2022 ג'יפ גרנד וגוניר
ג'יפ גרנד וגוניר החדש.
2022 ג'יפ גרנד וגוניר
ג'יפ גרנד וגוניר החדש.

כחצי שנה לאחר שהציגה את הגרנד וגוניר כדגם קונספט מוכן לייצור, ג'יפ חושפת כעת את גרסת הייצור הסופית של הדגם שישווק בשתי גרסאות, וגוניר (Wagoneer) הפשוטה יותר וגרנד וגוניר היקרה יותר. למרות השם, לגרנד וגוניר מידות זהות לאלו של הוגוניר והתוספת גנרד נועדה רק לציין כי מדובר בגרסה הבכירה והיוקרתית של הדגם.

 

רק בכדי לעשות לכם סדר, ג'יפ וגוניר החדש גדול יותר משמעותית מהגרנד צ'ירוקי L שבעה מושבים החדש אותו ג'יפ חשפה בחודש ינואר האחרון, עם אורך של 5.45 מטר, רוחב של 2.12 מטר, גובה של 1.92 מטר ובסיס גלגלים של 3.12 מטר הוא ארוך יותר ב-24.9 ס"מ, רחב יותר ב-16 ס"מ, גובה יותר ב-10 ס"מ ועם תוספת של 3.3 ס"מ לבסיס הגלגלים. הוא גם הרבה יותר כבד עם משקל של 2,703 ק"ג לדגם הוגוניר ו-2912 ק"ג לגרנד וגוניר.

 

ג'יפ וגוניר
ג'יפ וגוניר.

ג'יפ וגוניר מצויד במנוע 5.7 ליטר V8 אטמוספרי בהספק מרבי של 392 כ"ס ומומנט מרבי של 55.8 קג"מ. מנוע זה מצויד במערכת מיקרו-היברידית eTorque 48V, סטרטר-גנרטור המחובר ברצועה למנוע ומשמש כמערכת עצור/סע מהירה ומסייעת למנוע בעת יציאה מהמקום או האצה מלאה עם עם תוספת של 14.3 קג"מ למומנט. המערכת מאפשרת את כיבוי המנוע בעת בלימה או הורדת הרגל מדוושת התאוצה בזמן שיוט בכביש המהיר.

את הגרנד וגוניר תקבלו עם מנוע חזק יותר, מנוע 6.4 ליטר V8 אטמוספרי המייצר הספק מרבי של 471 כ"ס ומומנט מרבי של 62.9 קג"מ. מנוע זה לא נעזר במערכת מיקרו-היברידית אך הוא כן מצויד במערכת לניתוק של עד 4 צילינדרים לחיסכון בצריכת הדלק בזמן שיוט בכביש המהיר. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של בזמן של קצת יותר מ-6 שניות.

 

ג'יפ גרנד וגוניר החדש
מנועי V8 אטמוספריים.

שני המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית TorqueFlite חדשה ולקוחות הדגם יוכלו לבחור בין הנעה אחורית (רק בוגוניר) או כפולה (סטנדרט בגרנד וגוניר). אלו שיבחרו בהנעה כפולה יאלצו לבחור מבין שלוש מערכות הנעה כפולות אותן גי'פ מציעה עם הדגם. מערכת Quadra-Trac I הבסיסית היא מערכת הנעה כפולה לפי דרישה ולנהג אין שליטה על פעולת המערכת, זו מערכת המיועדת בעיקר למי שלא מתכוון לרדת לשטח מעבר לשבילים קלים. מערכת Quadra-Trac II מיועדת למי שרוצה קצת יותר שטח והיא כוללת תיבת הפחתה (הילוך כוח) ובקרת החלקה הבולמת כל גלגל בנפרד בכדי להעביר את המומנט לגלגל האוחז יותר. מערכת זו כוללת בנוסף בורר מצבי שטח Selec-Terrain עם חמישה מצבי שטח לבחירה.

 

מי שרוצה יכולות שטח גבוהות עוד יותר יוכל לבחור במערכת Quadra-Drive II שמוסיפה דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני מאחור עם אופציה לשדרג לדיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית ELSD.

 

ג'יפ גרנג וגוניר תא הנוסעים
תאי הנוסעים מבהירים בקלות מי כאן הדגם הבכיר.

