2021 ג'יפ גרנד צ'ירוקי L
ג'יפ גרנד צ'ירוקי L שבעה מושבים.
2021 ג'יפ גרנד צ'ירוקי L
ג'יפ גרנד צ'ירוקי L שבעה מושבים.

כעשור לאחר שהציגה את הדור הנוכחי של הגרנד צ'ירוקי, ג'יפ חושפת את הגרנד צ'ירוקי L החדשה, גרסת 6-7 מושבים ראשונה לקרוסאובר החשוב ביותר של ג'יפ. את הגרנד צ'ירוקי 5 מושבים החדש ג'יפ תחשוף בהמשך השנה, אך למעט אורך שונה, בסיס גלגלים קצר יותר ורק שתי שורות מושבים, אל תצפו למשהו אחר.

 

נתחיל דווקא מתא הנוסעים של הגרנד צ'ירוקי החדש כי זה המקום בו בוצע השדרוג המשמעותי ביותר עבור הדגם. את תא הנוסעים המיושן והבינוני באיכותו, במקרה הטוב, מחליף תא נוסעים מעוצב, מודרני, איכותי ועשיר בטכנולוגיה, זאת מבלי לוותר על כפתורים פיזיים לשימוש אינטואיטיבי יותר או מיקום נכון של פתחי המיזוג המרכזיים שבדגמים רבים מידי, ירדו נמוך מידי בשל מיקום המסך המרכזי.

 

2021 ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש תא הנוסעים
מהפכה של ממש עבור הדגם.

חבילת הטכנולוגיה כוללת לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 כסטנדרט עם מגוון רחב של מצבי תצוגה שחלקם ייעודיים לרכב המבלה גם בשטח ואופציה למערכת ראיית לילה המוצגת בלוח המחוונים, יש גם מולטימדיה עם מסך מגע "8.4 מהדור החדש והמתקדם יותר של ג'יפ (UConnect 5) הכוללת עדכונים OTA, התאמה אישית של הממשק וכמובן שגם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי בחיבור אלחוטי. את המסך המרכזי ניתן לשדרוג לגודל של "10.1 ויש בדגם לא פחות מ-12 שקעי USB מטייפ A וטייפ C לשימוש הנוסעים. כל זה לצד שפע של מערכות בטיחות מתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, מערכת שתשודרג בהמשך למערכת Hands-Free Active Driving המאפשרת הסרה של הידיים מגלגל ההגה, מערכת שתהיה זמינה רק בשווקים בהם החוק מאפשר את זה.

 

2021 ג'יפ גרנד צ'ירוקי L שבעה מושבים
גרנד צ'ירוקי L שבעה מושבים.

בשלב ההשקה הדגם ישווק עם שני מנועים המוכרים מהדגם היוצא: 3.6 ליטר V6 עם 290 כ"ס ו-35.5 קג"מ או מנוע HEMI V8 בריון בנפח של 5.7 ליטר המייצר 357 כ"ס ו-53.9 קג"מ. המנועים משודכים לתיבת 9 הילוכים אוטומטית כסטנדרט. ג'יפ ציידה את הגרנד צ'ירוקי L במתלי אוויר Quadra-Lift, כאופציה, המאפשרים להגדיל את מרווח הגחון, העומד כסטנדרט על 20.9 ס"מ, עד לגובה של 27 ס"מ במצבי השטח השונים או להנמיך את המרכב ב- 2 ס"מ מהסטנדרט בנהיגה בכביש המהיר. כאשר הרכב חונה, ניתן להנמיך את המרכב ב-4.6 ס"מ לכניסה או הטענה נוחה יותר לרכב. 

 

מולטימדיה UConnet 5
מולטימדיה UConnet 5.

את הדגמים ניתן לקבל עם הנעה קדמית בלבד או כפולה קבועה Quadro-Trac 4WD. הגרסאות הבכירות יותר מצוידות בנוסף בתיבת הפחתה עם אופציה להוסיף דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית על הציר האחורי. בהמשך, הדגם יוצג גם עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין 4xe. לקוחות שירצו יכולות שטח משופרות יוכלו לבחור בגרנד וגוניר החדש והקשוח יותר שיוצג בהמשך השנה.

 

2021 ג'יפ גרנד צ'ירוקי L
ג'יפ גרנד צ'ירוקי L.

לג'יפ גרנד צ'ירוקי L אורך של 5.20 מטר ובסיס גלגלים של 3.09 מטר, אלו מידות המציבות את הדגם מול דגמים מתחרים כגון ב.מ.וו X7 או מרצדס GLS, גרסה החמישה מושבים של הדגם, שתהיה כמובן קצרה יותר, תתמודד מול דגמים כגון ב.מ.וו X5 או מרצדס GLE. את השורה השנייה ניתן לקבל עם ספסל מלא לשלושה נוסעים או עם שני מושבי קפטן נפרדים. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.