלה את הרף ונתן דגש רב יותר למערכות בטיחות מתקדמות (גם אם לא במידה מספקת).

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

בתואר הרכב הבטוח ביותר לשנת 2017 בחר הארגון בוולוו XC60 החדש. הדגם השיג ציונים גבוהים במיוחד בכל סעיפי המבחן, עם 98% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות במושב האחורי, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-98% במערכות בטיחות. וולוו XC60 זכה, באופן לא מפתיע, בתואר הרכב הבטוח ביותר בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים. וולוו XC60 מצויד במערכות בטיחות מתקדמות שאת רובן הארגון כלל לא מחשיב בציון הסופי, מערכת הבלימה האוטונומית של הדגם, לדוגמה, כוללת היגוי אקטיבי להתחמקות ממכשול במקרה של סכנת התנגשות.

בקטגוריית רכב הפנאי הקטנים זכה פולקסווגן T-ROC, בקטגוריית המנהלים זכתה פולקסווגן ארטאון (מחליפת ה-CC), בקטגוריית הסופרמיני זכתה הפולו החדשה (בהפרש זעיר מהאיביזה של סיאט), בקטגוריית המיניוואן הקומפקטיים זכה אופל קרוסלנד X ובקטגוריית המשפחתיות זכו שני דגמים של סובארו, אימפרזה וה-XV החדש, אשר הושק לאחרונה בישראל.

 

הערה: סובארו אימפרזה אמנם הציגה ביצועי שלדה ואמצעי ריסון (כריות אוויר וחגורות בטיחות) מצוינים, כמו כל דגמי סובארו האחרונים, אך היא נבחנה עם מערכת הבטיחות המתקדמת של סובארו EyeSight אשר לא משווקת בשלב זה עם הדגם בישראל וכן מוצעת כסטנדרט באירופה. סובארו XV לעומת זאת משווקת עם מערכת EyeSight, אך לצערנו לא כסטנדרט אלא רק כרמת אבזור גבוהה, וחבל שכך.

 

פולקסווגן ארטאון
כל דגמי קבוצת פולקסווגן הציגו השנה רמה גבוהה של ביצועי בטיחות (בתמונה: פולקסווגן ארטאון)

כל הרכבים אשר נבחרו ע"י הארגון הציגו ביצועים מרשימים בכל סעיפי המבחן (טבלה מלאה בהמשך) וכולם מצוידים כסטנדרט במערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות: בלימה אוטונומית לעיר ומחוצה לה עם זיהוי הולכי רגל ובקרת סטייה מנתיב, אשר בחלק מהדגמים כוללת תיקון אקטיבי להיגוי.

נהוג להציג רק את הדגמים הבטיחות ביותר, אך אלו הדגמים אשר זכו בצוינים הנמוכים ביותר לשנת 2017, ואשר משווקים בישראל (או ישווקו בקרוב): אלפא רומיאו ג'ולייטה, DS3, דאצ'יה דאסטר החדש, MG ZS, פיאט 500 ופיאט דובלו. 

 

כאן המקום להעביר דבר ביקורת, שוב, על משרד התחבורה שאמנם מחייב החל מ-2018 את היבואנים לשווק רכבים עם מערכת התראה על סכנת התנגשות חזיתית ועל סטייה מנתיב הנסיעה, אך בצעד זה הוא מאפשר למעשה לחלק מיבואני הרכב להסתפק בהתקנת מערכת התראה בלבד (כדוגמת מובילאיי), לחסוך כסף ולא לצייד את הדגמים המשווקים במערכות בטיחות אקטיביות מקוריות מהיצרן. אין צורך לסביר לכם את ההבדל המשמעותי בין מערכת שרק יודעת לצפצף לבין מערכת המסוגלת לבלום בעצמה ולהגיב מהר יותר במקרה חירום.

 

טבלת ציונים מבחני ריסוק NCAP 2017

תגובות (0)

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location