בורר מצבי השטח Selec-Terrain משפיע על פעולת 12 מערכות שונות כגון המנוע, תיבת ההילוכים, תיבת העברה, דוושת התאוצה ועוד. המערכת שולטת גם על המתלים, במידה ומשדרגים למערכת מתלי האוויר Quadra-Lift המאפשרת את שינוי גובה המרכב בטווח של 9 ס"מ - סטנדרט בגרנד וגוניר. בדגמים המצוידים במתלים רגילים ישנה מערכת הרמה מאחור כאשר מחברים נגרר בכדי לשמור על מרכב מאוזן, בדגמים עם מערכת מתלי האוויר המערכת עושה זאת אוטומטית בכל מצב.

 

ג'יפ גרנג וגוניר
מתלי אוויר כסטנדרט בגרנד וגוניר.

מערכת מתלי האוויר פועלת באופן אוטומטי בהתאם למצב בורר השטח אך ניתנת גם לשליטה נפרדת ע"י הנהג ולרשותו חמישה מצבי כיול לבחירה. במצב הרגיל מרווח הגחון עומד על 20.3 ס"מ, יש שני מצבי שטח המגדילים את מרווח הגחון עד ל-25.4 ס"מ ויש גם מצב חניה לכניסה נוחה יותר המנמיכה את המרכב ב-4 ס"מ מהמצב הרגיל. בחירה מצב נהיגה ECO המרכב מונמך ב-1.5 ס"מ לטובת הפחתת מקדם הגרר. לדגם כושר מעבר מים עד לגובה של 61 ס"מ.

 

 

הוגוניר החדש נשען על שלדת סולם שנלקחה ישירות מהראם החדש וכיאה לרכב המבוסס על משאית הוא מציעה כושר גרירה גבוה של כ-4,500 ק"ג. שני הדגמים נשענים על חישוקי "20 כסטנדרט אותם ניתן לשדרג לחישוקי "22 בהתאם לרמת הגימור.

 

ג'יפ גרנד וגוניר תא הנוסעים
כמה מסכים שרק תרצו.

ג'יפ ציידה את הוגוניר החדשה במגוון מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית עם עצור/סע, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית כולל שמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטח מת, ניטור תנועה חוצה מאחור ועוד. בנוסף נוכל למצוא גם מערכת ראיית לילה עם זיהוי חיות והולכי רגל, מערכת בלימה אוטונומית התומכת בפנייה בצמתים, מראה מרכזית דיגיטלית עם מסך "9.2, מצלמת 360 מעלות, זיהוי תמרורים, מערכת חניה אוטומטית ועוד. בשלב מאוחר יותר ג'יפ תעדכן את התוכנה ברכב כך שתאפשר נהיגה אוטונומית ללא צורך באחיזה בגלגל ההגה בכבישים מותרים (דרך מיקום הרכב).

 

ג'יפ גרנד וגוניר
המון מקום ל-7 נוסעים.

אם העיצוב החיצוני לא מספיק שונה, כניסה לתא הנוסעים כבר מבהירה היטב מי כאן הדגם הבכיר. בשני הדגמים נמצא המון מסכי מגע, זה כולל את מערכת המולטימדיה Uconnect 5 החדשה של קבוצת FCA עם מסך מגע בגדלים של "10.1 או "12, המערכת מאפשרת מסך מפוצל לתפעול של שתי אפליקציות במקביל וחיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. יש גם לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ובגרנד וגוניר ניתן להוסיף גם מסך "10.25 עבור הנוסע הקדמי. אם חסרים לכם מסכים, אז יש גם מסך "10.25 לשליטה על בקרת האקלים (מפוצלת ל-4 אזורים) ועוד מסך כזה עבור יושבי השורה השנייה ובגרנד וגוניר, הם יהנו גם ממערכת בידור עם שני מסכים בגב המושבים הקדמיים.

 

2022 ג'יפ גרנד וגוניר
ג'יפ גרנד וגוניר.

רוכשי הדגמים יוכלו לשדרג למערכת שמע יוקרתית במיוחד מבית McIntosh עם לא פחות מ-23 רמקולים הפזורים בחלל תא הנוסעים. כמובן שאפשר למצוא גם המון מחזיקי כוסות לכל הנוסעים, שפע של שקעי USB לכל המושבים, משטח טעינה אלחוטי, תאורת אווירה, חימום לכל המושבים ועוד ועוד.

 

מחירו של ג'יפ וגוניר עומד על החל מ- $59,995 ומחירו של הגרנד וגוניר מ-$88,995.

 

תגיות: ג'יפ
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.